Browsing by Author "İnceoğlu, İrem"
Now showing items 1-18 of 18
-
Citizen journalism practices in Turkish alternative media in digital era
Küpelioğlu, N. Gülin (Kadir Has Üniversitesi, 2016)Alternative media studies in Turkey are mostly based on theoretical research; practice-oriented studies are deemed outdated. Especially after Gezi Park protests, a shift occurred in the mainstream media. Almost a complete ... -
Conceptualization of social media lynching from the perspective of youth in Turkey
Sağlam, Büşra (Kadir Has Üniversitesi, 2021)Though it is a recent social phenomenon, social media lynching is a prevalent social media practice. It is possible to encounter a lynching incident on social media almost on a daily basis. Almost every day, some people ... -
Conservative lgbti+ groups in Turkey An analysis of Muhafazakâr lgbti within the context of gender
Selici, Begüm (Kadir Has Üniversitesi, 2019)LGBTI+ organizations are not usually discussed within the framework of conservative ideology or Islam. However, perhaps as one consequence of the modernization process, there is a rich diversity also in LGBTI+ communities. ... -
Creating multi identities and gender in virtual world :A study of second life
Ünal, Pinar (Kadir Has Üniversitesi, 2015)This study aims to investigate the possibility of creating a virtual world. in this respect this thesis seeks answers to following questions: How is virtual reality different and similar to real life or does virtual reality ... -
Cyber-carnival
Tekrin, Dilara (Kadir Has Üniversitesi, 2014)in this thesis i define the concept of the cyber-carnival as the non-official sphere of carnival in cyberspace and explore it in terms of the particular nature of cyberspace drawing upon Mikhail Bakhtin’s notion of the ... -
Digital Transformations in Turkey: Current Perspectives in Communication Studies
İnceoğlu, İrem (Wiley-Blackwell, 2016)[Abstract Not Available] -
Diriliş Ertuğrul dizisi üzerine bir alımlama çalışması
Orakçı, Serkan Fatih (Kadir Has Üniversitesi, 2021)The purpose of this thesis is to examine how the TV series Diriliş Ertuğrul, broadcasted for five seasons on TRT 1 between December 10, 2014, and May 29, 2019, was received in oppositional reading by the audience and how ... -
Elif Şafak denemelerinde feminizmin izleri
Uzun, Arzum (Kadir Has Üniversitesi, 2019)Bu çalışmamızda, Elif Şafak’ın gazete ve dergilerde yayınlanan deneme yazılarını derlediği dört deneme kitabı, sabit karşılaştırmalı analiz ve söylem analizi yöntemleriyle incelenerek, bu kitaplarda yer alan yazılardaki ... -
Encountering difference and radical democratic trajectory: An analysis of Gezi Park as public space
İnceoğlu, İrem (Routledge, 2015)Summer 2013 was a historic period in regards to political activism in Turkey. Commonly referred to as ‘the Gezi Resistance’ the grass-roots mobilisation caught the rather self-assured AKP (Adalet ve Kalkinma Partisi) ... -
Gizli baloncuklar: TikTok'taki gençlerin algoritmanın sağladığı yarı gizli ortamlardaki mahremiyet pratikleri
Bahadır Kaya, Yiğit (Kadir Has Üniversitesi, 2021)This study focuses on the ways which would help us interpret how the youth express themselves on TikTok, in relation with privacy practices and perceptions. A Chinese social media platform, TikTok has recently became very ... -
Kadın odaklı reklamlarda kadınlık sunumu
Şengül, Gamze Onaylı (Kadir Has Üniversitesi, 2018)Gunumuzde reklamlar urun ve hizmet tanitimi yapmanin yaninda kulturel ve ideolojik anlamlari yeniden uretmektedir. Reklamlarda egemen ideolojiler temsiller araciligiyla yeniden uretilmektedir. Toplumsal cinsiyet toplumun ... -
Kadınlık ve Erkekliğin Değişmeyen Halleri: Televizyon Dizilerinde Toplumsal Cinsiyet
Akçalı, Elif; İnceoğlu, İrem (2020)Bu makalede dizilerdeki kadın ve erkek temsillerinin kısıtlılığını kapsamlı bir örneklem içinde ortayaçıkaran en güncel araştırmalardan biri olan TÜSİAD desteğiyle gerçekleştirilmiş TelevizyonDizilerinde Toplumsal Cinsiyet ... -
Kurumsal itibar ve liderlik davranışlarının marka değerine etksi
Kaplan Öztürk, Neslihan (Kadir Has Üniversitesi, 2016)Kurumsal yapılarda "değer yaratma" durumu kurumun en değerli varlığıdır. Değişen ve gelişen küresel ortamda kurumların başarısı ile özdeş hale gelen kurumsal itibar, liderlik ve marka değeri kavramları değer yaratma aracı ... -
Kurumsal kimliğin görsel kimlik üzerindeki yansımaları : Web sitelerinde kullanılan imgelerin göstergebilimsel yaklaşımla incelenmesi
Önal, Hatice (Kadir Has Üniversitesi, 2016)Her kurum kendini digerlerinden ayiran bir kurumsal kimlige sahiptir. Degisen toplumsal etkenler kurumsal kimlik kavraminin iceriginin degismesine sebep olmus ve bu tanimin kapsamini genisletmistir. Sayilari her gecen gun ... -
Resistance from within hegemony: rise of semi-anonymous resistance in Turkey's new media environment
Uzunoğlu, Sarphan (Kadir Has Üniversitesi, 2013)Türkiye'de İnternet ve ifade özgürlüğü üzerine yapılan araştırmaların çoğu gözetim teknolojileri ve ülkedeki sansür politikalarına ilişkin çalışmalardır. Tüm bu çalışmalarda genel olarak yeni medyada ortaya çıkan politik ... -
Sivil toplum kuruluşlarında halkla ilişkiler algısı
Tosun, Seda Begüm (Kadir Has Üniversitesi, 2019)Günümüzde Sivil Toplum Kuruluşları, demokratikleşmenin başlıca sebebi olmasa da, demokrasinin temel taşı olarak görülmektedir. STK’ların, devlet ile arasında çift taraflı bir ilişki bulunması, başka bir deyişle, STK’lar, ... -
Türkiye’de Genç Yetişkinlerin Sosyal Medya Kullanımları ve Paylaşım Türlerinin İncelenmesi
İnceoğlu, İrem; Kaya, Yiğit Bahadır; Cöbek, Gözde; Alkurt, Saygın Vedat; Baş, Özen; Sunam, Aylin (2023)Bu çalışma, Türkiye’deki 18-29 yaş aralığındaki gençlerin hangi sosyal medya platformlarını kullandıklarına, ne kadar sıklıkla kullandıklarına ve bu platformlarda ne tarz içerikler paylaştıklarını incelemektedir. Literatüre ... -
User perception of personalized advertisements and surveillance on Facebook and Instagram: A comparative analysis between digital natives and digital immigrants
Cavkaytar Şentürk, Mervenur (Kadir Has Üniversitesi, 2020)The appearance of Web 2.0 has altered the nature of one-way traditional media which users were only the receivers and it allowed them to contribute to online platforms. Web 2.0 brought out new Internet technologies called ...