Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorKıygı Çallı, Meltemen_US
dc.contributor.authorEyilmez, Yağmur
dc.date.accessioned2022-03-16T12:21:54Z
dc.date.available2022-03-16T12:21:54Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/4267
dc.description.abstractDynamic Product Ads (DPAs) are data-driven online advertising forms for mostly remarketing purposes or detect consumers who are interested in that category of product. Both large-scale and small-scale businesses can use DPA in their advertising strategy as it reduces the time spent on the production of ads and targeting process, besides providing the highest level of personalization in today's technology. The primary purpose of the DPAs is to drive consumers to purchase, and some of its features, such as the easiness of the buying process and the high level of personalization, are possible effects to trigger impulsive buying behavior. This study examines the effectiveness of DPAs comparing to manually optimized ads on Facebook and Instagram for a small-scale business in the light of impulsive buying theory. The data contains online advertising campaigns from a small-scale business with a niche product in an extended period. The key findings of this research revealed that for niche products, manually optimized ads on Instagram are more effective on purchase, and dynamic product ads are more effective on reach and driving consumers to the website. There is no significant effect of DPA on impulse buying.en_US
dc.description.abstractDinamik ürün reklamları, yapay zeka temelli ve veri güdümlü, tüketicilerin ilgi alanlarına ve geçmiş tüketim alışkanlıklarına göre hazırlanan reklamlardır. Dinamik ürün reklamları günümüzün en ileri hedefleme gücüne sahiptir. Ayrıca reklam üretim maliyeti ve zaman kaybını önemli derece azalttığı için küçük ve büyük ölçekli tüm işletmelere uygun olabilir. Dinamik ürün reklamlarının en büyük kullanım yararları yüksek kişiselleştirme ve kolay süreci ile tüketiciyi satın alıma yönlendirmek ki bu özellikler dürtüsel satın almayı tetikleyebilecek faktörler. Bu tezin en temel amacı, dürtüsel satın alma teorisi ışığında Facebook ve Instagram'daki dinamik ürün reklamlarının manuel olarak optimizasyon yapılan reklamlara göre niş ürün grubuna sahip bir küçük işletme için ne kadar efektif olduğunu incelemek. Elimizdeki veri, kişiselleştirilmiş niş ürünler satan küçük ölçekli bir işletmenin Facebook ve Instagram'da yaptığı reklam kampanyalarının verileridir. Bu tezde kullanılan yöntem, uzun zaman aralığında oluşmuş çevrimiçi reklam verilerinin incelenmesiyle oluşmuştur. Toplanan veri nicel yaklaşımla incelenmiştir. Araştırmanın temel bulguları, niş ürünler için Instagram manuel optimize edilmiş reklamların daha etkin olduğu ve Facebook dinamik ürün reklamlarının erişim ve tıklanma üzerinde etkin olduğu yönünde. Dinamik ürün reklamlarının dürtüsel satın alım üzerinde yetkin bir etkisi görülmemiştir.en_US]
dc.language.isoengen_US
dc.publisherKadir Has Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectReklamcılıken_US
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectÇevrimiçi reklamcılıken_US
dc.subjectOnline advertisingen_US
dc.titleData-driven advertising: The effectiveness of dynamic product ads (Dpas)en_US
dc.title.alternativeVeri güdümlü reklamcılık: Dinamik ürün reklamlarının (Dpas) etkinliğien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İşletme Ana Bilim Dalıen_US
dc.institutionauthorEyilmez, Yağmuren_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid701379en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record