Show simple item record

dc.contributor.authorKiygi Calli, Meltemen_US
dc.date.accessioned2020-08-18T14:09:49Zen_US
dc.date.available2020-08-18T14:09:49Zen_US
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.issn2619-9491en_US
dc.identifier.issn2619-9491en_US
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpFNE9EZzFOUT09en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/3213en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı farklı ambalaj tasarımlarının tüketici satın alma niyetine olan etkilerini ortaya koymak ve bu etkinin hangi ambalaj tasarımı için en fazla olduğunu belirlemektir. Bu amaçla ambalaj tasarımında bulunan farklı faktörler belirlenmiş ve her faktörün tüketicinin satın alma niyetine olan etkisi incelenmiştir. Bu çalışmada ambalaj tasarımının faktörleri ambalajın şekli, rengi ve üzerindeki yazılar için kullanılan yazı stilidir. Tüketicinin satın alma niyetini en çok etkileyen ambalaj tasarım faktörünü belirlemek için bu araştırmada çevrimiçi anket yöntemi uygulanmış ve veriler toplanmıştır. Farklı ambalaj tasarımları görsel olarak tasarlanmış ve anket katılımcılarından farklı kombinasyonlardaki tasarımları satın alma niyetlerine göre derecelendirmeleri istenmiştir. Veriler kısmi yarar konjoint analiz yöntemi uygulanarak analiz edilmiştir. Sonuç olarak organik sabun ürünü için tüketici satın alma niyetine etki eden ve en yüksek önem değerine sahip ambalaj tasarımı belirlenmiştir. Analizle elde edilen fayda faktörünün katılımcıların demografik özelliklerine göre farklılık gösterip göstermediği incelenmiş, pazar bölümlendirme yöntemlerinden biri olan fayda temelli bölümlendirme ile elde edilen pazar bölümleri de bu çalışmada araştırılmıştır.en_US
dc.language.isoTurkishen_US
dc.publisherAdem Anbaren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAmbalaj Tasarımıen_US
dc.subjectSatın Alma Niyetien_US
dc.subjectKonjoint Analizien_US
dc.subjectKısmi Yararen_US
dc.subjectFayda Temelli Bölümlendirmeen_US
dc.titleÜrün Tercihlerini Etkileyen Ambalaj Tasarım Faktörlerinin Kısmi Yarar Konjoint Analizi İle Belirlenmesi: Organik Sabun Ürünü Üzerine Bir Çalışmaen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.startpage259en_US
dc.identifier.endpage276en_US
dc.relation.journalBusiness and Economics Research Journalen_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.contributor.khasauthorKiygi Calli, Meltemen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record