Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorTunçel, Hakan
dc.date.accessioned2020-09-29T09:52:13Zen_US
dc.date.available2020-09-29T09:52:13Zen_US
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.issn1302-633Xen_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/3450
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/iuifd/issue/22857/244071
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/97154
dc.description.abstractPazarlama iletişimi etkinliklerinde halkla ilişkiler disiplininin önemi yıllar boyu genellikle ikincil dere‐ cede görüldü. Pazarlama karmasındaki tanıtım ayağı, ağırlıklı olarak reklamdan oluşuyordu. Halkla ilişkiler, ürünlerle ilgili basında haberlerin yayınlanması ihtiyacı olduğunda hatırlanan sadece ekstra bir tanıtım aracıydı. Halkla ilişkilerin ağırlıkla kurumsal iletişimden sorumlu olduğu kabul edilirdi. 1990’lı yıllarda dünyadaki siyasi, ekonomik ve teknolojik gelişmelerle birlikte pazarlamacılar sadece kitlesel reklamla pazarlama hedeflerine ulaşmalarının artık oldukça zor olduğunu kavradılar. Müşteri‐ lerle uzun vadeli ilişkiler kurulması ve sürdürülmesi için halkla ilişkilerin kendine özgü kolaylaştırıcı özellikleri daha çok kullanılmaya başlandı. Ürün markası iletişiminde, halkla ilişkilere duyulan ihtiya‐ cın artmasıyla Pazarlama Amaçlı Halkla İlişkiler (Marketing PR) alanı doğdu. Bu dönemde ortaya çıkan, tek bir mesaj ve ortak hedefler doğrultusunda, tüketicilerle bütün temas noktalarında buluşarak, bütün iletişim araçlarının uzun vadeli birbiriyle uyumlu yönetilmesi yaklaşımı olan bütünleşik pazar‐ lama iletişiminin şekillenmesinde halkla ilişkiler disiplininin önemli etkileri bulunmaktadır. Bu maka‐ lede, pazarlama iletişiminin kavramsal çerçevesi ve bütünleşik pazarlama iletişimi yaklaşımının geli‐ şimi özetlenerek, bütünleşik pazarlama iletişiminde halkla ilişkiler anlayışının etkileri tartışılmış ve ikincil verilere dayanılarak Alo deterjan markasının ‘Süper Anne’ isimli kampanyası yorumlanmıştır. Bu kampanyanın halkla ilişkiler anlayışındaki bütünleşik pazarlama iletişiminin karakteristik unsurla‐ rını taşıdığı sonucuna varılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe dicipline of public relations usually used to be at the secondary importance in marketing communication activities for ages. Promotion stage of marketing mix was predominantly advertising. PR, however, was only an extra promotion tool remembered when product publicity was needed. It was accepted that PR had been mostly responsible for corporate communications. With the political, economic and technological developments of the 1990s, marketers recognized that it was difficult to reach their marketing aims only by using mass advertising. To establish and maintain long‐term relations with customers, marketers began to use the characteristic facilitator features of PR more and more. With the increasing need for PR in the product brand communications, Marketing PR field arose. During this time, the dicipline of PR had a significant impact on the development of Integrated Marketing Communication (IMC) approach which means the management of all communication tools in a long‐term harmony by meeting consumers at all contact points in accordance with one message and shared aims. In this article, the conceptual frame of marketing communication and the development of IMC approach are summarized and the effects of PR understanding on IMC are discussed, and according to the secondary data, ‘Super Mother’ campaign of Alo detergant brand is analyzed. It was found that the campaign has some characteristic features of IMC with the understanding of PRen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBütünleşik pazarlama iletişimien_US
dc.subjectPazarlama amaçlı halkla ilişkileren_US
dc.subjectHalkla ilişkiler kampanyasıen_US
dc.subjectIntegrated Marketing Communication (IMC)en_US
dc.subjectMarketing Public Relations (MPR)en_US
dc.subjectPublic relations campaignen_US
dc.titleHalkla ilişkiler anlayışıyla bütünleşik pazarlama iletişimien_US
dc.typearticleen_US
dc.identifier.startpage115en_US
dc.identifier.endpage136en_US
dc.relation.journalİstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisien_US
dc.identifier.issue35en_US
dc.identifier.volume2009en_US
dc.departmentFakülteler, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümüen_US
dc.institutionauthorTunçel, Hakanen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid97154en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record