Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.advisorKuru, Nur Balkir
dc.contributor.advisorAkser, Murat
dc.contributor.authorÖztürk, Vildan
dc.date.accessioned2023-10-17T20:46:24Z
dc.date.available2023-10-17T20:46:24Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=RYan9_S-Z7Eir3xdWGXBiPN_3OIZ6H1ouhug3fbAFbJYZj0Ms41UdXcg8Z00hW_2
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/4555
dc.description.abstractGünlük hayatımızda imajlarla kuşatılmış olarak yaşıyoruz. İnsanlar iletişim kurmak için henüz kullanabilecekleri ortak bir dil geliştirmemiş oldukları dönemlerde görsel imgeler yardımı ile anlaşabilmekteydiler. İletişimsel bir ihtiyacı karşılamaya yönelik geliştirilmiş olan bu yöntem günümüzde geçerliliğini hala korumaktadır. Anlatılmak istenen mesajın hedefine ulaşmasını en kısa sürede sağlayan bu yöntem reklamlarda ve birçok alanda etkili bir şekilde kullanılır.Bu tez çalışmasında imaj kavramı bir marka örneği üzerinden değerlendirilmiştir. Türkiye'deki gazetelerde 1980-2010 yılları arasındaki dönemde yayınlanmış, marka örneği olarak Arçelik firmasının reklamlarından oluşturulan örneklemler üzerinden kavramın dönemsel değişimleri incelenmiştir. İçerik analizi yöntemi ile çözümlemesi yapılan bu reklamlarda, marka imajına ait kategoriler ile yıllara ait söylemler arasındaki ilişki ve bu söylemler üzerinden toplumun yaşam tarzı özellikleri ortaya çıkarılmıştır.Anahtar Kelimeler: İmaj, Kültür, Postmodernizm, Tüketim, Reklam, İçeriken_US
dc.description.abstractWe live our daily lives as surrounded by images. The times when people did not have a common language in order to communicate, they got only the help of images. This method, which was developed as intended for a communicational need, even today maintains its importance. This method is effectivelly used in commercials, advertisements and a lot of different fields, as it provides the intended mesage to achieve its goal as soon as possible.In this study the concept of image is evaluated via a brand example. Periodic changes of image concept was investigated via advertisements of the Arçelik brand in Turkish newspapers which published between the period of 1980-2010. By the help of content analysis, each advertisement was investigated according to relation between catagories of brand image and statements that belongs to that year. Also life style of the society is analyzed by the help of these statements.Key words: Image, Culture, Postmodernism, Consumption, Advertisement, Content Analysisen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKadir Has Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectReklamcılıken_US
dc.subjectAdvertising ; İşletmeen_US
dc.titleTürkiye'de 1980-2010 yılları arasındaki gazete ilanlarında imaj kavramı: Marka örneği bağlamında değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeImage concept in print advertisements in Turkey between the year 1980-2010: Analysis in the context of brand exampleen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage96en_US
dc.departmentEnstitüler, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Tasarım Ana Bilim Dalıen_US
dc.institutionauthorÖztürk, Vildan
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid319730en_US
dc.khas20231017-Tezrn_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record