Visualizing the Past in Three Documentary Films
Loading...
Date
2013
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Kadir Has Üniversitesi
Open Access Color
OpenAIRE Downloads
OpenAIRE Views
Abstract
The growing presence of subjects narrating their lived experiences in documentaries implies their involvement in the making of their own histories. This thesis explores this subjective dimension by examining the formal methods employed by filmmakers in documentaries in which personal stories are performed and/or narrated by subjects. -- Abstract'tan.
Belgesel filmlerde geçmiş deneyimlerini anlatan öznelerin varlığındaki yükseliş kendi tarihlerini oluşturma süreçlerine olan katılımlarına işaret ediyor. Tezim kapsamında, öznelerin kişisel hikayelerini sahnelediği ve/veya anlattığı belgesel filmlerde yönetmenlerin uyguladığı biçimsel yöntemleri inceleyerek bu öznel alanı araştıracağım. Patricio Guzmán'ın Nostalgia for the Light (2010), Boglárka Edvy (canlandırmacı) ve Sándor Silló'nun (yönetmen) Diary Film: I was 12 in '56 (2006) ve Péter Forgács'ın The Notebook of a Lady (1994) adlı belgesel filmlerinde uyguladıkları estetik stratejiler üzerine odaklanarak, bu stratejilerin yönetmenlerin estetik ve politik yaklaşımlarını gösterme şekillerini ve tarihin bilgisini nasıl biçimlendirdiklerini tartışacağım. Bu yönetmenlerin, bir disiplin olarak tarihin geleneksel varsayımlarına meydan okuduğunu ve geçmişin temsiline yönelik olasılıkları işaret ettiğini öne sürüyorum. Öznelerin anı ve anımsamalarından geçmişin temsilleri olarak yararlanarak, tarih ve bellek arasındaki ilişkiye başvuruyorlar.
Belgesel filmlerde geçmiş deneyimlerini anlatan öznelerin varlığındaki yükseliş kendi tarihlerini oluşturma süreçlerine olan katılımlarına işaret ediyor. Tezim kapsamında, öznelerin kişisel hikayelerini sahnelediği ve/veya anlattığı belgesel filmlerde yönetmenlerin uyguladığı biçimsel yöntemleri inceleyerek bu öznel alanı araştıracağım. Patricio Guzmán'ın Nostalgia for the Light (2010), Boglárka Edvy (canlandırmacı) ve Sándor Silló'nun (yönetmen) Diary Film: I was 12 in '56 (2006) ve Péter Forgács'ın The Notebook of a Lady (1994) adlı belgesel filmlerinde uyguladıkları estetik stratejiler üzerine odaklanarak, bu stratejilerin yönetmenlerin estetik ve politik yaklaşımlarını gösterme şekillerini ve tarihin bilgisini nasıl biçimlendirdiklerini tartışacağım. Bu yönetmenlerin, bir disiplin olarak tarihin geleneksel varsayımlarına meydan okuduğunu ve geçmişin temsiline yönelik olasılıkları işaret ettiğini öne sürüyorum. Öznelerin anı ve anımsamalarından geçmişin temsilleri olarak yararlanarak, tarih ve bellek arasındaki ilişkiye başvuruyorlar.
Description
Keywords
History, Memory, Aesthetic strategies, Tarih, Bellek, Estetik stratejiler
Turkish CoHE Thesis Center URL
Fields of Science
Citation
WoS Q
Scopus Q
Source
Volume
Issue
Start Page
End Page
Collections
Google Scholar™
Sustainable Development Goals
5
GENDER EQUALITY

8
DECENT WORK AND ECONOMIC GROWTH

9
INDUSTRY, INNOVATION AND INFRASTRUCTURE

10
REDUCED INEQUALITIES
