Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorAydın, Mehmet Nafizen_US
dc.contributor.authorDoğan, Nagihan
dc.date.accessioned2019-07-12T08:36:40Zen_US
dc.date.available2019-07-12T08:36:40Zen_US
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/2068
dc.description.abstractIn the past, airline distribution process, which was between airline companies and customers, was under the control of intermediaries such as GDSs. After the advancement of internet technology in airline distribution, online players emerged, and airline companies established their websites to bypass the intermediaries. Since new technologies have still been emerging to meet the key factors such as customer expectations, technological innovations and technical insufficiency of the intermediaries in distribution industry, the structure of airline distribution will continue to evolve in the next decade. In this study, we aimed to understand how the industry evolved according to the emerged players and developed technologies by utilizing secondary data such as relevant literature and industry reports. As a result, we constituted an integrated framework for analyzing the industry in timeline including three phases (past, present, future) and from four aspects (market forces, technology trends, ecosystem players, ecosystem canvas).en_US
dc.description.abstractGeçmişte havayolu şirketleri ile müşterileri arasındaki havayolu dağıtım süreci Küresel Dağıtım Sistemleri gibi aracıların kontrolü altındaydı. Havayolu dağıtımında internet teknolojilerinin gelişimiyle birlikte çevrimiçi oyuncular ortaya çıktı ve havayolu şirketleri aracıları atlayarak kendi internet sitelerini kurdular. Müşteri beklentisi, teknolojik gelişmeler ve dağıtım endüstrisindeki aracıların teknik yetersizlikleri gibi temel etmenleri karşılamak adına yeni teknolojiler ortaya çıkmakta olduğundan, havayolu dağıtımının yapısı önümüzdeki on yıl içerisinde gelişmeye devam edecektir. Bu çalışmada, ortaya çıkan yeni oyuncularla gelişen teknolojilerle birlikte endüstrinin nasıl geliştiğini ilgili kaynaklar ve endüstri raporları gibi ikincil veriler kullanarak anlamayı amaçladık. Sonuç olarak, endüstriyi üç fazlı zaman çizelgesinde (geçmiş, şimdiki, gelecek) ve dört açıdan (piyasa güçleri, teknoloji eğilimleri, ekosistem oyuncuları, ekosistem kanvası) analiz etmek için entegre bir çerçeve oluşturduk.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherKadir Has Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAirline distribution industryen_US
dc.subjectMarket pullen_US
dc.subjectIndustry forcesen_US
dc.subjectAirline ecosystemen_US
dc.subjectEcosystem canvasen_US
dc.subjectHavayolu dağıtım endüstrisien_US
dc.subjectPiyasa çekimien_US
dc.subjectEndüstri güçlerien_US
dc.subjectHavayolu ekosistemien_US
dc.subjectEkosistem kanvasıen_US
dc.titleTechnology-enabled innovation in airline distribution channelsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yönetim Bilişim Sistemleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid520871en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record