Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorSavcigil, Endres Selhanen_US
dc.contributor.authorEmirsoy, Nalan
dc.date.accessioned2019-07-12T08:36:48Zen_US
dc.date.available2019-07-12T08:36:48Zen_US
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/2092
dc.description.abstractThis thesis will address a comparative investigation of the portrayal of the sin guilt immoral act fault and the search for salvation in the embodiment of the three different female characters in Nathaniel Hawthorne’s novel The Scarlet Letter and Suzan-Lori Parks’ plays in the Blood and The Fucking A. Contemporary playwright Suzan-Lori Parks is associated with what is called “revisionary” artistic style in which she believes that revising the history of literature is a tool for constructing the new literature. For this reason she has a tendency to use historical figures and refer to famous old writers within the framework of her “revisionary” and “experimental” theatre. This idea is the reason why understanding Nathaniel Hawthorne’s character of Hester Prynne is pertinent when analyzing the characters Hester La Negrita and Hester Smith within the texts in the Blood and The Fucking A. By revising Nathaniel Hawthorne’s literary character Hester Prynne the thesis also aims to reveal the conflicts and nonsensical behaviors of these characters in order for the readers/audiences to understand the absent rather than the present on stage. -- Abstract'tan.en_US
dc.description.abstractBu tez ile Nathaniel Hawthorne'un The Scarlet Letter adlı romanı ve Suzan-Lori Parks'ın In the Blood ve The Fucking A. adlı oyunlarında yer alan üç farklı kadın karakterin canlandırmalarındaki günah, suçluluk, hatalılık ve kurtulma arayışının betimlenmesi, karşılaştırmalı bir inceleme ile ele alınmaktadır. Çağdaş oyun yazarı Suzan-Lori Parks, edebiyat tarihinin gözden geçirilmesinin yeni edebiyatın oluşturulmasına yönelik bir araç olduğuna inandığı ve "revizyoner" sanat tarzı olarak adlandırılan tarz ile ilişkilendirilir. Bu sebeple yazar, tarihi figürleri kullanma ve kendi "revizyoner" ve "deneysel" tiyatrosu çerçevesinde eski meşhur yazarlara atıfta bulunma eğilimindedir. Bu düşünce, In the Blood ve The Fucking A. metinlerindeki Hester La Negrita ve Hester Smith karakterleri analiz edilirken Nathaniel Hawthorne'un karakteri olan Hester Prynne'nin anlaşılmasının neden ilgili bir unsur olacağını ortaya koymaktadır. Nathaniel Hawthorne'un edebi karakteri Hester Prynne'ini gözden geçirerek, okuyucuların/izleyicilerin sahnede olandan ziyade olmayanı anlayabilmeleri için, bu karakterlerin fikir ayrılıklarını ve mantıksız davranışlarını ortaya çıkarmak da amaçlanır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherKadir Has Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAmerican historyen_US
dc.subjectAmerican theatreen_US
dc.subjectEnlightenmenten_US
dc.subjectModern dramaen_US
dc.subjectGamesen_US
dc.subjectParks, Suzan-Lorien_US
dc.subjectTheater playsen_US
dc.subjectAmerikan tiyatrosuen_US
dc.subjectAydınlanmaen_US
dc.subjectAmerikan tarihien_US
dc.subjectOyunlaren_US
dc.subjectTiyatro oyunlarıen_US
dc.titleA Journey To The Terrible Enlightenment in Suzan-Lori Parks' in the Blood and The Fucking Aen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid331944en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record