Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorgunsur yuceil, zeynep sirelen_US
dc.contributor.authorMADAK YEŞİLAY, KÜBRA
dc.date.accessioned2023-07-25T12:19:11Z
dc.date.available2023-07-25T12:19:11Z
dc.date.issued2022-04
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/4382
dc.description.abstractKonstantin Stanislavski’nin oyuncu eğitiminin ve performansının sistematik egzersizlerle ‘içsel’ ve ‘dışsal’ olarak çalışılmasını amaçlayan ‘sistem’, tiyatro anlayışına ve ilkelerine gerçekçi bir yaklaşım getirmiştir. ‘Duyu belleği’ çalışmaları, ‘sistem’in bilimsel temellere dayanarak oluşturulmuş bir unsurudur. Lee Strasberg’in meydana getirdiği Metot Oyunculuğu ise ‘duyu belleği’ çalışmalarını temel alarak Stanislavski ‘sistem’inin devamı niteliğinde bir yöntemdir. Bu iki oyunculuk kuramcısı, uygulayıcısı ve oyunculuk yöntemi araştırmacısının birbirleriyle etkileşimleri başta Amerika ve Avrupa olmak üzere dünyanın pek çok yerinde oyunculuk yaklaşımı anlamında önemli bir değişime sebep olmuştur. Bu tez, dayanağını bilimden alan bu yöntemlerdeki ‘duyu belleği’ çalışmalarının çağdaş sinirbilim araştırmalarının insan beyni, zihni ve doğasına ilişkin son bulguları ışığında, incelenmesini amaçlamaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKadir Has Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOyunculuken_US
dc.subjectKonstantin Stanislavskien_US
dc.subjectLee Strasbergen_US
dc.subjectDuyu Belleğien_US
dc.subjectSinirbilimen_US
dc.titleOyunculukta duyu belleği çalışmalarının sinirbilimin bulguları ışığında yeniden değerlendirilmesien_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Sanat ve Tasarım Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid740116en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record