Ürün Tercihlerini Etkileyen Ambalaj Tasarım Faktörlerinin Kısmi Yarar Konjoint Analizi İle Belirlenmesi: Organik Sabun Ürünü Üzerine Bir Çalışma
Abstract
Bu çalışmanın amacı farklı ambalaj tasarımlarının tüketici satın alma niyetine olan etkilerini
ortaya koymak ve bu etkinin hangi ambalaj tasarımı için en fazla olduğunu belirlemektir. Bu
amaçla ambalaj tasarımında bulunan farklı faktörler belirlenmiş ve her faktörün tüketicinin satın
alma niyetine olan etkisi incelenmiştir. Bu çalışmada ambalaj tasarımının faktörleri ambalajın şekli,
rengi ve üzerindeki yazılar için kullanılan yazı stilidir. Tüketicinin satın alma niyetini en çok etkileyen
ambalaj tasarım faktörünü belirlemek için bu araştırmada çevrimiçi anket yöntemi uygulanmış ve
veriler toplanmıştır. Farklı ambalaj tasarımları görsel olarak tasarlanmış ve anket katılımcılarından
farklı kombinasyonlardaki tasarımları satın alma niyetlerine göre derecelendirmeleri istenmiştir.
Veriler kısmi yarar konjoint analiz yöntemi uygulanarak analiz edilmiştir. Sonuç olarak organik
sabun ürünü için tüketici satın alma niyetine etki eden ve en yüksek önem değerine sahip ambalaj
tasarımı belirlenmiştir. Analizle elde edilen fayda faktörünün katılımcıların demografik özelliklerine
göre farklılık gösterip göstermediği incelenmiş, pazar bölümlendirme yöntemlerinden biri olan
fayda temelli bölümlendirme ile elde edilen pazar bölümleri de bu çalışmada araştırılmıştır.
Source
Business and Economics Research JournalIssue
1Volume
10Pages
259-276URI
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TXpFNE9EZzFOUT09https://hdl.handle.net/20.500.12469/3213
Collections
Keywords
Ambalaj TasarımıSatın Alma Niyeti
Konjoint Analizi
Kısmi Yarar
Fayda Temelli Bölümlendirme