Browsing by Subject "Sosyal medya"
Now showing items 1-10 of 10
-
Gezi Protestolarına Katılanların Politik Profilleri ve Demokratik Tutumları
Authors:
Publisher and Date:(Türk Psikologlar Derneği, 2017)Gezi Parkı protestoları uluslararası medyada çoğunluğu Müslüman olan bir ülkedeki laik ve İslamcı gruplar arasındaki bir çatışma olarak görülmüş ve Türkiye’deki demokrasinin geleceği hakkında şüpheler uyandırmıştır. Bu bağlamda bu çalışmanın sosyal kimlik ve kolektif eylem kuramları temelinde iki amacı vardır: (1) ortak politik kaygıya, yani protestoya katılım nedenlerine, ve katılım biçimlerine, yani gerçekleştirdikleri eylemlere, göre katılımcıların politik profillerini tanımlamak ve (2) bu ...
-
Halkla ilişkiler yönetiminde dijital dönüşüm
Authors:
Publisher and Date:(Kadir Has University, 2013)Bu calisma Butunlesik Pazarlama Ýletisimi sonrasinda halkla iliskilerin internetin halkla iliskiler uzmanlari tarafindan da mesajlarini iletmekte kullanilmasina davet ettigini gostermektedir. Mevcut durumda yayinlarin online ile iliskisi goz onunde bulunduruldugunda halkla iliskiler sirketlerinin bu yeni akima ayak uydurabilmesi icin iletisim calismalarina internet uzerinden cesitlilik getirmeleri gerektigi gorulmustur.
-
Kurumsal iletişimde yeni bir platform olarak sosyal medya kullanımı : Üniversitelere yönelik bir kurumsal iletişim uygulaması
Authors:
Publisher and Date:(Kadir Has University, 2015)Sosyal medyanin son on yillik surecte gunluk hayatta en cok tercih edilen iletisim araclarindan birisi haline gelmesiyle birlikte onemi her gecen gun artmaktadir. Her ne kadar ag tabanli iletisim sistemleri iletisim teknolojilerindeki gelismenin bir yansimasi olarak kurumsal iletisim alaninda uzun yillardir kullanilmaya devam ediliyor olsa da sosyal aglar bazi ozellikleri ile cevrimici sitelerden farkliliklar barindirmaktadir. Bu calismada universitelerin kurumsal iletisim faaliyetlerinde sosyal ...
-
News consumption behaviours of young generation in Turkey with a focus on social media usage
Authors:
Publisher and Date:(Kadir Has University, 2017)The aim of this research is to demonstrate an ongoing pattern about young generation’s news consumption through social media in Turkey. The purpose is to emphasize recent studies’ key findings about the role of social media as a news source among young generation. To that end an online survey was conducted which is followed by interviews with six respondents selected by purposive sampling method. By this way the researcher got more insight about users’ (aged between 16 and 34) own perceptions that ...
-
The significant challenges preventing digital newsrooms in Turkey from adapting to new media
Authors:
Publisher and Date:(Kadir Has University, 2017)The purpose of this thesis is to reveal the significant challenges that digital newsrooms in Turkey have been facing to adapt to newly emerging organisational structures technologies platforms tools storytelling techniques and business models in new media environment. This study scrutinises how production distribution and consumption of online news content have evolved from 1996 to present with the emergence of the internet social media and related technological advancements in chronological order ...
-
Sosyal medya platformları üzerinden pazarlama ve bu mecrayı etkin kullanan sektörler
Authors:
Publisher and Date:(Kadir Has University, 2012)Günümüzde tüketiciler zamanlarının çoğunu internet başında geçirmektedirler. Bu durum satın alma kararlarını verme aşamalarında sosyal medyayı da göz önünde bulundurmalarını doğurmuştur. İnternette yaşanan gelişmeler tüketicileri hızla sosyal medyanın içine çekmektedir. Hatta internet kanalıyla tüketiciler hem içerik oluşturmaya başlamışlar hem de tecrübelerini sosyal çevreleriyle paylaşma imkanı bulmuşlardır. Tüm markalar oluşan bu yeni medya düzeninin ve yeni kültürün doğasını kavramaya ...
-
Stock value prediction using machine learning and text mining
Authors:
Publisher and Date:(Kadir Has University, 2018)In the digitalizing world, social media is a platform where all sorts of emotions, thoughts and life-sharing are frequently used by large segments of society. Twitter is one of the platforms where people share their thoughts and feelings and interact the most. Interpretations and opinions on the Twitter platform are the most important sources of data that need to be taken into account in the analysis of different aspects of the society's view of events that occur in the world. In this thesis, the ...
-
User perception of personalized advertisements and surveillance on Facebook and Instagram: A comparative analysis between digital natives and digital immigrants
Authors:
Publisher and Date:(Kadir Has University, 2020)The appearance of Web 2.0 has altered the nature of one-way traditional media which users were only the receivers and it allowed them to contribute to online platforms. Web 2.0 brought out new Internet technologies called as social media platforms such as Facebook, Twitter and Instagram etc. where the users can not only interact with other users, but also produce and share their own content on their profiles. According to a research carried in 2018, Facebook users spend approximately 50 minutes ...
-
The uses of digital media in overthrow the coup :the case of 15 July 2016 coup in Turkey
Authors:
Publisher and Date:(Kadir Has University, 2018)The internet became the biggest network worldwide and Facebook became the largest virtual community with 2 billion users around the world in the last six years. The Middle East has witnessed several revolutions in many countries such as Tunisia Egypt Libya Yemen and Syria and a military intervention took place in Egypt in July 2013. All these developments are deeply related with the speedy revolution on the internet especially the social media. People in those cases used the social media to ...
-
Üniversite öğrencilerinin iletişimde ve günlük hayatta sosyal medya kullanım alışkanlıkları: Kadir Has Üniversitesi Örneği
Authors:
Publisher and Date:(Kadir Has University, 2013)Bu tez çalışmasında Kadir Has Üniversitesi öğrencilerinin sosyal medyayı kullanma alışkanlıkları araştırılmıştır. Bu amaçla Kadir Has Üniversitesi öğrencilerine anket uygulanarak SPSS 20 programında değerlendirilmiştir. Ankete katılanların çoğunluğunun sosyal medya ile yoğun ilgili ve aktif kullanan kişiler olduğu ve çoğunluğunun facebook sosyal ağını diğer sosyal ağlara göre fazla takip ettiği belirlenmiştir.