Hamamcıoğlu, Esra

Loading...
Profile Picture
Name Variants
Hamamcıoğlu, E.
Hamamcıoğlu, Esra
Hamamcioglu,E.
Hamamcioglu,Esra
ESRA HAMAMCIOĞLU
Hamamcıoğlu, ESRA
Hamamcıoğlu,E.
HAMAMCIOĞLU, ESRA
Esra, Hamamcioglu
H.,Esra
Hamamcioglu, Esra
HAMAMCIOĞLU, Esra
H., Esra
E. Hamamcıoğlu
Esra HAMAMCIOĞLU
Esra Hamamcıoğlu
Job Title
Doç. Dr.
Email Address
esra.hamamcioglu@khas.edu.tr
Main Affiliation
Law
Status
Website
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID

Sustainable Development Goals Report Points

SDG data could not be loaded because of an error. Please refresh the page or try again later.
Scholarly Output

18

Articles

9

Citation Count

1

Supervised Theses

8

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Master Thesis
    Sınai Mülkiyet Davalarında Bilirkişilik
    (Kadir Has Üniversitesi, 2013) Hamamcıoğlu, Esra; Hamamcıoğlu, Esra; Law
    Bu çalışmamızda Fikri Mülkiyet Hakları genel başlığı altında yer alan Sınai Mülkiyet Hakları’ndan ve Medeni Usul Hukuku’nda bilirkişilik düzenlemelerinden kısaca bahsedilecek, sınai mülkiyet davalarında bilirkişilik uygulamaları ve inceleme yöntemleri ele alınacak, bilirkişilik kurumu üzerine doktrin görüşlerine ve Yargıtay kararlarına yer verilecek, Yargıtay kararları ve bilimsel tartışmalar değerlendirilecektir.
  • Master Thesis
    Türk Marka Hukukunda Karıştırılma İhtimali Ekseninde Ortalama Tüketici Kavramı
    (Kadir Has Üniversitesi, 2019) Karayel, Berk; Hamamcıoğlu, Esra; Hamamcıoğlu, Esra; Law
    Günümüzde şirketlerin artan markalaşma faaliyetleriyle birlikte marka ve markanın sağladığı haklar birçok uyuşmazlığa konu olmaktadır. Marka hakkı ihlalinin sıklıkla karıştırılma ihtimalinin ortaya çıkması nedeniyle gerçekleştiği de bilinmektedir. Mal veya hizmetin hitap ettiği tüketici kitlesinin algısını etkilemeye yönelik marka tescilleriyle birlikte karışıklığa yol açan taraf, önceki marka sahibinin itibarından yararlanmakta ve bu durumdan kazanç elde etmektedir. Karıştırılma ihtimalinin ortaya konulabilmesi için doktrinde ve uygulamada bazı ölçüt ve unsurların varlığı kabul edilmektedir. Teknolojik gelişmeler ve teknolojiye ulaşım imkanlarının hızla artması nedeniyle karıştırılma ihtimalinin bir ölçütü olan ortalama tüketici kavramı da bu süreç içinde gelişmekte ve değişmektedir. Bu çalışmada, karıştırılma ihtimali ölçütleri ve unsurlarıyla açıklanmış, yargı kararları da kullanılarak karıştırılma ihtimalinin nasıl tespit edilebileceği anlatılmıştır. Karıştırılma ihtimalinin unsurlarından biri ve kanımızca en önemlisi olan ortalama tüketici kavramı da hem doktrin görüşleri hem de yargı kararları ışığında açıklanmaya çalışılmıştır. Bu çalışmanın ana amacı, marka hukuku ekseninde karıştırılma ihtimali kavramının açıklığa kavuşturulması ve ortalama tüketici kavramının bu kapsamda nasıl tespit edilmesi gerektiğine dair görüşlerin ortaya konulmasıdır.