Rolün inşa sürecinde hayal gücü ve duyusal hafiza : rol için yapilan sicak sandalye çalişmasinin stanislavski yöntemi eşliğinde incelenmesi
Abstract
Rol kisisine yonelik yapilan sicak sandalye calismasina odaklanan bu tez calismanin bir role hazirlik surecinde oyuncuya ne tur katkilar saglayabilecegi meselesini ana sorusu olarak belirlemistir. Bu soru uzerinden calisma gercekci sahnelemede seyirci icin asal olan anlama inanma etkilenme kriterleri ve oyuncu icin asal olan organik butunluk tutarlilik canlilik nitelikleri cercevesinde tartisilmistir. Tez oyuncunun “eger ben olsaydim” ve “benden farkli nasil” sorulari esliginde olusturdugu rol insa surecinin bir parcasi olabilecek rol sandalyesini bir hayal kurma ve duyusal hafiza calismasi olarak ele almaktadir. Hem oyuncunun kaynaklarini harekete gecirmekte izledigi yol hem de elde ettigi sonuclar itibariyle bu calismanin Stanislavski’nin gelistirdigi “cosku bellegi” “sihirli eger” “bilinc yoluyla bilincdisina ulasma” kavramlariyla ortakliklar tasidigi ve bazi acilardan da “fiziksel eylemler yontemi”ne katki sagladigi tespit edilmistir. Tez gerceklestirilen uygulama asamasi ve sonrasinda oyuncu ve seyircilerle yapilan mulakatlardan yararlanarak rol sandalyesinin olasi katkilarina dair sorulara yanitlar uretmeye calismis elde edilen bulgular Stanislavski’nin yontemi esliginde incelenip tartisilmistir.
Collections
- Tez Koleksiyonu [1348]