Peer to peer and master-slave topologies for edge computing in internet of things
Abstract
The rapid increase in the number of devices connected to the Internet has led to a transition from cloud computing to the edge. Edge computing slowly replaces cloud computing due to the increased capacity of mobile devices such as memory, battery, and computing power. These computational and power resources in mobile devices may however become insufficient, especially in time-sensitive and computationally intensive applications. Advanced edge computing will not only improve the performance of your device applications but it will also reduce the power consumption of your devices, by extending battery life. However, the performance of edge based computing depends on the effective allocation of computer and communications resources. This work assesses the problem of improving resource allocation for sophisticated mobile computing systems. Resource allocation is implemented to reduce the cost associated with edge computing. In this research we link edge devices together with the application of resource assignment to other devices depending on the type of link. The main consideration is that each device is designed to perform a set of tasks while calculating the usage rate of both RAM and CPU. Two methods have been used to scale the connection of devices at the edge: peer to peer (P2P) and master-slave models. The use of communication models such as P2P and Master-Slave shows a significant improvement in task execution. Master-Slave model has a better performance and is therefore recommended for advanced computing. İnternete bağlanan cihaz sayısındaki hızlı artış bulutta hesaplamadan kenarda
hesaplamaya geçişe yol açmıştır. Gezgin cihazların hafıza, pil ömrü ve hesaplama
gücündeki artışlar sayesinde kenarda hesaplama yavaş yavaş bulutta hesaplamanın
yerini almaktadır. Ancak gezgin cihazlardaki bu hesaplama ve güç kaynakları, özellikle
süreye hassas ve hesaplama yoğun uygulamalarda, yetersiz kalabilmektedir. Kenarda
hesaplamanın gelişmesi, sadece cihazların performanslarını iyileştirmeyecek, aynı
zamanda cihazların güç harcamasını azaltarak pil ömrünü uzatacaktır. Öte yandan
kenarda hesaplamadaki performans hesaplama ve iletişim kaynaklarının etkin
atanmasına bağlıdır. Bu çalışmada gezgin hesaplama sistemlerindeki kaynak atama
problemi ele alınmıştır. Kenarda hesaplamayla bağlantılı maliyetleri azaltmak için
kaynak atama gerçekleştirilmektedir. Bu araştırmada cihazlar arasındaki bağlantı tipine
göre yapılan atama ile cihazların birbirine bağlanması öngörülmüştür. Temel yaklaşım,
her bir cihazın kendisine atanan belli sayıda görevi yerine getirirken hafıza ve işlemci
kullanımını sürekli olarak hesaplamasıdır. kenarda cihazların bağlantılarını ölçeklerken
iki yöntem kullanılmıştır: Eşler arasında (P2P) bağlantı ve ana-yardımcı bağlantı
modeli. Bu tarz iletişim modellerinin görevlerin işlenmesinde anlamlı iyileştirmeler
getirdiği gösterilmiştir. Ana-yardımcı bağlantı modelinin performansı daha iyidir ve bu
sebeple kenarda hesaplama için önerilmektedir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [1348]
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Cloud eLearning: Transforming education through cloud technology: Preliminaries for generation C
Oberer, B.; Erkollar, A. (Academic Conferences Limited, 2012)Cloud computing is a buzz word that is also spilling over into the education industry, which enables access to software applications, hardware, data, and computer processing power on the Web, rather than installing software ... -
On the Effectiveness of Virtual Eye-Hand Coordination Training with Head Mounted Displays
Mughrabi, Moaaz Hudhud; Kaya, Furkan; Batmaz, Anil Ufuk; Aliza, Aliza; Stuerzlinger, Wolfgang; Borazan, Baris; Tonyali, Emir (IEEE Computer Soc, 2023)Eye-hand coordination training systems are used to train participants' motor skills and visual perception. Such systems have already been tested in Virtual Reality, and the results revealed that Head Mounted Display-based ... -
My Eyes Hurt: Effects of Jitter in 3D Gaze Tracking
Mughrabi, Moaaz Hudhud; Mutasim, Aunnoy K.; Stuerzlinger, Wolfgang; Batmaz, Anil Ufuk (IEEE Computer Soc, 2022)Jitter, small fluctuations in the signal, is one of the major sources for a decrease in motor performance and a negative user experience in virtual reality (VR) systems. Current technologies still cannot eliminate jitter ...