Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorÇamurda, Suncem Koçeren_US
dc.contributor.authorKaya, Buse
dc.date.accessioned2020-02-16T12:57:59Z
dc.date.available2020-02-16T12:57:59Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/2735
dc.description.abstractİnternet kullanımının yaygınlaşması sosyal medya platformlarını hayatın bir parçası haline getirmekle birlikte, öznel iletişim kanallarının kullanım şeklini etkilerken, kurumların iletişim stratejileri konusunda da büyük değişimler yaratmıştır. Sosyal medya platformları içerikleri kısa bir sürede büyük kitlelere ulaştırabilen yapısı itibariyle, kişilerin ilgisini çekmesinin yanı sıra kurumlar için de birçok avantajı beraberinde getirmektedir. Sosyal medya platformları iletişim çalışmalarına olan uygunluğunu ile kurumlar tarafından da etkin şekilde kullanmaktadır. Ancak burada, sosyal medya kullanımı konusunda dikkat edilmesi gereken hususlar doğmakta ve kurumların faydasına görünen bu interaktif iletişim kanalının kurumlar için birer tehdit oluşturduğu da unutulmamalıdır. Sosyal medya platformlarının yaygın kullanımı ile kurumlar her an bir krizle karşı karşıya kalma ihtimalini göz önünde bulundurarak iç ve dış iletişiminde sosyal medya kullanımına itina göstermelidir. Günümüzde özellikle üst düzey yöneticilerin sosyal medya platformlarındaki artan görünürlüğü ile dolaylı yoldan kurumu da temsil ettikleri şahsi sosyal medya hesaplarından yaptıkları paylaşımlar, kurum için krize sebebiyet verirken yıllarca ve özenle inşa edilen itibarı da kısa sürede örselemektedir. Bu çalışmada, 16 Nisan 2017 tarihinde cumhurbaşkanlığı referandum sonuçlarının açıklanmasının ardından Yaşar Holding Yönetim Kurulu Başkanı Selim Yaşar'ın Facebook hesabından paylaştığı siyasi düşüncesiyle alakalı bir içerikle temsil ettiği kurum olan Yaşar Holding'i büyük bir krize sürüklemesi vakası derinlemesine incelenecektir ve "kriz iletişiminde kurum sözcülüğü" ile "sosyal medyada kurum temsili ve yaşanabilecek olası krizler" gibi kavramlar üzerine içerik analizi yapılacaktır. Anahtar Sözcükler: sosyal medya, kurumsal iletişim, kriz, kriz iletişimi, kurumsal iletişim, Yaşar Holding, kurum sözcülüğü, CEO sözcülüğüen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKadir Has Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectN/Aen_US
dc.titleSosyal medya platformlarında ceo sözcülüğü ve kurumsal kriz iletişimi: Yaşar Holding Krizi'nin sosyal ceo'luk bağlamında incelenmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İletişim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid565365en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record