Now showing items 1-10 of 10

  • Baslangicindan bugune Turk sinemasinda din olgusunun ele alinisindaki yaklasimlar ve din karsiti ya da din savunucusu olmadan dindarligi isleyen bir senaryo yazmak 

    Authors:Ucar, Arzu
    Publisher and Date:(Kadir Has University, 2010)
    Bu calismada din olgusunu yogun olarak barindiran ancak dini fayda-zararbakimindan tartmaya calismayan bir senaryo yazmaya calistim. Bu cercevede Turk Sinema'sinda din olgusunu ele almis filmleri inceledim. Bunu yapmaktaki amacim bu filmlerin din olgusunu olumlu ya da olumsuz bir bicimde ele alirken ne tur dramatik catismalardan beslendigini ve bu catismalari ne sekilde isledigini saptayarak yazacagim senaryoda din olgusunu nasil olagan bir sekilde isleyecegimi bulmaktir.

  • Düşük bütçelı̇ fı̇lm yapımı ve senaryo: Mustafa'nın Pembe Ayakkabıları 

    Authors:Çan, Aytek Uğur
    Publisher and Date:(Kadir Has University, 2015)
    Senaryo yazıp, bir film çekmek pek çok insanın yapmak istediği ama harekete geçme vakti geldiğinde ise durup düşündüğü zor bir olaydır. Başlangıçta güzel bir fikir gibi gözükse de doğru planlanmayan bir film çekimi zamanla büyük bir hayal kırıklığına dönüşebilir. Her ne kadar günümüzde teknolojinin sunduğu imkanlar genişlese de, film çekimi zaman, planlama ve emek isteyen bir uğraştır. Bu tez çalışmasının hazırlığında bazı düşük bütçeli filmler araştırılarak, ...

  • Gorsel bir yaratim olarak gelenek:Hacivat ve Karagoz neden olduruldu ornegi 

    Authors:Hacıalioğlu, Ahmet
    Publisher and Date:(Kadir Has University, 2010)
    Gelenek kavramina dair yapilan incelemeler siklikla gelenegin nasil var oldugu noktasinda yogunlasir. Yapilan tartismalarda gelenegin toplumun gecmis bilgilerinin bellibir sureklilik icerisinde tekrar edilmesiyle ya da toplumun gecmis bilgilerini yalnizca bir sembol olarak kullanarak olusturduguyeniden yaratimlarla varolan bir kavram oldugu tezleri one cikar. Bu calismada incelenen Hacivat ve Karagoz Neden olduruldu filmiorneginde gorulmustur ki gelenek sinema perdesinde gecmise ait bilgilerin ...

  • Michael Haneke'nin film teorisi ve dramatik düşünce tarihi ile olan ilişkisi 

    Authors:Akyıldız, Yavuz
    Publisher and Date:(Kadir Has University, 2013)
    Bu calisma Michael Haneke sinemasinda var oldugu dusunulen sorumluluk duygusunun hangi yapilarla olusturuldugunu belirlemek icin basladi fakat filmler arasinda gorulen dramaturjik ve bicimsel paralellikler nedeniyle Michael Haneke’nin genel bir film teorisi olarak son buldu. calismanin dusunce tarihi bolumundeki basliklari Aristoteles Bertolt Brecht Nicolai Hartman ve Marksist Estetik olarak belirlendi. Ardindan teatral acidan aciklanan bu yapilarla sinematografinin iliskisi kuruldu. Son bolumde ...

  • Sarmaşık’in Machiavelli’ye uzanan kökleri : Sarmaşık filminin Machiavelli’nin siyaset felsefesi ile analizi 

    Authors:Yasin, Fatih
    Publisher and Date:(Kadir Has University, 2018)
    Bu çalışma yönetmen Tolga Karaçelik’in 2015 yılında çektiği Sarmaşık filmini bir Rönesans dönemi düşünürü olan Niccolo Machiavelli’nin siyaset felsefesi ile beraber analiz etmektedir. Bir gemide mahsur kalan altı insanın sınırlı kaynaklarla geçirdikleri günleri anlatan film, egemenlik, otorite ve yönetim hakkında düşünmeye imkân sağlamaktadır. Kaptanın gemisini yönetmeye ve egemenliğini korumaya çalışması, Machiavelli’nin devlet yönetimine ve egemenliğin korunmasına dair fikirleri ışığında incelenmiş ...

  • Sinema ve video yapıtları bağlamında seyircinin değişen konumu 

    Authors:Ruşen, Furkan
    Publisher and Date:(Kadir Has University, 2018)
    Tarihteki ilk film olan 1895 yapımı Trenin Gara Girişi filmi ile hayatımızın içine dâhil olan sinema ve kavramsal sanat ile birlikte giderek yaygınlaşan video sanatı seyircilere yeni görme biçimleri sunmaktadır. Sinema görme biçimlerini bir asırı aşkın süredir, video ise yarım asırdır seyirciye sunmaktadır. Sinema, gerçekliği yeniden üretir ve video sinemanın etkin dilinden faydalanarak yeni olanaklar, açılımlar yaratmaktadır. 1965'ten beri Nam June Paik'ın yapıtlarıyla başlayan ve sanat çatısının ...

  • Sinematik terör : sinemanın terörü ve terörün sineması 

    Authors:Cengiz, Ela
    Publisher and Date:(Kadir Has University, 2018)
    Bu çalışma terör ile sinema arasında bir analoji kuruyor ve bu bağlamda terör sinema ilişkisine odaklanıyor. Bu etkileşimli yüzeyi görünür kılabilmek için önce Zizek ve Baudrillard’ın felsefeleri bağlamında sosyolojik bir terör analizi yapılarak Agamben’e varılıyor. Ardından sinemanın kavramsal tanımı yapılıyor. Bu bağlamda imgeyi sinemanın düşünme tarzı olarak alıyor ve bunu Deleuze’ün hareket-imge, zaman-imge kavramları ile açıklıyor. Buradan hareketle Brazil (Terry Gilliam, 1985), Kurtuluş Günü ...

  • Uzun metraj bir filmin yapım aşamalarının belgelenmesi 

    Authors:Üstünipek, Zeynep
    Publisher and Date:(Kadir Has University, 2012)
    Uzun metrajlı bir sinema filmi olarak hazırlanan .Saklı Bahçede Aşk., tüm yapım aşamalarının görüntülü ve sesli olarak kayıt altına alındığı bir tez çalışması haline getirilmiştir. Filmin yapımı sırasında ihtiyaç duyulan tüm işlemlerin sıralı olarak ele alınması ile tüm yapım aşamalarına yer verilmiştir. Sinema filminin kamera arkası belgeseli hazırlanarak gerekli röportajlar yapılmış ve kurgulanmış, bunun yanında yapım aşamalarının gerek yazılı gerek görsel olarak bir araya getirilmesi ile tez, ...

  • Waking Life ve a Scanner Darkly filmlerinde rotoskop tekniğinin kullanımının anlatıya etkisi / Narrative effects of rotoscoping in Waking Life and a Scanner Darkly 

    Authors:Uçar, Zeynep
    Publisher and Date:(Kadir Has University, 2019)
    1915 yılında Max Fleischer tarafından geliştirilen ve günümüzde hem elde hem de dijital olarak üretimi sürdürülen rotoskop tekniği, oyuncunun filme alınmış performansının projeksiyon yardımıyla cam bir yüzeyin arkasına yansıtılarak tek seferde tek kare olmak üzere görüntünün üzerinden elde çizim yapılmasına olanak tanıyan bir yöntemdir. Yöntem, diğer tekniklerden hareketin çizgi karaktere kopyalandığı süreçte fotoğrafik görüntünün çizgisel form ile bastırılması yoluyla ayrışmaktadır. Bu durum, ...

  • Women with a movie camera: A non-fiction film on six female directors of Turkey 

    Authors:Baloğlu, Su
    Publisher and Date:(Kadir Has University, 2016)
    In Turkey, women have started making films in the 1950s. Since then, women of different generations and socio-cultural backgrounds have been contributing to our cinema industry and culture. The short non-fiction film Women with a Movie Camera documents six of Turkey's women filmmakers. Through one-on-one interviews with Zeynep Dadak, Canan Evcimen, Biket İlhan, Merve Kayan Leyla Özalp, and Handan Öztürk, the film focus on these directors' personal experiences of working in a male dominated industry. ...