Browsing İşletme Fakültesi by Language "tur"
Now showing items 1-20 of 29
-
"Bağımsız Mali Müşavirlerin Müşteri Seçimine Etki Eden Faktörlerin ve Karar Alternatiflerinin AHP ve MAUT Yöntemleri Çerçevesinde Değerlendirilmesi: İstanbul Kentine İlişkin Bir Uygulama"
(Türmob, 2019)Bağımsız Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlerin (SMMM) güven, doğruluk ve bilgiye dayanan uzun süreli bir ticari ilişki içerisinde bulunacakları müşterilerinin seçimi sırasında alacakları kararların sonuçları aslında sadece ... -
"BANKA PERFORMANSININ ENTROPİ VE COPRAS YÖNTEMİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ: TÜRK BANKACILIK SEKTÖRÜ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA"
(İstanbul Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası, 2019)Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de faaliyet gösteren mevduat bankalarının finansal performansının çok kriterli karar verme yöntemlerinden Entropi ve COPRAS (Complex Proportional ASsessment) yöntemleri ile değerlendirilmesidir. ... -
BİRLEŞME VE SATIN ALMA İŞLEMLERİNİN ŞİRKET VE SEKTÖR DÜZEYİNDE ETKİLERİ
(2016)[Abstract Not Available] -
BİST KİMYA, PETROL KAUÇUK VE PLASTİK ÜRÜNLER SEKTÖRÜNDEKİ İŞLETMELERİN FİNANSAL PERFORMANSLARININ HİBRİD ÇKKV YAKLAŞIMI ÇERÇEVESİNDE DEĞERLENDİRİLMESİ
(Beykoz Üniversitesi, 2019)Bu çalışmada Borsa İstanbul (BIST) imalat sanayinde yer alan kimya, petrol kauçuk ve plastik ürünler sektöründe yer alan firmaların oran analizi yaklaşımı ile birbirleriyle karşılaştırmalı finansal performans analizi ... -
Borsa İstanbul’da İşlem Gören Çimento Firmalarının Entropi-Eatwios Bütünleşik Yaklaşımı İle Finansal Performanslarının Değerlendirmesi
(Yaşar Üniversitesi, 2019)Gelişmekte olan ülkelerde inşaat, altyapı ve üstyapı projelerinin gerçekleştirilebilmesi büyük oranda çimento sektörü ile ilişkilidir. Bu nedenle ülkelerin çimento sektörlerine ilişkin performans ve etkinliklerinin ölçülmesi ... -
Dematel ve Moora Bütünleşik Yaklaşımı İle Bist Metal Eşya, Makine Endeks’indeki İşletmelerin Finansal Performanslarının Değerlendirilmesi
(Melih Topaloğlu, 2019)Amaç – Bu çalışmada, Borsa İstanbul (BIST)’da işlem gören Metal Eşya, Makina Endeksi’ndeki 28 işletmenin finansal performanslarının analiz edilmesi ve sonuçların karşılaştırılması amaçlanmıştır. Yöntem – İlgili firmaların ... -
Duygu Durumunun Tüketici Şikayet Davranışına Etkisi Hakkında Bir Pilot Çalışma
(Melih Topaloğlu, 2018)Bu pilot çalışmanın amacı, duygu durumunun tüketici şikâyet davranışı üzerindeki etkisini incelemek ve oluşturulan kavramsal modelin ön testini yapmaktır. Çalışmanın kavramsal modeli, algılanan marka değeri, algılanan ... -
FAİZE DAYALI SWAP SÖZLEŞMELERİ VE MUHASEBELEŞTİRİLMESİ
(Kenan ÇELİK, 2016)Vadeli işlem sözleşmeleri, işletmelerin maruz kaldığı riskleri en aza indirmek amacıyla kullanılan finansal araçlardır. Vadeli işlem sözleşmelerinde en çok kullanılanlardan biri faize dayalı swap sözleşmeleridir. Faize ... -
GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE TÜRKİYE’DEKİ MUHSEBE SİSTEMLERİ
(Mehmet Dursun ERDEM, 2018)Muhasebenin ilk nerede, ne zaman, ne şekilde ortaya çıktığı tam ve kesin olarak bilinmemekle beraber muhasebe ile ilgili ilk yazılı belgelere M.Ö.5000 yıllarında Sümerliler ’de, M.Ö.4000 yıllarında İbraniler ’de, rastlamak ... -
İNSAN KAYNAKLARI MUHASEBESİ: KARŞILAŞTIRMALI BİR DEĞERLENDİRME
(Atatürk Üniversitesi İİBF, 2015)Bu çalışmanın amacı, işletmeler için önemi gün geçtikçe daha belirgin hale gelen insan kaynaklarını, muhasebe sistemi ile ilişkilendiren insan kaynakları muhasebesini (İKM) değerlendirmek ve yönetime daha etkin karar desteği ... -
The “karakoncolos/kalikancaros” belief in Turkish and Greek sources [Türkçe ve yunanca kaynaklarda karakoncolos/kalikancaros inancı]
(Milli Folklor Dergisi, 2018)The belief in “karakoncolos/kalikancaros” is seen in a wide geography spreading from Central Anatolia and Black Sea region in Turkey to Balkan Peninsula including Greece Bulgaria and Serbia. Though karakoncolos is defined ... -
Konutların Günlük Elektrik Güç Tüketimi Tahmini İçin Uygun Model Seçimi
(Fırat Üniv. Fen Bilimleri Enst., 2018)Zamana bağlı değişim gösteren olayların modellenmesi zorlu bir veri analizi problemidir. Bu olaylardan biri olan elektrik güç tüketiminde ise veriden mevsimsel etki ve tatil günleri gibi örüntülerin öğrenilerek bir ... -
KURUMSAL RAPORLAMANIN EVRİLME SÜRECİNE İLİŞKİN BİR İRDELEME
(İstanbul Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası, 2015)Bilindiği gibi çeşitli isimlerle hazırlanan kurumsal raporların temel amacı bilgi üretmektir. Kurumsal raporlar vasıtasıyla üretilen bilgi, raporun türüne göre farklı kullanıcılara karar desteği sağlamak amacıyla ... -
LOJİSTİK SÜREÇLERDE SORUMLULUK MUHASEBESİ
(ERZURUM KÜLTÜR VE EĞİTİM VAKFI, 2019)Gelişen, büyüyen ve rekabet ortamının yoğun olduğu sektörlerde, işletmelerin tek elden yönetilmesi yerine, yönetimin paylaşılması yani merkezi olmayan yönetimin benimsenmesi daha doğru bir yaklaşımdır. Böylece işletmelerin ... -
Markaların Sosyal Medya Yardım Masası Hesaplarına Yapılan Şikayetlerin Analizi: Yüksek Teknoloji Ürünleri Üzerine Bir Çalışma
(Melih Topaloğlu, 2018)Bu araştırmada marka müşterilerinin satın alıp kullandıkları ürünlerle ilgili istek ve şikayetlerini ilettikleri çevrimiçi yardım masalarıyla olan etkileşimi incelenerek markaların şikayetlere nasıl yanıt verdikleri ve ... -
Optimization of Graph Affinity Matrix with Heuristic Methods in Dimensionality Reduction of Hypespectral Images
(IEEE, 2019)Hyperspectral images include hundreds of spectral bands, adjacent ones of which are often highly correlated and noisy, leading to a decrease in classification performance as well as a high increase in computational time. ... -
PAZARLAMA BİLİMİNDE DUYGU VE DUYGU DURUMU KAVRAMLARI İÇİN BAZ ALINMIŞ TEORİLER
(Cahit Aydemir, 2019)Günlük hayatın ve insan benliğinin ayrılmaz birer parçası olan duygular, pazarlama bilimi içerisinde çeşitli bağlamlarda çalışılmıştır. Bu makalenin amacı, duygu ve duygu durumu kavramlarının pazarlama bilimi içerisinde ... -
Pazarlamada Yeni Bir Yaklaşım: Girişimsel Pazarlama
(TÜRKİYE EKONOMİK VE MALİ ARAŞTIRMALAR VAKFI, 2017)Literatür taraması şeklinde gerçekleştirilen bu çalışmada girişimsel pazarlama kavramsal olarak ele alınmıştır. Çalışmada girişimsel pazarlamanın tanımı ve yedi farklı boyutu, girişimsel pazarlama ve geleneksel pazarlamanın ... -
Productivity Analysis of Black Sea Container Ports by Using Integrated Entropy and EATWOS Methods
(Eskısehır Osmangazı Univ, 2019)The Black Sea region is an extremely important region for global trade. Approaches such as short sea shipping and marine highways, which are on the agenda of European Union lead to increase the importance of Black Sea ... -
The Relationship between Muslim Religiosity Price-Value Consciousness Impulsive Buying Tendency and Post-Purchase Regret: A Moderation Analysis
(Bilgesel Yayincilik San & Tic Ltd, 2014)Religion has been considered an inseparable part of culture. There is a considerable amount of research examining the relationship between religious affiliation and consumer behavior. Although past studies have confirmed ...