Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorYalkın, Çağrıen_US
dc.contributor.advisorBinay Kurultay, Ayşeen_US
dc.contributor.advisorYanardağoğlu, Eylemen_US
dc.contributor.authorÖzdemir, Serpil
dc.date.accessioned2020-06-29T09:31:03Zen_US
dc.date.available2020-06-29T09:31:03Zen_US
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/2966
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, yeni birer reklam mecrası haline dönüşen dijital platformların Türk Reklam Ajanslarının kreatif departmanlarının işleyişine etkilerini araştırmaktır. Reklam sektöründe son yıllarda yaşanan dijital dönüşümün, reklamın en önemli unsuru olan yaratıcılık becerisini nasıl değiştirdiğini, yaratıcı departmanların bu değişimle birlikte nasıl bir dönüşüm yaşadığını incelemektir. Öncelikle reklam tarihinin ve yaratıcılığın tarihsel gelişiminin inceleneceği bu çalışmada yakın zamanda ortaya çıkan geleneksel ajans-dijital ajans ayırımının yaratıcı departmanlarda çalışan reklamcıların iş ve görev tanımlarına nasıl yansıdığnın incelemesi yapılacaktır. Yakın zamanda Türkiye'deki yaratıcı ajansların yapısal değişikliğine dair yapılacak bu çalışma için otuza yakın üst düzey yaratıcı-yöneticilerle derin mülakat yapılması hedeflenmektedir. Farklı ajans türlerinden- Geleneksel ajanslardan, dijital ajanslardan, sosyal medya ajanslarından, entegre ajanslardan seçilmiş yaratıcı reklamcılara üç önemli konu hakkında sorular sorulacaktır: 1. Yeni medya, reklam ajanslarının kreatif departmanlarını yapısal olarak nasıl değiştirdi? Bu deparmanlarda çalışanların iş ve görev tanımlarını değiştirdi mi? Değiştirdiyse nasıl? 2. Yeni medyanın, reklam ajanslarındaki yaratıcı departmanların fonksiyonlarına etkisi ne oldu? Yaratıcı süreci nasıl etkiledi? 3. Yeni medya, yaratıcı ajansların müşterileriyle ilişkilerini hangi yönde etkiledi? Ajanslar arası ilişkileri nasıl yapılandırdı? Bu çalışmanın sonunda hedeflenen, dijital devrimin neden olduğu yeni medyanın ihtiyaçlarına cevap verecek, aynı zamanda geleneksel mecralara etkin yaratıcı çözümler sunan en etkili yaratıcı departmanın tarifini yaparak yakın geleceğin ideal reklam ajanslarıyla ilgili öngörüler geliştirmektir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to understand how new media which has become the latest advertising medium has influenced the creative departments of Turkish advertising agencies. It examines the impact of the advertising industry's digital transformation on the talent of creativity which is the most important component of advertising. In the thesis, firstly, the history of advertising as well as the historical development of creativity is discussed. Secondly, differences between conventional agencies and digital agencies are examined based on a comparison of the creative people's job descriptions in these departments. In order to examine the shift from the conventional agency structure to the digital or the integrated in the Turkish advertising business, in-depth interviews have been conducted for this research. The participants of the survey were selected among top-level creative managers in highly remarked agencies of different types: conventional agencies, digital agencies, social media agencies and integrated agencies. The informants were asked three fundamental questions: "1. How has new media changed the structure of creative departments? Has it changed the job descriptions of creative people working in the advertising agencies; if it did so, how? 2. What is the influence of new media on the functions of different types of agencies' creative departments? How has new media affected the creative process? 3. In which ways has new media changed the relationship between the creative agencies and their clients? How has new media rebuilt the relationship between agencies?" Describing the creative department model which has found the most effective solution for both conventional and digital mediums and predicting the best agency model for the future are the main aims of the research.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKadir Has Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectReklamen_US
dc.subjectGeleneksel yaratıcılıken_US
dc.subjectYeni Medyaen_US
dc.subjectTürkiyeen_US
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectConventional creativityen_US
dc.subjectNew mediaen_US
dc.subjectTurkeyen_US
dc.titleHow does new media affect the creative department of advertising agencies in Turkey?en_US
dc.title.alternativeTürkiye'deki reklam ajanslarının kreatif departmanları yeni medya'dan nasıl etkilendi?en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Yeni Medya Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid358397en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record