Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorSop, Serhat Adem
dc.contributor.authorGünaydın, Yusuf
dc.contributor.authorKozak, Metin
dc.date.accessioned2023-10-19T14:55:53Z
dc.date.available2023-10-19T14:55:53Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn2602-3008
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.32572/guntad.1143987
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1160617
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/4611
dc.description.abstractBu araştırma, her şey dahil hizmeti sunan otel işletmelerinde turist-turist etkileşiminin nasıl gerçekleştiğini ve bu etkileşimin bireylere nasıl fayda sağladığını keşfetmek amacıyla yürütülmüştür. Bunun için nitel araştırma yaklaşımı benimsenmiş ve görüşme tekniği kullanılarak veri toplanmıştır. Veri toplama süreci 25 Mayıs–14 Ekim 2021 tarihleri arasında Bodrum’da her şey dahil hizmet veren beş yıldızlı bir otelde yüz yüze yürütülmüştür. Türkiye, Azerbaycan, Rusya, Ukrayna, Polonya, Hollanda, İran, Fransa ve Arnavutluk’tan turistlerin katıldığı araştırmada toplam 18 katılımcıdan veri toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda, turistlerin pandemi döneminde dahi yeni yerler keşfetme, dinlenme ve sosyal etkileşime girme gibi beklentiler içerisinde olduğu anlaşılmıştır. Ayrıca, turistlerin sadece diğer otel misafirleriyle değil, aynı zamanda yerel halk ve otel çalışanlarıyla da sosyal temas kurma arzusunda oldukları belirlenmiştir. Diğer taraftan, otel içerisindeki turist-turist etkileşimini engelleyen temel unsurun yabancı dil sorunu olduğu keşfedilmiştir. Buna rağmen bazı turistlerin diğer turistlerle etkileşime girmek için özel bir çaba sarf ettiği görülmüştür. Sonuç olarak, turist-turist etkileşimi bireyin öznel iyi oluş duygusunu desteklemekte, yabancı dil bilgisinin gelişmesini sağlamakta, otelde yapılanlar/konuşulanlar hakkında bilgi sahibi olmasına imkân tanımakta ve tatilden haz almasına neden olmaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofGüncel turizm araştırmaları dergisi (Online)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleTurist-Turist Etkileşimi: Her Şey Dahil Otel Örneğien_US
dc.typearticleen_US
dc.identifier.startpage84en_US
dc.identifier.endpage105en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.doi10.32572/guntad.1143987
dc.institutionauthorN/A
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1160617en_US]


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record