Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorTosun, Petek
dc.date.accessioned2020-08-18T12:32:12Zen_US
dc.date.available2020-08-18T12:32:12Zen_US
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.issn1304-0278en_US
dc.identifier.issn1304-0278en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/3203
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/317361
dc.description.abstractGünlük hayatın ve insan benliğinin ayrılmaz birer parçası olan duygular, pazarlama bilimi içerisinde çeşitli bağlamlarda çalışılmıştır. Bu makalenin amacı, duygu ve duygu durumu kavramlarının pazarlama bilimi içerisinde çalışıldığı genel bağlamlar olan bilişsel süreçler, satın alma davranışı, ürün ve hizmet değerlendirmesi ile marka-tüketici ilişkisi kapsamındaki çalışmaları kavramsal şekilde incelemek ve pazarlama biliminde duygulara ilişkin çalışmalarda temel alınmış teorileri ve modelleri özetlemektir. Tüketicilerin bilişsel süreçleri ve davranışlarına etki eden duygu yayılım mekanizmaları olarak, aralarında Bilgi Kaynağı Olarak Duygular Modeli, Duygu Yayılma Modeli, Sezgisel ve Sistematik Bilgi İşleme Modeli ve Uyum Teorisi’nin de yer aldığı on iki adet kuram açıklanmıştır. Pazarlama alanında temel alınan teorileri ilk kez sınıflandıran ve özetleyen bu çalışm a ile gelecekteki araştırmaların kavramsal çerçeveleri açısından bir kaynak oluşturmak hedeflenmiştir. Pazarlamada duygu ve duygu durumuna ilişkin ça lışmalarda baz alınmış teori ve modellerin açıklandığı ve sınıflandırıldığı bu çalışmada ayrıca pazarlama yöneticileri için uygulama örneklerine de yer verilmiştir. Pazarlamada duygu ve duygu durum araştırmaları son yıllarda giderek artmakta olup, duygusal süreçlerin, bilişsel süreçler ve tüketici davranışı üzerindeki etkisinin daha net anlaşılabilmesi için daha çok sayıda araştırm a yapılmasına ihtiyaç duyulmaktadır.en_US
dc.description.abstractEmotions, which are integral parts of everyday life and human beings, have been studied in various contexts within marketing science. The aim of this article is to conceptually examine the studies that have been focused on cognitive processes, purchasing behavior, product and service evaluation, and brand-consumer relationship, and explain the general contexts that include mood and emotion concepts by summarizing the theories about emotions in marketing science. Twelve theories including the Affect-as-Information Model, Affect Infusion Model, Heuristic and Systematic Processing, and Congruence Theories have been explained as the emotional mechanisms that affect consumers' cognitive processes and behaviors. This study, which classifies and summarizes the theories that are used as a theoretical base in marketing, is the first study in this field and aimsto create a source for the conceptual frameworks of future researches. In this stu dy where the theories based on mood and emotions in marketing are explained and classified, the implications for marketing managers are also included. In marketing, research on mood and emotions has been increasing in recent years, yet more research is needed to fully understand the impact of emotional processes on cognitive processes and consumer behavior.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherCahit Aydemiren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDuyguen_US
dc.subjectDuygu durumuen_US
dc.subjectPazarlamaen_US
dc.subjectBilişen_US
dc.subjectEmotionen_US
dc.subjectMooden_US
dc.subjectMarketingen_US
dc.subjectCognitionen_US
dc.subjectBranden_US
dc.titlePAZARLAMA BİLİMİNDE DUYGU VE DUYGU DURUMU KAVRAMLARI İÇİN BAZ ALINMIŞ TEORİLERen_US
dc.typearticleen_US
dc.identifier.startpage1832en_US
dc.identifier.endpage1851en_US
dc.relation.journalElektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)en_US
dc.identifier.issue72en_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.departmentFakülteler, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.institutionauthorTosun, Peteken_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid317361en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record