İnceoğlu, İrem

Loading...
Profile Picture
Name Variants
Inceoglu,I.
İNceoglu,İ.
İREM İNCEOĞLU
İNCEOĞLU, İrem
İnceoğlu, İ.
I., Irem
İnceoğlu, İrem
Inceoglu, İRem
Irem, Inceoglu
İ. İnceoğlu
İnceoğlu, İREM
İnceoğlu,İ.
Inceoglu,Irem
İrem İNCEOĞLU
Inceoglu, Irem
İNCEOĞLU, İREM
İ., İrem
I.,Irem
İnceoğlu İ.
İrem İnceoğlu
Job Title
Dr. Öğr. Üyesi
Email Address
irem.inceoglu@khas.edu.tr
Main Affiliation
Public Relations and Information
Status
Website
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output

20

Articles

5

Citation Count

22

Supervised Theses

14

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Article
    Türkiye’de Genç Yetişkinlerin Sosyal Medya Kullanımları ve Paylaşım Türlerinin İncelenmesi
    (2023) İnceoğlu, İrem; İnceoğlu, İrem; Kaya, Yiğit Bahadır; Cöbek, Gözde; Cöbek, Gözde; Baş, Özen; Alkurt, Saygın Vedat; Audry, Aylin Sunam; Baş, Özen; Sunam, Aylin
    Bu çalışma, Türkiye’deki 18-29 yaş aralığındaki gençlerin hangi sosyal medya platformlarını kullandıklarına, ne kadar sıklıkla kullandıklarına ve bu platformlarda ne tarz içerikler paylaştıklarını incelemektedir. Literatüre katkı olarak, gençlerin sosyal medya kullanım pratiklerinin, paylaşım türlerinin ve motivasyonlarının sosyodemografik özelliklerle (cinsel kimlik, yaş, yaşanılan yer, sosyoekonomik statü, eğitim seviyesi ve dinî kimlik) ilişkisini araştırmaktadır. Türkiye’nin 12 ilinde yaşayan gençlerle gerçekleştirilen yüz yüze anket çalışmamızın (N=1537) bulgularına göre, en çok kullanılan sosyal medya platformları sırasıyla Instagram, YouTube ve Twitter’dır. Bulgular, bir zamanlar gençlerin yoğunlukla kullandığı Facebook’un popülerliğini yitirmeye başladığını ortaya koymaktadır. Gençlerin öğrencilik durumları, sosyoekonomik statüleri, yaşadıkları il ve cinsel kimlikleri ile sosyal medya tercihleri arasında anlamlı bir ilişki gözlemlenmektedir. Ayrıca cinsel kimlik, dinî görüş, sosyoekonomik statü, öğrencilik durumu ve yaşanılan il ile sosyal medyaya paylaşılan içerik türleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmaktadır. Çalışmamız, ulusal ve uluslararası çalışmaların bulgularını kısmen doğrulamakta ve önemli farklılıklar ortaya koymaktadır. Türkiye’deki genç yetişkinlerin sosyal medya pratiklerine dair güncel bir veri sunmaktadır.
  • Article
    Citation - WoS: 0
    Citation - Scopus: 1
    Nationwide Research on the Uses and Motivations of Dating Apps by Young Adults in the Cultural Environment of Turkey
    (Sage Publications inc, 2023) Audry, Aylin Sunam; Audry, Aylin Sunam; Bas, Ozen; Baş, Özen; Inceoglu, Irem; İnceoğlu, İrem; Kaya, Yigit Bahadir; Cöbek, Gözde; Cobek, Gozde; Alkurt, Saygin Vedat
    Since Tinder's worldwide popularity, location-based dating apps have become widespread. The existing literature mainly focuses on a single app in European and US contexts and pays little attention to other cultural contexts. This paper addresses this gap by examining dating app choices and motivations of young adults (18-29 years old) in Turkey. It examines the intersectionality of socio-demographic variables in a cultural setting that is quite different not only from European and US contexts but also from other Muslim-majority contexts. Deriving from the nationally representative survey (n = 1,498), our research finds statistically significant differences in dating app preferences and adults' motivations regarding location, sexual, gender, and religious identities. This study underlines the crucial role of cultural geography and its social fabric in mobile dating, even within the same national setting.