Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorBerk, Niyazi
dc.contributor.authorÖztürk, Tülay Yazar
dc.date.accessioned2023-10-17T20:46:20Z
dc.date.available2023-10-17T20:46:20Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=-L8ilcwn9ZRRc_YMKxXW1rNabxn85BuwUsMzgHNucHWlZw-7UJtzqqzvDOhR16Kd
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/4492
dc.description.abstractÇalışmanın temel amacı, Eximbank ihracat kredilerinin ihracat satışına etkisinisektör bazında irdelemektir. Çalışma kapsamında, OECD ülkelerinde ihracat satışlarınınfinansmanı için oluşturulan sistem incelenmiştir. Buna ilişkin yapılan alan araştırmasındaise 2004 yılında ihracat satış tutarı açısından ilk 2000 içine girmiş, İstanbul'da faaliyetgösteren firmalar arasından örneklem seçilmiştir. Bu firmalar ihracat performansıaçısından ilk sıralarda yer alan dört sektör esas alınarak belirlenmiştir. Söz konusuşirketlerin Eximbank ihracat kredilerini kullanımı araştırılmaktadır. Yöntem olarak?tanımlayıcı araştırma? uygulanmıştır.Eximbank ihracat kredileri ?maliyet avantajı? sağlaması nedeniyle tercihedilmektedir. Ayrıca kriz dönemlerinde diğer bankalardan farklı olarak Eximbank ihracatkredilerine vade bitimine kadar süre tanımaktadır. Eximbank ihracat kredilerinin yeterinceyaygın kullanılmamasının nedenleri; firmaların kendi öz kaynaklarını kullanmaları, ticaribankalardan doğrudan kredi kullanmaları ve Eximbank kredi talebinde karşılaşılanformalitelerdir. En çok tercih edilen ödeme şekli vesaik mukabili ve mal mukabilidir. Heriki ödeme şekli de ihracatçı açısından riskli olup, ihracat kredi sigortası yapılmasıgerekmektedir. Oysa ihracat kredi sigortasının kullanılma oranı düşüktür. İhracat KrediSigortasının yaygın olarak kullanılmama nedenleri sigorta priminin getirdiği ek maliyetlerve formaliteler olarak saptanmıştır. Buna karşın ihracat kredi sigortası, düşük faizli kredikullanımı sağlamasının yanı sıra, kredilendirme işlemlerinde teminat olarak kullanılmaavantajı da sağlamasıdır. İhracat teşvik politikası ihracatçıya veya ihraç ürününe doğrudanteşvik yerine ihracat kredileri ve ihracat kredi sigortası şeklinde olmaktadır.Anahtar kelimeler: İhracat Teşviki, İhracat Kredisi, İhracat Kredi Sigortasıen_US
dc.description.abstractThe main aim of this study is to examine the effect of the Eximbank credits onexport sales at the sector level. Within the scope of the study, the system for the financingof export sales in the OECD countries is analysed. In relation with this, in the fieldresearch, the top 2000 firms operating in Istanbul in terms of export sales are sampled.These firms are selected on the basis of the export performances of the top four sectors.Their different attitudes towards Eximbank?s export credits are analysed. Descriptiveresearch method is applied.Eximbank export credits are preferred for their cost advantage. Also, duringeconomic crisis, apart from other banks, Eximbank grants a delay till the date of maturity.The reasons of not using the Eximbank export credit are to use their own equity capitals,and credits directly from commercial banks and the encountered formalities duringtransactions with Eximbank. The most utilized payment types are credits againstdocument and cash against goods. Although they are risky, the ratio of using export creditinsurance is rather low. The prevalent cause of not using it is based on the additionalcosts and formalities. Nevertheless, the export credit insurance provides the usage of lowinterest rate and also brings favour as its usage as a guarantee in the transactions ofgranting credits. Instead of direct subsidy to the exporter and the products, export creditsand export credit insurance must be implemented.Key words: Export Promotion, Export Credit, Export Credit Insuranceen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKadir Has Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBankacılıken_US
dc.subjectBankingen_US
dc.titleİhracat teşvik aracı olarak Eximbank kredilerinin ihracata etkisinin sektör bazında incelenmesien_US
dc.title.alternativeAnalysis of Eximbank credits as an export promotion tool (sectoral basis)en_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage181en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Finans ve Bankacılık Ana Bilim Dalıen_US
dc.institutionauthorÖztürk, Tülay Yazar
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid188902en_US
dc.khas20231017-Tezrn_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record