Search
Now showing items 1-5 of 5
Stanislavski sisteminde imgelem ögesinin incelenmesi ve karakter çalışmasına dâhil edilme süreci / Examination of the imagination element in the Stanislavsky system and the process of including the character's work
(Kadir Has Üniversitesi, 2021)
Bu çalışma, Stanislavski'nin "sistem"inde oluşturduğu imgelem ögesini, onun öğretileri ve öğrencileri vasıtasıyla incelemek, bu incelemeyi bilimsel bulgularla destekleyen bilim insanları sayesinde somutlamak ve imgelem ...
"Bu Çağrıya Cevap Ver" yeniden yapımlarda kahramanın cinsiyet değişimi ve kadın temsili: Ghostbusters analizi / "Answer This Call" representation of women and alteration of the hero in gender-swap reboots: Ghostbusters analysis
(Kadir Has Üniversitesi, 2021)
Bu çalışmada, hafızalarda yer edinmiş popüler bir Hollywood filminde ve bu filmin yeniden yapımında kadın karakterlerin nasıl temsil edildiği incelenmiştir. Bu bağlamda, ilk bakışta sinemada kadın temsilini arttırmaya ...
Adı Vasfiye filminde odaklayıcı değişimleri ve filmin hikayesinin deneyimlenmesi / Changing of focalizers in the film Adı Vasfiye and experiencing film's narrative
(Kadir Has Üniversitesi, 2021)
Atıf Yılmaz'ın Adı Vasfiye (1985) filmindeki değişen odaklayıcıların oluşturduğu anlatılarda Vasfiye karakterinin istek ve engelleri birbirleri ile çelişir, çakışır. Fakat buna rağmen film bittiğinde seyirci, anlatı nesnesi ...
Türkiye'de dizi sektöründe ve dizi senaryosu yazım süreçlerinde prekaryalaşma / Precarizatıon in the TV series industry and in the processes of TV series scriptwriting in Turkey
(2021)
Yerli diziler, özellikle son yirmi yıldır Türkiye'de televizyon seyircisinin en fazla ilgi gösterdiği yapımlar arasında yer almaktadır. Buna karşın her ana akım televizyon kanalının akşam kuşağını kaplayan yerli dizilerin ...
On the crossroads of ethics and form: The dialectical image in Krzysztof Kieslowski's Decalogue / Etik ve biçimin kavşağında: Krzysztof Kieslowski'nin Dekalog'unda diyalektik imge
(2021)
Leon Battista Alberti, On Painting'de (1435), resim, fotoğraf ve sinemada çerçevelemenin zeminini oluşturan dikdörtgen çerçeveyi "açık bir pencere" (aperta finestra) olarak tanımlar. Bu metafor göz önünde bulundurularak ...