Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorMeral Seden, Pınar
dc.date.accessioned2020-09-29T10:19:58Zen_US
dc.date.available2020-09-29T10:19:58Zen_US
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.issn1300-0845en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/3453
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/88411
dc.description.abstractÜlkelerin kalkınmasında önemli bir rol üstlenen bankalar, hedef kitlelerinde marka bağımlılığını yaratabilmek, piyasadaki paylarını arttırabilmek amacıyla pazarlama iletişiminden yararlanmaktadırlar. Bankalar bu amaçları gerçekleştirebilmek için iletişim sürecini kullanırken, halkla ilişkiler, kişisel satış ve reklam iletişiminden faydalanmaktadırlar. Özellikle reklam iletişimi, bankaların hedef kitleye kendilerini ve ürünlerini ifade etmede, müşterilerin o bankanın hizmetlerini tercih etmesinde önemli bir role sahiptir. İşletmeler, ürün reklamları ile ürettikleri mal ve hizmetlerinin satışını artırmak ve kar sağlamayı hedeflerken, satışlar üzerinde dolaylı yoldan etkisi olan kurumsal reklamlar ile de kurumun iletişim amacını gerçekleştirmektedirler. Kurumsal banka reklamlarında müşteriye ,bankanın faaliyetleri, çalışmalarının iktisadi sonuçları, gelecek dönemde uygulanması planlanan çalışma programı, yeni hizmetler, pazarın durumu, devletçe alınan kararlar, dış alım ve satım konusundaki görüş ve tahminler, bankanın ürünleri gibi bilgiler iletilmektedir. Diğer reklam kampanyalarında olduğu gibi, banka reklamlarının hazırlık süreci de, araştırma ve amaçların belirlenmesi, hedef kitlenin tespiti ve reklam mesajının oluşturulması, reklam bütçesi ve reklam ortamlarının tespiti gibi başlıca üç aşamadan meydana gelmektedir.en_US
dc.description.abstractBanks have a very important influence in economies and politics for centuries. As a service enterprise, banks use the marketing communications to provide brand loyalty and to increase their shares in the market. While using the communication process to realize the market objectives, banks benefit from public relations, personal sale and advertising communication. Especially advertising communication has an important role on the customer purchasing behaviors. Banks aim to provide profit and affect the target audience by using advertising messages. By using corporate advertising, banks provide the communication target. In banking advertisements, corporate advertising is used to reflect the company's mission, vision, future programs and plans, the situation of the market, company's products and product services and the financial situation of the institution. Like any other common advertising campaign, the preparation process of the banking advertisements are consist of three phases: Research and determination of the goals, determination of the target audience and developing the advertising message, advertising budget and the determination of the advertising medium.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMarmara Üniversitesi, Sos. Bil. Enst.en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMarketing mixen_US
dc.subjectPublic relations advertisingen_US
dc.subjectBankingen_US
dc.subjectTutundurma Karmasıen_US
dc.subjectHalkla ilişkileren_US
dc.subjectReklamen_US
dc.subjectBankacılıken_US
dc.titleBankacılık Hizmetlerinde İletişim Süreci: Bankalarda Reklam Faaliyetlerien_US
dc.typearticleen_US
dc.identifier.startpage251en_US
dc.identifier.endpage260en_US
dc.relation.journalÖnerien_US
dc.identifier.issue30en_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.departmentFakülteler, İletişim Fakültesi, Reklamcılık Bölümüen_US
dc.institutionauthorMeral Seden, Pınaren_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid88411en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record