Hemiş, Özlem
Loading...
Name Variants
Hemis,Ozlem
Hemis,O.
HEMIŞ, ÖZLEM
Ozlem Hemiş
H., Ozlem
Özlem HEMIŞ
Hemis, Ozlem
Hemiş, Özlem
Hemis,Ö.
O. Hemiş
Hemiş, Ö.
Ozlem, Hemis
Hemiş, O.
Hemiş,Ö.
Hemiş, ÖZLEM
Özlem Hemiş
ÖZLEM HEMIŞ
H., Özlem
Ö. Hemiş
H.,Ozlem
Hemiş, Ozlem
HEMIŞ, Özlem
Hemis,O.
HEMIŞ, ÖZLEM
Ozlem Hemiş
H., Ozlem
Özlem HEMIŞ
Hemis, Ozlem
Hemiş, Özlem
Hemis,Ö.
O. Hemiş
Hemiş, Ö.
Ozlem, Hemis
Hemiş, O.
Hemiş,Ö.
Hemiş, ÖZLEM
Özlem Hemiş
ÖZLEM HEMIŞ
H., Özlem
Ö. Hemiş
H.,Ozlem
Hemiş, Ozlem
HEMIŞ, Özlem
Job Title
Dr. Öğr. Üyesi
Email Address
ozlem.hemis@khas.edu.tr
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output
10
Articles
1
Citation Count
1
Supervised Theses
8
8 results
Scholarly Output Search Results
Now showing 1 - 8 of 8
Master Thesis Sitüasyonist enternasyonal'in izinde bir çağdaş tiyatro evreni denemesi(Kadir Has Üniversitesi, 2022) Arman, Barış; Hemiş, Özlem; Hemiş, ÖzlemGösteri teorisini oluşturma sürecinde, hakikati, fiziki ve toplumsal yanılsama olarak tanımlayan Sitüasyonist Enternasyonal, araçları ve kuramsal çalışmaları ile tiyatro sanatına ışık tutan önermeler barındırmaktadır. 2000 sonrası Avrupa tiyatrosunun yeni izleme ve duyumsama biçimlerine olanak sağlaması sebebiyle Sitüasyonist hareketin izlerinin aranabileceği bir alan sağladığı görülmektedir. Bu araştırmada, Situasyonist Enternasyonal’ın durum ve dérive kavramları ile sanata bakışının, 2000 sonrası dünya tiyatrosunda da gözlemlenen bulguları paylaşılmakta, Sitüasyonist hareketin temel kavramlarını üretim pratiğinin içine dahil eden bir çağdaş tiyatro denemesi önerilmektedir.Master Thesis Dijital tiyatroda seyirci ve yazar iş birliği(2023) Hemiş, Özlem; Hemiş, ÖzlemBu tez çalışması, yirminci yüzyılda dijitalleşmeye başlayan tiyatro sahnesinde seyirci etkileşimiyle birlikte kurulan oyuncul yapı ve yazar ile seyirci arasında oluşan iş birliğinin sonucunda ortaya çıkan eş-yazarlık konumunu incelemektedir. Araştırma, hem fiziksel hem de çevrimiçi ortamda sahnelenen bir tiyatro oyununda dijital unsurların seyirci etkileşimini nasıl kurduğuna odaklanmaktadır. Bu dijital unsurların seyirciye sağladığı eş-yazarlık alanında oluşan oyuncul yapının olay örgüsü ve metin bağlamında etkileri araştırılmaktadır. Map To Utopia ve Karen adlı dijital tiyatro oyunları incelenmiş ve bu oyunlara katılan seyircinin konumu ile oyuncul yapı tartışılmıştır. Buna ek olarak, yazar tarafından kurgulanan melez yapıda, hem fiziksel hem de çevrimiçi katılıma olanak sağlayan Gelecek Müzesi adlı dijital tiyatro oyunu yine aynı literatür bağlamında değerlendirilmiştir.Master Thesis Michael Chekhov'un teknig?inde yer alan psikolojik jest unsurunun uygulamalı aras?tırması(Kadir Has Üniversitesi, 2020) Hemiş, Özlem; Hemiş, ÖzlemThe aim of this thesis is to investigate the concept of Psychological Gesture in Michael Chekhov Technique and to apply the obtained data through the character of Feste in William Shakespeare's Twelfth Night. This application will take place on the IV. Curtain 2. Stage where the dialogue between Feste and Malvolio takes place.Master Thesis Türkiye tiyatro yazınında anlatıya yönelim(Kadir Has Üniversitesi, 2019) Hemiş, Özlem; Hemiş, ÖzlemBu çalışma 2000'li yıllarda, Türk tiyatro yazınında artan anlatıya yönelim ve anlatının sahnede farklılaşan biçimleri üzerine düşünce üretmeyi amaçlar. Bu süreci de tiyatro yazınında anlatının birinci bölümde Batıdaki, ikinci bölümde Türkiye'deki farklı amaç ve biçimlerde kullanımlarını inceleyerek kat eder. Üçüncü bölümde ise yakın dönem oyunlardan Karabahtlı Kardeşlerin Bitmeyen Şen Gösterisi, Sen İstanbul'dan Daha Güzelsin ve Şatonun Altında üzerinden anlatının farklı kullanımlarını inceleyerek, bugün anlatıya yönelimin Türkiye tiyatro yazımında nasıl sonuçlar ve gelişmeler doğurduğunu tartışmaya açmak ister.Editorial Citation Count: 1Origins and Developments: A Brief Overview(Cambrıdge Univ Press, 2019) Hemiş, Özlem[Abstract Not Available]Master Thesis Sinemada eril bakışı tersine çevirme denemesi: 'Pelin ve Ahmet'(2022) Hemiş, Özlem; Hemiş, ÖzlemBu çalışmanın amacı Laura Mulvey'in geleneksel sinemaya bakarak geliştirdiği eril bakış (male gaze) teorisindeki kadın ve erkeğin konumunu tersine çevirmenin mümkün olup olmadığını araştırmaktır. Bu amaçla Divines filmi incelenecektir. Bu filmin erkek bakışını nasıl tersine çevirdiği ve etkin kadın karakterler yarattığı Mulvey'in makalesi ışığında araştırılacaktır. Uygulama kısmında ise araştırmanın sonuçlarına bakılarak geleneksel anlatı sinemasının kodlarını kullanan ama kadını etkin erkeği edilgen kılan Pelin ve Ahmet adında bir kısa film yazılacaktır.Master Thesis Sinemada eril bakışı tersine çevirme denemesi: "Pelin ve Ahmet"(Kadir Has Üniversitesi, 2022) Süren, Zeynep Dilan; Hemiş, Özlem; Hemiş, ÖzlemBu çalışmanın amacı Laura Mulvey’in geleneksel sinemaya bakarak geliştirdiği eril bakış (male gaze) teorisindeki kadın ve erkeğin konumunu tersine çevirmenin mümkün olup olmadığını araştırmaktır. Bu amaçla Divines filmi incelenecektir. Bu filmin erkek bakışını nasıl tersine çevirdiği ve etkin kadın karakterler yarattığı Mulvey’in makalesi ışığında araştırılacaktır. Uygulama kısmında ise araştırmanın sonuçlarına bakılarak geleneksel anlatı sinemasının kodlarını kullanan ama kadını etkin erkeği edilgen kılan Pelin ve Ahmet adında bir kısa film yazılacaktır.Master Thesis Monty Python mizahının dinamikleriyle Türkiye'de skeç programı üretme olanaklarının araştırılması ve bir uygulama(Kadir Has Üniversitesi, 2021) Hemiş, Özlem; Hemiş, ÖzlemThe purpose of this thesis is to distinguish how the comedy techniques used by the comedy troupe Monty Python can be applied to the comedy in Turkey. The work of Monty Python is analysed in light of humour theories and comedy writing techniques. The components that form their approach to humour is studied, along with examples of Turkey's use of similar components in the past. Both Monty Python's and Turkey's application of the identified components are compared, in order to write a screenplay in the style of Monty Python, for the audience in Turkey. This work includes, the process of intersecting both Turkey's and Python's approach to comedy, the execution of the screenplay, formatted as a sketch comedy show and suggestions for a marketing approach for the project to be appealing to the comedy audience in Turkey.