Sarıkartal, Çetin Kemal
Loading...
Name Variants
Sarıkartal, Çetin Kemal
Ç.,Sarıkartal
Ç. K. Sarıkartal
Çetin Kemal, Sarıkartal
Sarikartal, Cetin Kemal
C.,Sarikartal
C. K. Sarikartal
Cetin Kemal, Sarikartal
Sarıkartal, Çetin
Sarıkartal, Çetin
Sarıkartal, Çetin
Ç.,Sarıkartal
Ç. K. Sarıkartal
Çetin Kemal, Sarıkartal
Sarikartal, Cetin Kemal
C.,Sarikartal
C. K. Sarikartal
Cetin Kemal, Sarikartal
Sarıkartal, Çetin
Sarıkartal, Çetin
Sarıkartal, Çetin
Job Title
Prof. Dr.
Email Address
Csarıkartal@khas.edu.tr
Main Affiliation
Theatre
Status
Former Staff
Website
ORCID ID
Scopus Author ID
Turkish CoHE Profile ID
Google Scholar ID
WoS Researcher ID
Sustainable Development Goals Report Points
SDG data could not be loaded because of an error. Please refresh the page or try again later.

Scholarly Output
60
Articles
0
Citation Count
0
Supervised Theses
58
8 results
Scholarly Output Search Results
Now showing 1 - 8 of 8
Master Thesis Oyuncu Yönetimi Üzerine Yöntem Araştırmaları ve Sinemada Gerçeklik Algısı Oluşumu(Kadir Has Üniversitesi, 2015) Elmas, Ali İhsan; Sarıkartal, Çetin Kemal; Sarıkartal, Çetin Kemal; TheatreBu tez, ilk aşamada bakma eyleminin hedefi olan oyuncunun, oynadığı sırada varlık tanımı olarak 'ne' olduğunu tartışarak, bu tanım üzerinden oyuncuda yankılanan imgeyi çözümleyebilecek verileri araştırmayı ve yönetmene bir farkındalık sunmayı amaçlamaktadır. Görünen eylemler bütünü içerisinde neyin sahte neyin gerçek olduğunu zaten hissetmekte olan yönetmenin, sahtenin neden sahte, gerçeğin neden gerçek olduğunun teşhisini ancak bu farkındalıkla birlikte doğru yapabileceğini savunmaktadır. Teşhisi doğru yaptığımız anda oyuncu yönetimi üzerine yöntem araştırmalarından söz etmeye başlayabilir ve tam olarak çalışılan esere özgü olarak uygulanabilecek oyuncu yönetimi tekniklerinin çağrışımlarını yaratabiliriz.Master Thesis Dario Fo ve Franca Rame'nin Açık Aile Adlı Oyunundaki Antonia Rolüne Çalışma Süreci(Kadir Has Üniversitesi, 2011) Birdal, Pınar Çağlar; Sarıkartal, Çetin Kemal; Sarıkartal, Çetin Kemal; TheatreFilm ve drama Yüksek Lisans Programı'nda oyunculuk eğitim gören Pınar Çağlar Birdal tarafından Dario Fo&Franca Rame'nin `Açık Aile' adlı oyunu ele alınmıştır. Bu çalışma; oyunun performansa hazırlık ve gösterim sürecinin,metin bağlamında incelenmesi,uygulama sırasındaki deneyimin aktarılması üzerine kuruludur.Performansa dayalı bu tez,süreç analizi bağlamında değerlendirilmiştir.Master Thesis Albert Camus'nün "yanlışlık" Adlı Oyunundan Uyarlanan "yanlışlık" Adlı Filmde Martha Rolüne Çalışma Süreci(Kadir Has Üniversitesi, 2009) Tekçe, Elif; Sarıkartal, Çetin Kemal; Sarıkartal, Çetin; TheatreBu çalışma Albert Camus'nün "Yanlışlık" adlı oyununun son perdesinden hareketle yazılan "Yanlışlık" adlı kısa film senaryosunda, oyunculuk dramaturgisinin nasıl yapıldığını ve bu dramaturginin Martha karakterini nasıl biçimlendirdiğini anlatır. Martha karakteri, Albert Camus'nün felsefi düşüncesinin biçimlenmiş halidir. "Uyumsuz İnsan", "Özgürleşme", "Öldürme" ve "İntihar" temalarının, Martha ve Maria karakterleri arasındaki durumu nasıl ortaya çıkardığı ve bu durum üzerinden karakterleri nasıl biçimlediği anlatılır.Master Thesis Bir Uzun Metraj Sinema Filmi Projesi Geliştirme Sürecinin Raporlanması(Kadir Has Üniversitesi, 2010) Akdağ, Murat; Sarıkartal, Çetin Kemal; Sarıkartal, Çetin Kemal; TheatreFilm ve Drama Yüksek Lisans Programında Yapımcılık eğitimi gören Murat Akdağ tarafından hazırlanan bu tez projesi ile `Bir uzun metraj sinema filmi projesi geliştirme sürecinin Raporlanması' hedef alınmıştır. Bu çalışma, Bir uzun metraj sinema filminin amaç, konu, kapsam, olay örgüsü/dramaturgi ve perspektif gibi teorik boyutlarını içeren, Sinopsis, Kast, Bütçe ve Fizibilite kalemlerinin bulunduğu pratik olarak hazırlanmış dosyanın somut sunumudur.Master Thesis Rodrigo Garcia'nın, "agamemnon.süpermarketten Döndüm ve Oğlumu Bi'temiz Dövdüm" Adlı Oyununun Sahneleme Çalışması(Kadir Has Üniversitesi, 2009) Özacar, Emine; Sarıkartal, Çetin Kemal; Sarıkartal, Çetin; TheatreFilm ve Drama Yüksek Lisans Programı'nda yönetmenlik eğitimi Emine Özacar tarafından Rodrigo Garcia'nın, "Agamemnon Süpermarketten Döndüm ve Oğlumu Bi'Temiz Dövdüm" adlı oyunun sahneleme süreci ele alınmıştır. Bu çalışma oyunun sahneleme sürecinin, metin incelemesi, uygulama sırasındaki deneyimin aktarılması üzerine kuruludur. Yönetmenlik çalışmasını temel alan bu tez, süreç analizi bağlamında değerlendirilmiştir.Master Thesis Oyunbozan Adlı Kısa Film Senaryosunun Toplumsal Cinsiyet Bağlamında Yazım Süreci(Kadir Has Üniversitesi, 2010) Özdinç, Ömer; Sarıkartal, Çetin Kemal; Sarıkartal, Çetin; TheatreBu çalışmada, toplumsal cinsiyet bağlamından yola çıkılarak bir kısa film senaryosu yazılması ve ortaya çıkan yazma sürecinin analiz edilmesi hedeflenmiştir. Yazılan kısa film senaryosu "Oyunbozan", senaryo yazarı ise Film ve Drama Yüksek Lisans Programı öğrencisi Ömer Özdinç'tir. Çalışma, sosyal bilimler alanıyla kısıtlı bir toplumsal cinsiyet araştırması veya toplumsal cinsiyetin ne olduğuna dair bir bilgiler dökümü değildir; aksine, senaryonun bağlamını toplumsal cinsiyet olarak seçen bir yazarın, bu bağlama ait okumalardan hareketle yaptığı çıkarsamaları, gözlemleri, deneyimleri ve sonucunda ortaya çıkan kısa film senaryosunu kapsamaktadır. Gözlem ve deneyimler; öznellik barındırdığı için kişisel bir dil kullanılmasından kaçınılmamıştır. Dolayısıyla, yapılan çalışmanın analitik olarak çözümlenmiş bir belgeden çok, farkındalık içinde kaydı tutulmuş bir yazma deneyiminin raporu olduğu göz önünde tutulmalıdır.Master Thesis Tennessee Williams'in Söylenmemiş Bir Şey Adlı Oyununda `cornelia' Karakterinin Üç Farklı Yorum Bağlamında Çalışma Süreci(Kadir Has Üniversitesi, 2009) Çabuk, Hülya; Sarıkartal, Çetin Kemal; Sarıkartal, Çetin; TheatreBu çalışmada; Tennessee Williams'ın Söylenmemiş Bir Şey adlı oyununun performansa hazırlık ve gösterim süreci metin bağlamında ele alınmıştır. Metnin üç faklı yorumunun sahneye aktarılması sürecinde yaşanan deneyimin analizi ana izlek olarak belirlenmiştir. Oyunun seçiminden son gösterimine kadar olan çalışma sürecinin yaşanan deneyim bağlamında yorumlanması olarak nitelenebilecek çalışma performansa dayalıdır.Master Thesis İnan Ambarkütük'ün "orda" Adlı Oyununun Sahne Üzerinde Yeniden Yazım ve Sahneleme Çalışması Süreci(Kadir Has Üniversitesi, 2010) Çatalçam, Eda; Sarıkartal, Çetin Kemal; Sarıkartal, Çetin; TheatreFilm ve Drama Yüksek Lisans Programı'nda yönetmenlik eğitimi gören Eda Çatalçam tarafından İnan Ambarkütük'ün ?Orda? adlı oyununun sahne üzerinde yeniden yazımı ve sahneleme çalışması süreci ele alınmıştır. Bu çalışma oyun metninin sahne üzerinde yeniden yazılımı ve sahnelenmesi sürecinin, uygulama sırasında yaşanan deneyimlerinin aktarılması üzerine kuruludur. Yönetmenlik çalışmasını temel alan bu tez, süreç analizi bağlamında değerlendirilmiştir.