Browsing by Subject "Radyo-Televizyon = Radio and Television"
Now showing items 1-3 of 3
-
"Bu Çağrıya Cevap Ver" yeniden yapımlarda kahramanın cinsiyet değişimi ve kadın temsili: Ghostbusters analizi / "Answer This Call" representation of women and alteration of the hero in gender-swap reboots: Ghostbusters analysis
Authors:
Publisher and Date:(Kadir Has Üniversitesi, 2021)Bu çalışmada, hafızalarda yer edinmiş popüler bir Hollywood filminde ve bu filmin yeniden yapımında kadın karakterlerin nasıl temsil edildiği incelenmiştir. Bu bağlamda, ilk bakışta sinemada kadın temsilini arttırmaya yönelik bir hamle gibi görünen cinsiyet dönüşümlü yeniden yapımların esas amacının bu olup olmadığı ve temsili hem sayısal hem de nitelik olarak olumlu yönde etkileyip etkilemediği çalışmanın temel sorusu olmuştur. Çalışmanın kuramsal temelinde temsil kavramı üzerine yapılmış ...
-
Monty Python mizahının dinamikleriyle Türkiye'de skeç programı üretme olanaklarının araştırılması ve bir uygulama / Researching the possibilities of using Monty Python's humor dynamics to produce a sketch comedy show in Turkey and an execution
Authors:
Publisher and Date:(Kadir Has Üniversitesi, 2021)Bu tez, Monty Python komedi grubunun kullandığı mizah tekniklerini belirlemek ve bu tekniklerin Türkiye mizahında nasıl işleyebileceğini uygulamalı olarak görmek amacıyla yazılmıştır. Mizah kuramları ve komedi yazım teknikleri ışığında, grubun yaptığı film ve televizyon programları incelenerek, mizahlarını besleyen unsurlar belirlenmiş ve bu unsurların Türkiye'deki kullanımları örnekler üzerinden araştırılmıştır. Belirlenen unsurların Monty Python mizahında ve Türkiye'deki komedi örneklerinde ...
-
On the crossroads of ethics and form: The dialectical image in Krzysztof Kieslowski's Decalogue / Etik ve biçimin kavşağında: Krzysztof Kieslowski'nin Dekalog'unda diyalektik imge
Authors:
Publisher and Date:(2021)Leon Battista Alberti, On Painting'de (1435), resim, fotoğraf ve sinemada çerçevelemenin zeminini oluşturan dikdörtgen çerçeveyi "açık bir pencere" (aperta finestra) olarak tanımlar. Bu metafor göz önünde bulundurularak ve Amatör'ün (1979) 'çerçeveleme jesti' başlangıç noktası kabul edilerek, bu çalışmada Kieslowski'nin eserlerinin çerçeveyle ilişkisi ve Alberti'nin finestra modeliyle potansiyellerinin Dekalog'da (1989) nasıl ele alındığı araştırılmaktadır. Kieslowski'nin sinematografik imgenin ...