Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorKüçükönder, Hande
dc.contributor.authorGörçün, Ömer Faruk
dc.date.accessioned2023-10-19T14:55:51Z
dc.date.available2023-10-19T14:55:51Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn2147-9208
dc.identifier.issn2147-9194
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17130/ijmeb.794181
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/502890
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/4572
dc.description.abstractBu çalışma, şehirlerarası otobüs seçimlerini değerlendirmek için hibrit bir çok kriterli kararverme (MCDM) modeli önermektedir. Önerilen model üç aşamadan oluşmaktadır. Birinci aşamadahazırlık süreci yürütülürken, ikinci aşamada kriterlerin ağırlıkları hesaplanmakta ve üçüncü aşamadaalternatiflerin tercih dereceleri belirlenmektedir. Kriter ağırlıklarını belirlemek için Analitik HiyerarşiSüreci (AHP) ve CRITIC (Kriterler Arası Korelasyon Yoluyla Kriter Önemi) uygulanmıştır. Daha sonra,karar alternatiflerinin tercih derecelerini belirlemek için EDAS (Ortalama Çözümden Uzaklığa DayalıDeğerlendirme) tekniği uygulanmıştır. Analiz sonuçlarına göre en belirleyici kriterler estetik ve konfordur.Ayrıca P14 Brand-TE Safari 13 HD’nin en iyi alternatif olduğu gözlemlenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofUluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleŞEHİRLERARASI TAŞIMACILIKTA KULLANILAN OTOBÜSLERE İLİŞKİN SEÇİMLERİN AHP VE CRITIC TABANLI EDAS YÖNTEMİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİen_US
dc.typearticleen_US
dc.identifier.startpage1280en_US
dc.identifier.endpage1303en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.doi10.17130/ijmeb.794181
dc.institutionauthorN/A
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid502890en_US]


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record