Considerations and Confusions about theRegulatory Focus Theory and a Future Agendafor Researchers in Marketing
Abstract
The regulatory focus theory is the mark of a paradigm shift away from a unidimensional
hedonism towards a multiplicity of regulatory foci. It possesses great explanatory power;
however a lot remains unresolved despite a promising body of empirical work. This
paper highlights various considerations concerning the conceptual and comparative
qualities of the regulatory focus theory. The discussion moves into the intersection of
regulatory focus and consumer behavior literature, briefly summarizing the findings
and followed by a number of propositions to be tested for future research. Düzenleyici odaklar teorisi hedonizm gibi tek odaklılık yerine birden fazla düzenleyici odağın varlığını kabul eder. Sahip olduğu açıklayıcı güce ve çok sayıda ampirik
çalışmaya rağmen hala araştırılmayan ve gözardı edilen noktaları bulunmaktadır. Bu
çalışmada kavramsal ve kıyaslayıcı bir analiz ile bu teori üzerine bazı düşünceler belirtilmektedir. Ardından bu önemli noktalarda ihtiyaç duyulabilecek gelecek bilimsel
çalışma konuları listelenmiştir.