Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorOgun, Emre Perrinen_US
dc.contributor.authorOrdulu, Aysenur
dc.date.accessioned2019-07-12T08:39:40Zen_US
dc.date.available2019-07-12T08:39:40Zen_US
dc.date.issued2017en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/2350
dc.description.abstractin this study the usage of Twitter by the elected women candidates for mayor in 2014 local elections have been examined. The purpose of this study is to find out to what extent and for what reasons elected women candidates were using Twitter during the election campaign. in 2014 local elections 36 women have been elected either as Metropolitan Municipality Mayor or Municipality Mayor. it has been observed that 10 of them were using Twitter during the election campaign. Those 10 Twitter accounts have been analysed according to various categories such as mutual interaction with followers the usage of hashtag embedded photos and videos or the issues they mentioned in their tweets.en_US
dc.description.abstractBu çalışmada 2014 yerel seçimlerinde belediye başkanı olarak seçilen kadınların, adaylıkları süresince Twitter kullanımları incelenmiştir. Çalışmanın amacı, Twitter'ın, seçim döneminde kadın adaylar tarafından ne amaçla ve ne derece kullanıldığını ortaya çıkarmaktır. 2014 yerel seçimlerinde Büyükşehir Belediye Başkanı, İl Belediye Başkanı ve İlçe Belediye Başkanı olmak üzere seçilen 36 kadın vardır. Bunlardan 10 tanesinin seçim dönemi Twitter kullandığı gözlemlenmiştir. Bu 10 Twitter hesabı; seçmenle karşılıklı etkileşimde bulunmak, hashtag kullanımı, video ve fotoğraf paylaşımı, tweetlerinde bahsedilen konular gibi çeşitli kategoriler altında incelenmiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherKadir Has Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTwitteren_US
dc.subjectLocal electionsen_US
dc.subjectNew mediaen_US
dc.subjectWomenen_US
dc.subjectTurkeyen_US
dc.subjectYerel seçimleren_US
dc.subjectYeni Medyaen_US
dc.subjectKadınlaren_US
dc.subjectTürkiyeen_US
dc.titleAn analysis of twitter use by female candidates during 2014 local electionsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yeni Medya Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid453081en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record