Browsing by Subject "Image"
Now showing items 1-7 of 7
-
Metin temelli tiyatroda cıbırcanın karakter çalışmasındaki kullanımı: "Cıbırca-şarkı" egzersizi
(Kadir Has Üniversitesi, 2017)Bu çalışmada tiyatro çalışmalarında "cıbırca" kullanımına bakılmakta ve Çetin Sarıkartal'ın geliştirdiği "cıbırca-şarkı" egzersizine odaklanılmaktadır. Metin temelli tiyatro kapsamında "cıbırca-şarkı" kullanımının oyuncunun ... -
National identity predicts public health support during a global pandemic
(Nature Portfolio, 2022)Understanding collective behaviour is an important aspect of managing the pandemic response. Here the authors show in a large global study that participants that reported identifying more strongly with their nation reported ... -
A Novel Image Steganography Technique based on Similarity of Bits Pairs
(IEEE, 2017)Steganography is one of the most important information hiding mechanism which can be used along with cryptography for providing adequate data security. The common Steganographic mediums used are text image audio and video ... -
To shop or not to shop while traveling? Exploring the influence of shopping mall attributes on overall tourist shopping satisfaction
(Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2023)The shopping experience may impact tourists' overall dis/satisfaction and, subsequently, the destination's local economy. To address this importance, the current study focused on six important criteria - environmental ... -
Türkiye' de 1980-2010 yılları arasındaki gazete ilanlarında imaj kavramı: marka örneği bağlamında değerlendirilmesi
(Kadir Has Üniversitesi, 2012)Bu tez çalışmasında imaj kavramı bir marka örneği üzerinden değerlendirilmiştir.Türkiye.deki gazetelerde 1980-2010 yılları arasındaki dönemde yayınlanmış, marka örneği olarak Arçelik firmasının reklamlarından oluşturulan ... -
Türkiye' deki kurumsal marka imajlarının sosyal ağlar üzerinden yönetimi
(Kadir Has Üniversitesi, 2013)İnternetin gelişmesiyle ortaya çıkan sosyal ağlar, insanların etki alanlarını geliştirip, değiştirmiştir. Doğal olarak kurumsal markalar içinde sosyal ağlarda olmak, tüketici kazanımı ve imajını doğru yönlendirmek adına ... -
Unsetting the standards of female beauty: an examination of contemporary images of women in advertisement
(Kadir Has Üniversitesi, 2014)This study examines the representations of female beauty as a myth in print advertisements in contemporary popular culture. Within many different types of physical beauty that are made popular by mainstream advertisings ...