Browsing İletişim Fakültesi by Category "Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı"
Now showing items 1-20 of 22
-
Bankacılık Hizmetlerinde İletişim Süreci: Bankalarda Reklam Faaliyetleri
(Marmara Üniversitesi, Sos. Bil. Enst., 2008)Ülkelerin kalkınmasında önemli bir rol üstlenen bankalar, hedef kitlelerinde marka bağımlılığını yaratabilmek, piyasadaki paylarını arttırabilmek amacıyla pazarlama iletişiminden yararlanmaktadırlar. Bankalar bu amaçları ... -
BİR ANA MENDİETA VARMIŞ, BİR ANA MENDİETA YOKMUŞ
(Ege Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, 2018)8 Eylül 1985’te New York’taki Soho polis departmanı bir acil durum çağrısı aldı. Ünlü minimalist sanatçı Carl Andre, karısı Ana’nın, yaşadıkları apartmanın 34’üncü kat penceresinden düştüğünü söyleyerek yardım istiyordu. ... -
Changing practices in international broadcasting the BBC world service example
(Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2014)Looking at the history of international broadcasting, one can observe that governments utilised international media as an element of public diplomacy as early as 1930s. Some of the first examples are seen at the BBC ... -
Cinematic Visual Representation of Refugee Journeys in Turkey in the Context of Precarious Class Dynamics
(MIGRATION LETTERS, 2019-09-29)In this article, I comparatively analyse the imagery of precarious class through the narration of refugee journeys in Turkey for two different films, with an emphasis on the visuality of cinematic narration. Whilst The ... -
Covering Turkey: The Dilemmas of Foreign Correspondents between the Desk and the Field
(Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2014)In the last decade, Turkey’s appeal for international news organizations has risen dramatically. In 1991, there were 85 accredited foreign reporters based in Turkey, the number was recorded as 145 in 2000, 200 in 2005. ... -
Dijital-Siber-Sosyal; Yeni Bir Medyadan Yeni Bir Yaşam Alanına Dönüşüm
(2016)Dijital-Siber-Sosyal; Yeni Bir Medyadan Yeni Bir Yaşam Alanına Dönüşüm -
DOMESTİK ETNOGRAFİ ÖRNEĞİ OLARAK BEN UÇTUM SEN KALDIN
(Hacettepe Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2015)In what ways does documentary camera with its unique capacity to disentangle reality penetrate and reconstruct history? At the intersections of history and memory and of family and self, how do documentary narratives ... -
Ethnographic Cinema, Anthropology and Issues of Representational Authority in Visual Documentation of Culture
(İmge Kitabevi Yayınları, 2015)Ethnographic film has offered unique tools for cultural documentation since the emergence of motion pictures. However, visual representations of culture have had a problematic relationship with the larger discipline of ... -
Finansal Hizmet İşletmelerinde Kurumsal Reklamcılık
(İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2007)Kurumsal reklamcılık, bütünleşik pazarlama iletişimi anlayışı dahilinde, halkla ilişkiler ve reklamın birlikte hareket ettiği bir alandır. Kurumsal reklam, kurum kültürü, kurum kimliği ve kurum imajı gibi halkla ilişkilerin ... -
Halkla ilişkiler anlayışıyla bütünleşik pazarlama iletişimi
(İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2009)Pazarlama iletişimi etkinliklerinde halkla ilişkiler disiplininin önemi yıllar boyu genellikle ikincil dere‐ cede görüldü. Pazarlama karmasındaki tanıtım ayağı, ağırlıklı olarak reklamdan oluşuyordu. Halkla ilişkiler, ... -
Halkla İlişkiler Perspektifinden Kurumsal Vatandaşlık Anlayışına Bir Bakış
(Galatasaray Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2011)In our contemporary world, especially for big companies, the notion of corporate responsibility conscience has been pretty important to gain and sustain reputation in the eyes of their stakeholders. Many companies have ... -
"Kristal Elma Yaratıcılık Festivalinde (1988-2018) Cam Tavan Olgusu: Kadın Jüri Üyesi Oranlarına Dair Bir İnceleme"
(İmge Kitabevi Yayınları, 2019)Toplumsal cinsiyete dayalı eşitsizliklerin ve cinsiyetçi rollerin iş yaşamındaki varlığı kadın çalışanların meslek sahibi olabileceği alanları etkilemektedir. Erkeklerin geleneksel olarak daha fazla yer aldığı mesleklerde ... -
Large-Scale Collaborative Research Projects in Theatre and Performance Studies: Resources, Politics, and Ethics in the Margins of Europe during the COVID-19 Pandemic
(The University of Kansas, Department of Theatre and Dance, 2021-09)Staging National Abjection: Theatre and Politics in Turkey and Its Diasporas is a research project funded by the European Research Council’s Starting Grants program. Building on the initial insights of the project, the ... -
NİTEL DÜŞÜNCE VE ETNOGRAFİ: ETNOGRAFİK YÖNTEME DÜŞÜNSEL BİR YAKLAŞIM
(Hacettepe Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2017)Bu yazıda niteliksel düşüncenin ne olduğunu, nereden kaynaklandığını ve etnografi ile olan ilişkisini irdelemeye çalışacağım. “Bilgi”yi öznenin nesne ile kurduğu bağın ürünü olarak kabul edersek, amacım, öznenin, yani ... -
Reklam, toplumsal cinsiyet kalıp yargıları ve iktidar
(Civilacademy Sosyal Bilimler Topluluğu Fatih Üniversitesi, 2008)Advertising communication transmits a controlled message for making the target audience behave according to the sales target of the advertiser. The design of this controlled message to expand the acceptability of the ... -
Reklamlarda Karikatür Kullanımı: Piyale Örneği
(Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2015)Bir mizah sanatı olan karikatürün, eğlendirmenin yanı sıra düşündürmek, öğretmek ve ikna etmek gibi özellikleri karikatürü reklamcılar için cazip hale getirmiştir. Anlatmak istediğini sade bir dille çarpıcı bir biçimde ... -
Theatre and Solidarity among the Transnational Alevi Community: Memory, trauma and political economy
(Taylor and Francis Group, 2023-05-12)The Alevi religious minority makes up the largest religious minority in Turkey, and their history of persecution dates back before the Republic of Turkey. The inception of the Republic of Turkey as a secular nation-state ... -
Türkiye'de Sosyal Medyanın Siyasi Katılıma Etkileri
(Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi, 2015)[Abstract Not Available] -
Uluslararası İletişim ve Kamu Diplomasisi: BBC Dünya Servisi Haber Merkezi Örneği
(Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2014)Yirminci yüzyıldan başlayarak, devletlerin uluslararası alanda kamuoyu oluşturmanın önemine verdikleri değere paralel olarak ulus-ötesi yayıncılığa verdikleri önemin de arttığı gözlemlenmektedir. Bu bağlamda, genellikle ... -
Versions of Minor Literature: Two Contemporary Cases from
(İmge Kitabevi Yayınları, 2016)The concept of “collective enunciation,” which Deleuze and Guattari propose in delineating their idea of minor literature/cinema, remains regrettably underdeveloped for the purpose of exploring the political investment ...