Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorMaden-Eyiusta, Ceydaen_US
dc.contributor.authorKhalid Khan, Ahsan
dc.date.accessioned2019-07-12T08:38:38Zen_US
dc.date.available2019-07-12T08:38:38Zen_US
dc.date.issued2017en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/2255
dc.description.abstractThe main purpose of this dissertation is to scrutinize the impact of empowering leadership and work engagement on employee’s adaptive behaviors namely interpersonal adaptive behaviors and service offering adaptive behaviors. in line with the nature of research objectives data were collected through an online survey from 200 individuals working at different 4 star hotels in Pakistan. Multiple regression analyses were performed to test the hypothesized relationships. The findings indicated that empowering leadership and work engagement have a positive impact on employees’ adaptive behaviors and that work engagement acts as a mediator between empowering leadership and adaptive behaviors. These results draw attention to the major importance of empowering leadership and work engagement to boost employees’ adaptive behaviors in today’s service organizations. Other contributions and implications of the findings are presented in the discussion and conclusion section.en_US
dc.description.abstractBu tezin temel amacı, güçlendirici liderliğin ve işe adanmışlığın çalışanların uyum sağlama davranışlarına (kişilerarası ilişkilerde ve hizmet önerilerinde uyum sağlama) olan etkisini incelemektir. Kapsamlı bir yazın taramasının ardından, araştırma hedeflerinin doğası uyarınca, on-line bir anket formu hazırlanmış ve bu anket yoluyla Pakistan'daki 4 yıldızlı otellerde çalışan 200 kişiden veri toplanmıştır. Araştırma modelinde önerilen ilişkileri test etmek için çoklu regresyon analizleri yapılmıştır. Bulgular, güçlendirici liderliğin, çalışanların uyum sağlama davranışları üzerinde olumlu bir etki yarattığı ve bu ilişkide işe adanmışlığın aracılık rolü oynadığı bulunmuştur. Bulgular, güçlendirici liderliğin ve işe adanmışlığın günümüzde hizmet sektöründe faaliyet gösteren çalışanlarının uyum sağlama davranışlarını artırmadaki önemli rolüne dikkat çekmektedir. Araştırmanın diğer katkıları, tartışma ve sonuç bölümünde sunulmuşturen_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherKadir Has Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEmpowering leadershipen_US
dc.subjectWork Engagementen_US
dc.subjectInterpersonal Adaptive Behaviorsen_US
dc.subjectService Offering Adaptive Behaviorsen_US
dc.subjectGüçlendirici Liderliken_US
dc.subjectİşe Adanmışlıken_US
dc.subjectKişilerarası İlişkilerde Uyum Sağlama Davranışlarıen_US
dc.subjectHizmet Önerilerinde Uyum Sağlama Davranışlarıen_US
dc.titleImpact of empowering leadership and work engagement on employees adaptive behaviorsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid505079en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record