Browsing by Subject "Twitter"
Now showing items 1-8 of 8
-
An analysis of twitter use by female candidates during 2014 local elections
Authors:
Publisher and Date:(Kadir Has University, 2017)in this study the usage of Twitter by the elected women candidates for mayor in 2014 local elections have been examined. The purpose of this study is to find out to what extent and for what reasons elected women candidates were using Twitter during the election campaign. in 2014 local elections 36 women have been elected either as Metropolitan Municipality Mayor or Municipality Mayor. it has been observed that 10 of them were using Twitter during the election campaign. Those 10 Twitter accounts ...
-
How to engage consumers through effective social media use-guidelines for consumer goods companies from an emerging market
Authors:
Publisher and Date:(Universidad de Talca, 2021-07)This study aims to establish actionable guidelines and provide strategic insights as a means of increasing the social media effectiveness of consumer brands. Post-related factors in addition to the contextual and temporal factors influencing consumer engagement (i.e., reposting, commenting on or liking posts), as an indicator of social media effectiveness, are considered in detail in the research model. Moreover, the model considers differences between industries as well as social media platforms. ...
-
Kurumsal iletişimde sosyal medya: Thy ve Pegasus örnekleri
Authors:
Publisher and Date:(Kadir Has University, 2018)Gunumuz teknolojisinin gelismesiyle birlikte kurumlarin kurumsal iletisim calismalari yaparken basta hedef kitleleri olmak uzere diger tum paydaslarina yonelik etkin hizli dogru ve seffaf bir yonetim anlayisiyla hareket etmeleri gerekmektedir. Teknolojinin gelismesiyle birlikte geleneksel iletisim araclari gittikce sosyal medya araclarina gore daha az tercih edilen paylasim alani olmaktadir. Teknolojik gelismeler cercevesinde sosyal medyanin sundugu sinirsiz hizmet alani dogrultusunda kullanicilar ...
-
Siyasal iletişimde dijitalleşme: 24 Haziran 2018 cumhurbaşkanlığı seçimleri üzerine karşılaştırmalı bir twıtter analizi / Digitalization in political communication: A comparative twitter analysis on the 24 June 2018 presidency elections
Authors:
Publisher and Date:(Kadir Has University, 2019)Günümüz modern zamanlarında iletişim ve enformasyon teknolojileri alanında yaşanan gelişmeler bireylerin duygu, düşünce ve bilgi paylaşımına olanak sağlayan yeni platformların oluşmasını sağlamıştır. İçerik üretiminin kullanıcılar tarafın etkileşimli olarak gerçekleştirildiği sosyal medya ortamı, eski yapı ve alışkanlıkların hızlı bir şekilde değişmesine sebep olmuştur. Bu dönüşüm sürecinin önde gelen yapılarından medya, siyasi yönelimleri etkileyen bir faktör haline gelmiştir. Siyasi aktörlerin ...
-
Stock value prediction using machine learning and text mining
Authors:
Publisher and Date:(Kadir Has University, 2018)In the digitalizing world, social media is a platform where all sorts of emotions, thoughts and life-sharing are frequently used by large segments of society. Twitter is one of the platforms where people share their thoughts and feelings and interact the most. Interpretations and opinions on the Twitter platform are the most important sources of data that need to be taken into account in the analysis of different aspects of the society's view of events that occur in the world. In this thesis, the ...
-
Türkiye' deki kurumsal marka imajlarının sosyal ağlar üzerinden yönetimi
Authors:
Publisher and Date:(Kadir Has University, 2013)İnternetin gelişmesiyle ortaya çıkan sosyal ağlar, insanların etki alanlarını geliştirip, değiştirmiştir. Doğal olarak kurumsal markalar içinde sosyal ağlarda olmak, tüketici kazanımı ve imajını doğru yönlendirmek adına bir çekim merkezi oluşturmaktadır. Kurumsal markaların bu sayede eski imajlarını değiştirmesi kaçınılmaz bir hal almıştır. Bu araştırmada, Türkiye? deki kurumsal markaların, sosyal ağlardaki imaj yöntemlerini için neler yapmaları gerektiğini inceledim. Sonuç olarak; kurumların ...
-
Twitter, dönüşen kamusal alan ve kanaat oluşumu
Authors:
Publisher and Date:(Kadir Has University , 2013)Bu tez çalışması, Twitter'ın kamusal alanın dönüşümünde ve kanaatlerin şekillenip dolaşımında nasıl bir rol oynadığına odaklanmaktadır. Bu amaçla, Twitter'ın kamusal alan ve demokratik pratiklerimizi ne şekilde değiştirdiğine, Twitter'ın kanaatlerin oluşturulmasında, dolaşıma girmesinde yeni bir oluşum / dönüşüm mü yoksa sadece bir kuru gürültü mü olduğu sorularına cevaplar ve değerlendirmeler ortaya konulmuştur. Bunu yaparken, literatürdeki temel tartışma ve görüşlere yer verilmiştir. Çalışmayı ...
-
Understanding the Images of Alan Kurdi With "Small Data": A Qualitative, Comparative Analysis of Tweets About Refugees in Turkey and Flanders (Belgium)
Authors:
Publisher and Date:(USC Annenberg Press, 2017)One of the peak moments of the debate on the European refugee crisis was caused by the circulation of images of Alan Kurdi, a three-year-old Syrian boy who drowned in the Aegean Sea on September 2, 2015. The images triggered worldwide reactions from politicians, nongovernmental organizations, and citizens. This article analyzes these reactions through a qualitative study of 961 tweets from Turkey and Flanders (Belgium), contextualizing them into the framing and representation of refugees before ...