The impact of trust on social media's influencers and the effect of influencer's discount codes on the consumer purchase involvment
Abstract
ABSTRACT Nowadays, brands are using influencers to promote their products and services because influencer marketing and its strategies have been witnessing an increased success lately by reaching a wider potential customer through influencers. When studying these new phenomena, one of the noticeable areas of interest regarding this topic is whether trusting influencers is what drives consumers to consider a purchase. Also, one of the main features of influencer marketing is using discount codes to promote brands. The purpose of this thesis is to investigate if trust in influencers is the main reason for consumers' purchase involvement. Also, to investigate if discount codes have an influencing effect on the purchase involvement of individuals who follow such influencers. The method used in this thesis is through investigating those questions by conducting a survey analysis on 120 responders and then using a quantitative approach to evaluate the gathered data. The key findings of this research revealed that trust in influencers isn't the main factor in purchase involvement also discount codes play a significant role in consumers' purchase involvement. Keywords: influencer marketing, social media influencers, purchase involvement, skepticism towards influencers, consumer behavior Günümüzde markalar ürün ve hizmetlerini tanıtmak için fenomen olarak da adlandırılan
influencer’ları kullanıyor. Bunun nedeni, markaların influencer pazarlaması ve
stratejilerinin influencer’lar aracılığıyla daha geniş potansiyel müşteri tabanına ulaşarak
başarıyı arttırdığına şahit olmasıdır. Bu yeni olgu üzerinde çalışmalar yapıldıkça, bu
konuyla ilgili en ilgi çekici noktalardan biri tüketicileri satın almaya yönlendiren faktörün
influencer’lara karşı duyulan güven olup olmamasıdır. Aynı zamanda influencer
pazarlamanın temel özelliklerinden biri, markaları tanıtmak için indirim kodlarını
kullanmaktır. Bu tezin amacı, influencer’lara olan güvenin tüketici satın alma sürecinin
ana nedeni olup olmadığını araştırmaktır. Aynı zamanda, indirim kodlarının bu gibi
influencer’ları takip eden bireylerin satın alma davranışını etkileyip etkilemeyeceği de
araştırılacaktır. Elde edilen sonuçlar, olgunun tam olarak anlaşılması için marka reklamı
ve indirim kodu kullanımına yönelik müşteri algısı yönünden karşılaştırılacaktır. Bu tezde
kullanılan yöntem, 120 katılımcıya uygulanan anket çalışmasından elde edilen cevapların
incelenmesidir. Daha sonra elde edilen verilen değerlendirilmesi için nicel yaklaşım
kullanılacaktır. Bu araştırmanın temel bulguları, influencer’lara olan güvenin satın alma
sürecine dahil olmayı etkileyen ana neden olmadığı yönündedir. Ayrıca tüketiciler
temelde ürün ve hizmetler hakkında bilgi almak için influencer’ları takip etmektedir.
Diğer bir bulgu ise indirim kodlarının tüketicilerin satın ama sürecine dahil olması
üzerinde anlamlı bir rol oynadığını göstermektedir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [1348]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Challenging the influence of interactivity on narrative structures in digital games. An analysis of adventure genres
Yavuz, Nilufer Zeynep (Kadir Has Üniversitesi, 2018)This study analyzes the narrative structure of the computer games after the emergence of the computer technology which provides an opportunity for the game designers to create more extensive narrative structures. The aim ... -
The factors that influence the transformation of a regular user to a youtube celebrity
Kahraman, Ninsu (Kadir Has Üniversitesi, 2016)The purpose of this research is to explain the factors that are efficient for being a YouTube celebrity rather than a regular user of YouTube. The goal is to show that YouTube users have something in common while creating ... -
Influence of smartphone usage to mobility of visually impaired : study in Jakart
Karmidi, Sabilul Maarifah (Kadir Has Üniversitesi, 2017)Smartphone is no longer unusual among visually impaired users especially those with digital literacy. Availability of applications with various purposes lead to question on what kind of influences smartphone usage brings ...