• English
    • Türkçe
  • English 
    • English
    • Türkçe
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Enstitüler / Institutes
  • Yüksek Lisans Tezleri
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Enstitüler / Institutes
  • Yüksek Lisans Tezleri
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Exploration of Turkish Consumers. Trust in E-Commerce

Thumbnail
View/Open
NilayArgun.pdf (2.791Mb)
Date
2012
Author
Argun, Nilay
Abstract
With the rapid penetration of the internet into people.s daily lives technology forced some companies in many sectors to change their way of doing business in the meantime presented some companies the opportunity to utilize it as an alternative and effective way to reach their target market while inviting the consumers to this charming revolutionary process. -- Abstract'tan.
 
İnternetin bireylerin günlük hayatına hızlı bir şekilde nüfus etmesi ile birlikte, teknoloji çoğu sektördeki işletmeleri iş yapış şekillerini değiştirmeye zorlarken, aynı zamanda işletmelere hedef kitlelerine ulaşmak için alternatif ve etkin bir seçenek sunmuş ve tüketicileri bu merak uyandırıcı yenilik hareketine davet etmiştir.Elektronik ticaret, siber dünyada tüketicileri ihtiyaç duydukları ürün ya da hizmeti zaman ve maliyet bakımından avantajlı bir şekilde sağlayan işletmelerle buluşturarak şüphesiz ki alışveriş alışkanlıklarını kökten değiştirmiştir. Bununla birlikte, toplumun bir bölümünü bu süreçten uzak tutan güvenlik, gizlilik ve güven gibi bir takım nedenler mevcuttur. Bu etkenlerin içerisinde çok boyutlu bir kavram olan güven, bir çok alışveriş kararının arkasındaki gizli bir bulut kümesi olarak düşünülebilir.Bu çalışmada, Türkiye'deki en iyi web siteleri, konuyla ilgili yapılmış geçmiş akademik çalışmalar ışığında farklı güven öğeleri bakımından incelenmiştir. Yapılan literatür çalışması doğrultusunda, tüketicilerin e-ticaret işlemlerinde yaşadıkları güven engelini aşarak, satışlarında artış sağlamak ve piyasada rekabet gücü kazanmak isteyen işletmeler için faydalı pratikler sağlayan en kritik güven öğeleri belirlenmiştir.
 

URI

https://hdl.handle.net/20.500.12469/2602

Collections

  • Yüksek Lisans Tezleri [1158]

Keywords

E-commerce
Trust
Online shopping
Consumer behavior
Security
E-ticaret
Güven
Online alışveriş
Tüketici davranışları
Güvenlik

Share


DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateBy AuthorsBy TitlesBy SubjectsBy TypesBy LanguagesBy DepartmentsBy PublishersBy KHAS AuthorsBy Access TypesThis CollectionBy Issue DateBy AuthorsBy TitlesBy SubjectsBy TypesBy LanguagesBy DepartmentsBy PublishersBy KHAS AuthorsBy Access Types

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV