Advanced Search

Show simple item record

dc.contributor.authorÇanakçıoğlu, Mustafa
dc.date.accessioned2023-10-19T14:55:55Z
dc.date.available2023-10-19T14:55:55Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1307-6639
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/347452
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12469/4645
dc.description.abstractBağımsız Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlerin (SMMM) güven, doğruluk ve bilgiye dayanan uzunsüreli bir ticari ilişki içerisinde bulunacakları müşterilerinin seçimi sırasında alacakları kararların sonuçlarıaslında sadece bu iki tarafı değil, işletmenin tüm paydaşlarını da etkilemektedir. Mali müşavirlerinverdikleri hizmetlerin çeşitlenmesinden ve karar alma süreçlerine çok sayıda faktör ve değişkeninetki etmesinden dolayı karar alıcıların kişisel tecrübe ve yargılarına bağlı olarak doğru, hızlı vegüvenilir karar almaları son derece zorlaşmıştır. Bu nedenle karar alma süreçleri için sistematik veyapısal bir çerçeve ortaya koymak amacıyla çok kriterli karar verme (ÇKKV) yöntemlerinin kullanılmasıihtiyaç haline gelmiştir.Bu çalışmada Analitik Hiyerarşi Proses (AHP) yöntemi ile birlikte AHP ve Multiple Attribute UtilityTheory (MAUT) yöntemlerinden oluşan hibrid bir model önerilmektedir. Modelde 13 tane seçimkriteri ve 4 tanede karar alternatifi belirlenmiştir. Mali müşavirlerin müşteri seçim kriterleri ve kararalternatifleri için önce AHP yöntemi kullanılarak seçim kriterleri ağırlıklandırılırken, karar noktalarıiçin göreli önem değerleri belirlenmiştir. Modelin ikinci aşamasında AHP yöntemi ile MAUT yöntemininentegre edildiği hibrid bir model kullanılmış, AHP ile seçim kriterleri ağırlıklandırılırken,MAUT yöntemi ile karar alternatiflerinin önem değerleri hesaplanmıştır. Her iki farklı yöntem çerçevesindeelde edilen sonuçlar gözden geçirilmiş, önerilen modelin uygulanabilirliği iki farklı modelçerçevesinde test edilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofMuhasebe ve Denetime Bakışen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleBağımsız Mali Müşavirlerin Müşteri Seçimine Etki Eden Faktörlerin ve Karar Alternatiflerinin AHP ve MAUT Yöntemleri Çerçevesinde Değerlendirilmesi: İstanbul Kentine İlişkin Bir Uygulamaen_US
dc.typereviewArticleen_US
dc.identifier.startpage165en_US
dc.identifier.endpage194en_US
dc.identifier.issue57en_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.institutionauthorÇanakçıoğlu, Mustafa
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid347452en_US]


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record