Search
Now showing items 1-10 of 10
An Analysis of International Relations Academics in Turkey and their approaches to the field: TRIP 2014 Faculty Survey Results
(Uluslararası İlişkiler Konseyi Derneği, 2016)
Despite the increasing interest in the studies inquiring the limits autonomous character of and the interactions between the International Relations (IR) discipline and other academic fields the scope and scale of empirical ...
Survey of International Relations Faculty in Turkey: Research Teaching and Views on the Discipline-2009
(Uluslararası İlişkiler Konseyi Derneği, 2010)
One of the major weaknesses of the studies on the development of International Relations (IR) curricula in Turkey is the lack of systematic data on the characteristics history development and current status of the IR ...
Ethnic fractionalization conflict and educational development in Turkey
(Pergamon-Elsevier Science Ltd, 2019)
We examine the impact of ethnic fractionalization and conflict on limiting the educational development in Southeastern Turkey. Our estimates show that although the armed conflict in the region did not directly hinder ...
Survey of international relations faculty in Turkey: Research, teaching and views on the discipline - 2009 [Türkiye'de Uluslararasi i?lişkiler Akademisyenleri Araştırma, E?itim ve Disiplin De?erlendirmeleri Anketi - 2009]
(International Relations Council of Turkey, 2010)
One of the major weaknesses of the studies on the development of International Relations (IR) curricula in Turkey is the lack of systematic data on the characteristics history development and current status of the IR ...
Türkiye'de Uluslararası İlişkiler Akademisyenleri ve Alana Yönelik Yaklaşımları Üzerine Bir İnceleme: TRIP 2014 Sonuçları
(Uluslararası İlişkiler Konseyi Derneği İktisadi İşletmesi, 2016)
Uluslararası İlişkiler (Uİ) disiplininin sınırları, özerk karakteri, diğer disiplinler ve dış politika uygulayıcıları ile
etkileşimi gibi meseleler, Uİ literatüründe sıkça tartışılan araştırma konuları olmalarına karşın, ...
In the Father’s House: Language and Violence in the Work of Assia Djebar and Leïla Sebbar
(2018)
This essay examines autobiographical writing by two women who grew up in colonial Algeria; it considers how the relationship between fathers and daughters is marked by linguistic conflict. For each of these writers, language ...
International Relations in Turkey: An Evaluation on the Findings of TRIP 2018
(Uluslararası Ilişkiler Konseyi Derneği, 2019)
In parallel with the worldwide studies focusing on the International Relations (IR) discipline, there have been works looking into the transformation of the IR discipline in Turkey and its contribution to the global knowledge ...
Türkiye'de Uluslararası ilişkiler akademisyenleri eğitim, araştırma ve Uluslararası politika anketi - 2011
(Uluslararası İlişkiler Konseyi Derneği İktisadi İşletmesi, 2013)
Türkiye`deki Uluslararası İlişkiler (Uİ) çalışmalarının gelişimini, mevcut durumunu, temel
özelliklerini, küresel Uİ disiplini içerisindeki konumunu ve bu alanda çalışanların küresel,
bölgesel ve ulusal gündemdeki temel ...
İç mimarlık eğitiminde yaratıcı drama
(Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi, 2013)
Oyun; insanın varoluşundan bu yana doğasında bulunan bir özelliktir. Yaratıcı Drama,
insanı var eden yaratıcılık, hayal gücü, cesaret gibi öğeleriyle temeli doğaçlamaya
dayanan bir ifade yöntemi sayılabilir. Bu çalışma, ...
The education of international relations in turkey and orientalism: A critical pedagogical approach to the discipline
(International Relations Council of Turkey, 2019)
Using a qualitative discourse analysis, this article aims at introducing the sub-discipline of Critical Pedagogy (CP) to the studies of International Relations (IR), incorporating the orientalist text analysis into CP and ...