Search
Now showing items 1-6 of 6
Personality Motivation and Math Achievement Among Turkish Students: Evidence from PISA Data
(Sage Publications Inc, 2017)
Using the Turkish portion of the Programme for International Student Assessment dataset (N=4848
The role of climate: implications for service employee engagement and customer service performance
(Springer, 2017)
This research attempts to challenge the resource-engagement and engagement-performance linkage of the job demands-resources model by testing these links under the moderating role of two climates: performance-focused and ...
Determinants of corporate cash holdings: Firm level evidence from emerging markets
(Springer, 2017)
The objective of this chapter is to investigate the factors affecting corporate cash holdings in five emerging markets namely Brazil Indonesia Mexico Russia and Turkey. The sample consists of 1991 firms listed on the major ...
Considerations and Confusions about theRegulatory Focus Theory and a Future Agendafor Researchers in Marketing
(Boğaziçi Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2017)
The regulatory focus theory is the mark of a paradigm shift away from a unidimensional
hedonism towards a multiplicity of regulatory foci. It possesses great explanatory power;
however a lot remains unresolved despite a ...
"Türkiye'de Bireysel Emeklilik Sistemine Katılım Kararını Etkileyen Faktörler"
(İstanbul Okan Üniversitesi, 2017)
Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de bireysel emeklilik sistemine giriş ve otomatik
katılımdan cayma kararını etkileyen faktörleri ortaya koymaktır. 130 kişiden kolayda örnekleme ile elde edilen verinin lojistik regresyon ...
Pazarlamada Yeni Bir Yaklaşım: Girişimsel Pazarlama
(TÜRKİYE EKONOMİK VE MALİ ARAŞTIRMALAR VAKFI, 2017)
Literatür taraması şeklinde gerçekleştirilen bu çalışmada girişimsel pazarlama kavramsal olarak ele alınmıştır. Çalışmada
girişimsel pazarlamanın tanımı ve yedi farklı boyutu, girişimsel
pazarlama ve geleneksel pazarlamanın ...