PERFORMANS ÖLÇÜM YÖNTEMLERİ İLE KURUMSAL KARNE YAKLAŞIMI
Abstract
Bu çalışmada, işletmeyi tüm yönleriyle değerlemeyi amaçlayan performans
değerleme modellerinden finansal, finansal olmayan ve birleşik performans
değerleme modellerine yer verilmiş ve finansal performans değerleme modellerini
yetersizliklerini ve eksikliklerini gidermeye yönelik olarak stratejik değerleme
modeli olan çok boyutlu performans değerleme modeli kurumsal karne yaklaşımı
ayrıntılı olarak incelenmiştir. Kurumsal karne yaklaşımı bünyesinde müşteri, iç
değerlendirme ve sürekli öğrenme sürecini bünyesinde barındırmaktadır.
İşletmelerin faaliyetlerinin sürekliliğinin sadece kar maksimizasyonu ile mümkün
olmadığı, yasal, vakalar ve ölçüm yöntemlerine uyum kapsayan vaka matrisinin
gerekliliği ve risk odaklı iç denetim organizasyonu tarafından kullanılması ilgili
matrisin, kurumsal karne yaklaşımının yeni bir boyutu olarak yer alması gerektiği
belirtilmiştir In the study, throughout performance evaluation models, financial, non
financial and hybrid models are handled which aims to evaluate the performance
of an enterprise and subsequantly a strategic multi dimensional performance
evaluation model, balance score card approach which fulfil the insufficient and
inadequate features of the financial performance evaluation models is examined
in detail. Within balance score card approach,customer,internal evaluation and
progressive learning exist. It is stated that the profit maximization alone is not
adequate for the continuity of the facilities of an enterprise additionaly the
necesitty of legal events and incident matrix and the utilization of the matrix concerning the risk-focused internal control organization must take place in
literature of a new dimension of balance score card approach.
Source
İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi MecmuasıVolume
59Issue
2URI
https://hdl.handle.net/20.500.12469/3452https://dergipark.org.tr/tr/pub/iuifm/issue/795/8693
https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/249444