Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorKepez, Orçunen_US
dc.contributor.authorAlshukree, Tharaa
dc.date.accessioned2021-07-30T18:26:31Z
dc.date.available2021-07-30T18:26:31Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/4103
dc.description.abstractBu çalışma, gündelik yaşam ile mülteci ve göçmen çocukların sosyal öğrenimi arasındaki karmaşık ilişkileri literatür taraması yoluyla anlamayı amaçlamakta ve bu bağlamda yaşam alanı (ev), oyun alanları ve sosyal öğrenmeye odaklanmaktadır. Çalışma, mülteci ve göçmen çocukları farklı bağlamlarda anlamak için tercih edilen araştırma metodolojilerini incelemenin keşif niteliği açısından önemlidir. Makalelerin seçim kriterleri, mülteci, göçmen, çocuk, oyun ve ev gibi anahtar kelimelerle literatür taramasıyla belirlendi. 2009-2019 yılları arasında günlük yaşam ve mülteci ve göçmen çocuklar üzerine yayınlanan sistematik olarak seçilmiş 36 araştırma makalesi, daha ileri analizler için üst veri olarak ele alındı. Mülteci ve göçmenlerin uyum sağlamalarını kolaylaştıracak bir aidiyet duygusu geliştirmelerine yardımcı olacak yaşam alanları tasarlamak için mimarlara ve politika yapıcılara yönelik pratik çıkarımlar da çalışma bulguları ile beraber sunulmaktadır. Mülteci ve göçmen çocukların ihtiyaçlarını karşılamak için alternatif bir tasarım stratejisi olarak katılımcı tasarım yaklaşımının izlenmesi önerilmektedir.en_US
dc.description.abstractThis study aims to understand complex relations between everyday spaces and the social learning of refugee and migrant children through literature review and focuses on living space (home), playing spaces, and social learning in the context of refugee and migrant children. The study is significant in its explorative nature of studying research methodologies preferred to understanding the refugee and migrant children in diverse contexts. The criteria for the selection of the articles were determined by literature search with keywords such as refugees, migrant, children, play, and home. 36 systematically chosen research articles published between 2009-2019 on everyday spaces and refugee and migrant children were treated as metadata for further analysis. There are vital practical implications that might help policymakers and architects to design living spaces that help refugees and migrants to establish a sense of belonging to quickly adapt to the new environment. A participatory design approach was proposed as an alternative design strategy to meet the needs of refugee and migrant children.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherKadir Has Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectN/Aen_US
dc.titleRefugee and migrant children in everyday spaces: Analysis of studies between 2009-2019en_US
dc.title.alternativeGünlük yaşamda mülteci ve göçmen çocuklar: 2009-2019 arasındaki çalışmaların analizien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Mimarlık Ana Bilim Dalıen_US
dc.institutionauthorAlshukree, Tharaaen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid669121en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record