Browsing Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü Koleksiyonu by Access Type "info:eu-repo/semantics/openAccess"
Now showing items 1-7 of 7
-
Disappearing history: Challenges of imagining Berlin after 1989
(Berghahn Books, 2017)[Abstract Not Available] -
Experimental experience in design education as a resource for innovative thinking: The case of Bruno Munari
(Elsevier Science Bv, 2010)Design education in general includes various design fields such as product design graphic design communication design and design in engineering. Designing as an activity captures all these various fields. Design refers ... -
Facebook as a Boundary Object in Industrial Design Studio. A SoTL Study
(Routledge Journals Taylor & Francis Ltd, 2017)We introduced Facebook groups as instructional tools in our industrial design studio courses. One of us experienced the effects of Facebook on freshmen while the other examined it with sophomores and juniors. Our analysis ... -
Lise Öğrencilerine Tasarım Eğitimi Üzerine Farkındalık Kazandırmak İçin Bir Öneri: Tasarım Kampı
(MSGSÜ Mimarlık Fakültes, 2016)Bu çalışma, Türkiye’nin pek çok kentindeki liselerden gelen öğrencilerin tasarım eğitimini ilk kez deneyimledikleri üniversite birinci sınıf yarıyıl sonunda karşılaştıkları güçlüklere dikkat çekmektedir. Makale tasarım ... -
"Styling" Kavram Aracının Ürün ve Tasarımında Kullanımı: Ürün Anlambilimsel Yaklaşım
(MSGSÜ Mimarlık Fakültesi, 2013)Endüstri tasar›m› “Styling” kavramı, “Ürünler arasındaki algılanma biçimlerini de¤ifltiren temel yap›sal unsurlardır” fleklinde tanımlanmaktadır. Burada de¤inilen “algı”, farkında olmak ya da ürünün vermek istedi¤i ... -
Used and rejected decisions in design teamwork
(Taylor & Francis Ltd, 2013)Decision making in design requires careful consideration as any inaccuracies or faults can have serious consequences for the producer the user and/or the competitiveness of the company. Research investigating decision ... -
Yenilikçi Bir Üretim Modeli Olarak İtalyan Endüstri Kümeleri ve Tasarıma Dayalı İnovasyona Etkileri
(MSGSÜ Mimarlık Fakültesi, 2013)‹novasyon 21. yy. için en önemli rekabet stratejilerinden biridir. ‹novasyon kavram› klasik çerçevede teknolojiye özdefl tan›mlan›rken, ‘tasar›ma dayal› inovasyon’ ifadesi do¤rudan teknolojiye ba¤l› olmayan yenilik ...