Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorBaş, Üyesi Özen
dc.contributor.authorUysal, İlke
dc.date.accessioned2023-10-17T20:46:22Z
dc.date.available2023-10-17T20:46:22Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=j_Fjwp4JS4mk97Puqti8rr5LdTVV3rArpsLmgtet9Q1jqhx7cUxHAS4NIn6e8zQ3
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/4516
dc.description.abstractYeni medya teknolojileri, izleyici alışkanlıklarını ve izleyicinin anlatıya dahil olma biçimlerini hem değiştirdi hem de çeşitlendirdi. Son yıllarda izleyicilerin dizi izlemek için isteğe bağlı video platformlarını kullanmasının artmasıyla birlikte binge watching, art arda izleme davranışı, yaygınlaşan bir fenomen oldu. Artık medya tüketicileri televizyon içeriklerine istedikleri zaman, farklı ekranlardan erişim sağlayabiliyor. İzleyicilerin kaçış ve eğlenme motivasyonlarıyla dizilerin bölümlerini art arda izledikleriyle ilgili ulusal ve uluslararası çalışmalar mevcut. Fakat bu aşırı izleme davranışının psikolojik süreçleri ve etkileriyle ilgili şimdiye kadar yapılan çalışmalar yeterli değildir. Bu çalışma, televizyon dizilerinin bölümlerini isteğe bağlı video platformlarından art arda izlemenin izleyicinin anlatıya dahil olma ve özdeşleşme değerlerine olan etkisini araştırır. Çevrimiçi bir anketle 435 Türk katılımcının aşırı izlemenin, anlatıya dahil olma ve karakterlerle özdeşleşmeyle olan ilişkisi araştırıldı. Sonuçlara göre art arda izleme sıklığı izleyicinin anlatıya dahil olmasını derinleştirmektedir. Ayrıca karakterlerle daha güçlü bir özdeşleşme kurmayı etkilemektedir. Dijital dağıtım sadece ileriye gidecek bir akım olduğundan akış platformları izleme alışkanlıklarını etkilemeye ve dönüştürmeye devam edecek. Anahtar Sözcükler: binge watching, aşırı izleme, art arda izleme, anlatıya dahil olma, özdeşleşme, çevrimiçi dizi platformlarıen_US
dc.description.abstractNew media technologies have enabled the diversification of viewing habits and audience engagement. Binge watching has become a prevalent phenomenon with the increasing use of video-on-demand platforms for watching online series in recent years. Media consumers can now watch television content on different screens with self-scheduled viewing behaviors. It is known that binge watching can be motivated by escapism or enjoyment, but its psychological processes and effects are understudied. This study explores whether binge-watching online series on digital streaming platforms is associated with greater narrative engagement and increased identification with the characters. An online survey (N=435) of Turkish viewers was conducted to investigate the associations between binge watching and narrative engagement and identification with characters. The results indicated that the frequency of binge watching is associated with stronger identification with characters and narrative engagement. Digital distribution is a trend that will only move forward, and streaming platforms will continue to change viewing behaviors. Keywords: binge watching, narrative engagement, identification, streaming platforms, online seriesen_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherKadir Has Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİletişim Bilimlerien_US
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleBinge-watching online tv series and narrative engagementen_US
dc.title.alternativeArt arda dizi izleme alışkanlığı ve Anlatıya dahil olma ilişkisien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage72en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İletişim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.institutionauthorUysal, İlke
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid807817en_US
dc.khas20231017-Tezrn_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record