Binay Kurultay, Ayşe

Loading...
Profile Picture
Name Variants
Binay Kurultay, Ayşe
A.,Binay Kurultay
A. Binay Kurultay
Ayşe, Binay Kurultay
Binay Kurultay, Ayse
A.,Binay Kurultay
A. Binay Kurultay
Ayse, Binay Kurultay
Kurultay, Ayşe Binay
Kurultay, Ayşe Binay
Kurultay, Ayse Binay
Kurultay, Ayse Binay
Job Title
Dr. Öğr. Üyesi
Email Address
Bınaykurultay@khas.edu.tr
Main Affiliation
Advertising
Status
Former Staff
Website
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Scholarly Output

10

Articles

4

Citation Count

0

Supervised Theses

6

Scholarly Output Search Results

Now showing 1 - 1 of 1
  • Master Thesis
    Global Firmaların Türkiye Pazarındaki Glokalizasyon Çalışmaları: Fast Food Firmaları Üzerine Bir Araştırma
    (Kadir Has Üniversitesi, 2018) Dönmez, Cansu; Binay Kurultay, Ayşe; Binay Kurultay, Ayse
    Küreselleşme süreci, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi ve teknolojik alanlarda yaşanan değişimleri de beraberinde getirmiştir. İşletmeler uluslararası pazarlara açılmış, global markalar ve global rekabet ortamı ortaya çıkmıştır. Farklı pazarlarda faaliyet gösteren global markalar, bu rekabet ortamında ön sıralarda yer edinebilmek için çeşitli pazarlama stratejileri izlemektedirler. Bu pazarlama stratejilerinden biri olan glokal strateji, “Küresel düşün yerel hareket et” fikrini savunur. Bu çalışmada global fast food firmalarının Türkiye pazarında yayınladıkları reklam filmlerinde yer alan kültürel göstergeler analiz edilmiş, firmaların kullanmış olduğu global stratejiler saptanmış, reklam filmlerinde toplumsal cinsiyet rolleri ve aile sunumlarında kalıp yargıların yeniden üretilip üretilmediği incelenmiş ve yeniden üretiminin gerçekleştiği sonucuna varılmıştır.