• English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Enstitüler / Institutes
  • Yüksek Lisans Tezleri
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Enstitüler / Institutes
  • Yüksek Lisans Tezleri
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kriz iletişiminin marka ve itibar yönetimi açısından değerlendirilmesi Torku süt krizi

Thumbnail
View/Open
Kriz iletişiminin marka ve itibar yönetimi açısından değerlendirilmesi Torku süt krizi.pdf (2.916Mb)
Date
2019
Author
Özyurt, Meltem Nermin Boyacı
Abstract
Krizler beklenmedik anda, aniden ortaya çıkan ve markalar için tehdit oluşturan unsurlardır. Markalar krizi yönetebilmek adına hızlı harekete geçmesi, yalan haberler ortaya çıkmadan basın açıklamasında bulunması ve stratejik bir plan oluşturarak krizi kontrol altına alması gerektirmektedir. Ancak kriz marka tarafından iyi yönetilirse markası ve itibarı açısından durumu fırsata da çevirebilir. Her kriz olumsuz algılanmamalıdır. Marka için hedef kitlesi ve paydaşları ile arasındaki iletişim iyi olmalıdır. Hedef kitlesi kriz durumlarında markaya destek olabilir. Araştırma Torku markasına ilişkin süt krizi ile ilgilidir. Araştırma sorum, kriz yönetiminin marka, itibar ve paydaşları nasıl etkilediğidir. Bir tüketici Torku markalı sütün patladığına dair video yayınlayarak bunu Torku'nun diğer tüketicileri tarafından görmesini sağlamıştır. 1 Kasım 2018 tarihinde gerçekleşen olaya Torku 3 Kasım 2018 tarihinde kendi sosyal medya hesaplarında kamuoyu açıklaması yapmıştır. Kamuoyu açıklamasına paydaşları tarafından gelen yorumlar olumlu-olumsuz ve nötr olarak içerik analizi yöntemi ile değerlendirilmiştir. İnternet gazeteleri, sosyal medya hesapları, Torku ile ilgili şikayet gelen siteler incelenmiş araştırmaya sunulmuştur. Vaka, kriz iletişimi teorileri açısından açıklanmaya çalışılmış, marka ve itibar çerçevesinde değerlendirilmiştir. Krizin hedef kitlesi tarafından nasıl karşılandığı ve sonuç kısmında neler yapılabilir üzerine durulması gerektiği sunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Kriz, kriz iletişimi, kriz yönetimi, kriz iletişim teorileri, marka yönetimi, itibar yönetimi, paydaşlar, içerik analizi, sosyal medya.
 
Crisis are the factors which occur unexpectedly and cause a threat for brands. Brands need to take rapid action to manage the crisis to take a press relase before the false news, and to create a strategic plan to control the crisis. If the crisis is well managed by the brand, it may turn the situation into an opportunity in terms of its brand and reputation. Every crisis should not be percieved negatively. For the brand, communication between its target audience and share holders should be transparent. The target audience can support the brand in times of crisis. This research is about the milk crisis of Torku. My research question is about how crisis management affects brand, reputation and stakeholders. A consumer has posted a video and allowing other consumers to see it. On November 3, 2018, Torku made on announcement about this incident which occurred on November 1, 2018. The comments received by shareholders to the public discourse are evaluated positively, negatively, and neutrally by content analysis method. Online newspaper social media accounts and complaints about Torku have been reviewed and presented in the research. How the crisis is addressed by the target group and what should be done in conclusion part are presented.
 

URI

https://hdl.handle.net/20.500.12469/2760

Collections

  • Yüksek Lisans Tezleri [1075]

Keywords

Kriz
kriz iletişimi
kriz yönetimi
kriz iletişim teorileri
marka yönetimi
itibar yönetimi
paydaşlar
içerik analizi
sosyal medya
Crisis
crisis communication and management
crisis communication theories
brand management
reputation management
shareholders
content analysis
social media

Share


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateBy AuthorsBy TitlesBy SubjectsBy TypesBy LanguagesBy DepartmentsBy PublishersBy KHAS AuthorsBy Access TypesThis CollectionBy Issue DateBy AuthorsBy TitlesBy SubjectsBy TypesBy LanguagesBy DepartmentsBy PublishersBy KHAS AuthorsBy Access Types

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV