Search
Now showing items 1-7 of 7
Rekabet hukukunda yıkıcı fiyat uygulaması yapmak suretiyle hakim durumun kötüye kullanılması
(Kadir Has Üniversitesi, 2018)
Bu yüksek lisans tezinde, hâkim durumun yıkıcı fiyat uygulaması suretiyle kötüye kullanılması konusu incelenmiştir. Yıkıcı fiyat kavramı, Türk uygulamasına yeni bir konu olsa da ABD ve AB uygulamasında yıllardır tartışıla ...
Kılıç Ali Paşa Camii akustik mirası değerlendirmesi : modern bir camii ile akustik performans karşılaştırması
(Kadir Has Üniversitesi, 2018)
Tarihi cami yapılarının korunmasında görsel algı dışında işitselliğin mekandaki algısının farkındalığını sağlamak düşünülmüştür. Bu çalışmada Mimar Sinan'nın önemli yapısı olan Kılıç Ali Paşa Camisi'nin restorasyon sürecindeki ...
Mistrust dies hard: Elite perceptions and Greek-Turkish relations
(Peter Lang AG, 2018)
This chapter deals with the repercussions of the financial crisis on Greek elites with a focus on foreign policy. It is based on a quantitative research study conducted in 2014 by the authors in an effort to arrive at an ...
Understanding 'New Turkey' through women's eyes: Gender politics in Turkish daytime talk shows
(Taylor and Francis, 2018)
[No abstract available]
Indoor Positioning Using Federated Kalman Filter
(IEEE, 2018)
In this paper, the performance of a multi-sensor fusion technique, namely Federated Kalman Filter (FKF) is studied in the context of indoor positioning problem. Kalman filters having centralized and decentralized structures ...
Indoor positioning using federated Kalman Filter
(Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc., 2018)
In this paper, one of the multi sensor fusion techniques, namely Federated Kalman Filter (FKF) performance is studied for Indoor Positioning problem. Kalman Filters having centralized and decentralized structures are widely ...
The mystique of luxury products
(Emerald Group Publishing Ltd., 2018)
The spending capacity of the middle-income class increases with growing economies. With this increase, luxury goods are not only consumed by rich people alone. For this reason, luxury brands are expanding their target ...