Browsing by Author "Sunam, Aylin"
Now showing 1 - 4 of 4
- Results Per Page
- Sort Options
Article Cartographie Des Espaces De Rencontre : Stratégies Spatiales Des Jeunes Adultes Utilisant Des Applications De Rencontres Géolocalisées En Turquie(2024) Cöbek, Gözde; Sunam, Aylin; Kaya, Yiğit BahadırCet article donne un aperçu des stratégies spatiales des jeunes adultes résidant dans des villes métropolitaines et non métropolitaines qui utilisent des applications de rencontres géolocalisées. L’étude porte sur l’analyse de 64 jeunes utilisateurs, âgés de 18 à 30 ans et résidant dans six villes différentes de Turquie. La méthode de cartographie cognitive floue (Kosko, 1986) a permis de mieux comprendre leurs stratégies spatiales et leurs processus décisionnels. Les résultats de l›étude révèlent que le genre, l›orientation sexuelle et les modèles géographiques inhérents au milieu culturel (métropolitain et non métropolitain) exercent une influence prononcée sur les stratégies spatiales des utilisateurs d›applications de rencontres géolocalisées et sur les tactiques qu›ils emploient lorsqu›ils rencontrent des partenaires potentiels dans la ville. L›étude apporte une contribution significative à la littérature existante sur le sujet en démontrant l›influence de facteurs tels que l›anonymat, la pression sociale et les préoccupations en matière de sécurité sur les pratiques des utilisateurs d›applications de rencontres géolocalisées en ce qui concerne leur utilisation des espaces urbains.Article Citation - WoS: 1Citation - Scopus: 2The Impacts of Processes of Digitalization on the Reception of Contemporary Art in Turkey During Covid-19(Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2023) Selen, Eser; Sunam, Aylin; Akin, Afife Idil; Bicakci, Hilal; Kaplan, Arda; Visual Communication Design; Public Relations and Information; New Media; 04. Faculty of Communication; 01. Kadir Has UniversityDuring the Covid-19 pandemic, internet-based technologies have become a lifeline for artists, art professionals, and audiences. The widespread usage of digital formats and techniques in the production and presentation of artworks has made contemporary art practices more accessible and thus open to being experienced. On that point, we ask: How has contemporary art, which rapidly shifted to digital platforms soon after the outbreak of the pandemic, been received in light of these transformations? By means of an online survey (N = 627), we examined the art-viewing habits of contemporary art audiences in Turkey, exploring how they have changed in the course of the pandemic and how that shift has been reflected in their experiences. Our findings reveal that while audiences have been willing to engage with online art content, the virtual realm cannot and will not be able to replace the physical experience of going to art venues in person.Research Project Küresel Covid19 Salgının Türkiye'deki Çagdas Sanatı Dönüstürücü Etkileri(2020) Çarkoğlu, Aslı; Selen, Eser; Sunam, Aylin; 01. Kadir Has UniversityBu proje, küresel COVID-19 salgınının Türkiye?nin kültürel, sosyal ve ekonomik gelismesinde ve kalkınmasında önemli rolü olan çagdas sanat alanına dair mevcut, öngörülen ve öngörülemeyen etkilerinin sanatçılar, sanat profesyonelleri ve sanat izleyicisinden olusturdugumuz örneklem grubumuzla, sosyal ve beserî bilimler perspektifinden inceleyerek arastırmaktadır. Çalısmamız, salgının etkilerinin çagdas sanat evreninden görünür hale gelebilmesi ile Türkiye kültür ve sanat sektörünün altyapısının güçlendirilmesine dair çözüm önerilerinin gelistirilmesine katkıda bulunmayı hedefler. Karma yöntemli vaka çalısmasına dayalı bu arastırmada olgular bazında dijital arsiv ve gelistirilmis alanyazın taramaları ısıgında sosyal medya ve internet platformlarını kapsayan veri madenciligi ile çagdas sanat ve COVID-19 kesisiminde veriler kazınmıstır. Olusturulan örneklem grubu ile çevrimiçi anket yapılmıs, elde edilen sonuçlardan olgular bazında vakalar olusturularak, üç ana grup etrafında sanatçı, sanat profesyonelleri ve sanat izleyicileri ile yarıyapılandırılmıs derin görüsmeler yapılmıstır. Toplanan nitel verilerin içerik analizi yapılarak, nicel verilerin nitel verileri destekleyerek betimsel istatistiki yollarla çözümlenmis, arastırmanın amaçlarına ve hedeflerine yönelik analiz edilerek bulgularına ulasılmıstır. Arastırmanın nihai sonuçları ve proje süresince üretilen analizler, salgından kültürel, sosyal ve ekonomik olarak olumsuz etkilenen çagdas sanat sektörünün bütüncül bir biçimde desteklenmesi için yapılacak çalısmalara bilgi ve belge saglama hedefi ile yorumlanmıstır. Çalısmanın bulgu ve sonuçlarından olusan infografiklerin de yer aldıgı kamuya açık bütünsel bir internet sitesi tasarlanarak erisime açılmıstır.Article Türkiye’de Genç Yetişkinlerin Sosyal Medya Kullanımları ve Paylaşım Türlerinin İncelenmesi(2023) İnceoğlu, İrem; Kaya, Yiğit Bahadır; Cöbek, Gözde; Alkurt, Saygın Vedat; Baş, Özen; Sunam, Aylin; New Media; Public Relations and Information; 04. Faculty of Communication; 01. Kadir Has UniversityBu çalışma, Türkiye’deki 18-29 yaş aralığındaki gençlerin hangi sosyal medya platformlarını kullandıklarına, ne kadar sıklıkla kullandıklarına ve bu platformlarda ne tarz içerikler paylaştıklarını incelemektedir. Literatüre katkı olarak, gençlerin sosyal medya kullanım pratiklerinin, paylaşım türlerinin ve motivasyonlarının sosyodemografik özelliklerle (cinsel kimlik, yaş, yaşanılan yer, sosyoekonomik statü, eğitim seviyesi ve dinî kimlik) ilişkisini araştırmaktadır. Türkiye’nin 12 ilinde yaşayan gençlerle gerçekleştirilen yüz yüze anket çalışmamızın (N=1537) bulgularına göre, en çok kullanılan sosyal medya platformları sırasıyla Instagram, YouTube ve Twitter’dır. Bulgular, bir zamanlar gençlerin yoğunlukla kullandığı Facebook’un popülerliğini yitirmeye başladığını ortaya koymaktadır. Gençlerin öğrencilik durumları, sosyoekonomik statüleri, yaşadıkları il ve cinsel kimlikleri ile sosyal medya tercihleri arasında anlamlı bir ilişki gözlemlenmektedir. Ayrıca cinsel kimlik, dinî görüş, sosyoekonomik statü, öğrencilik durumu ve yaşanılan il ile sosyal medyaya paylaşılan içerik türleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmaktadır. Çalışmamız, ulusal ve uluslararası çalışmaların bulgularını kısmen doğrulamakta ve önemli farklılıklar ortaya koymaktadır. Türkiye’deki genç yetişkinlerin sosyal medya pratiklerine dair güncel bir veri sunmaktadır.
