• English
    • Türkçe
  • Türkçe 
    • English
    • Türkçe
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Açık Akademik Arşiv Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları / WOS
  • Araştırma Çıktıları / WOS
  • Öğe Göster
  •   Açık Akademik Arşiv Ana Sayfası
  • Araştırma Çıktıları / WOS
  • Araştırma Çıktıları / WOS
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Breaking the rules in interactive media design education

Thumbnail
Göster/Aç
Breaking the rules in interactive media design education.pdf (1.331Mb)
Tarih
2009
Yazar
Ozcan, Oguzhan
Yantac, Asim Evren
O'Neil, Mary Lou
Özet
In today's interactive media design it is difficult for a designer to create aesthetic innovations and to break free from ordinariness. The most important factor limiting interactive media design aesthetics is that education seems to be more focused on following traditional rules of interaction design rather than innovative approaches. These rules limit creativity and often relegate design students to producing ordinary interface solutions. This is especially burdensome for us as teachers. In order to address this problem we developed an education model inspired by Lars von Trier's film Five Obstructions. We call this model 'breaking the rules'. In the 'breaking the rules' approach students produce within a range of probabilities design problem solutions in cases of total or partial visual/auditory/tactile obstructions. The most important outputs of the model are (1) to make design student think/look outside of the ordinary (2) to produce unusual solutions (3) to maximise design solutions with sound.

Kaynak

Digital Creativity

Cilt

20

Sayfalar

115-124

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12469/1117
https://doi.org/10.1080/14626260902868129

Koleksiyonlar

  • Araştırma Çıktıları / Scopus [1319]
  • Araştırma Çıktıları / WOS [1335]
  • Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi / Political Science and Public Administration [71]

Anahtar Kelimeler

Interactive media
Design education
Creativity
Breaking rules
Innovation

Paylaş


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 

Göz at

Tüm Akademik ArşivBölümler & KoleksiyonlarYayın Tarihine GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreDepartmana GöreYayıncıya GöreKHAS Yazarına GöreErişim Türüne GöreBu KoleksiyonYayın Tarihine GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreDepartmana GöreYayıncıya GöreKHAS Yazarına GöreErişim Türüne Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV