Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü Koleksiyonu
Permanent URI for this collectionhttps://gcris.khas.edu.tr/handle/20.500.12469/71
Browse
Browsing Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü Koleksiyonu by Access Right "info:eu-repo/semantics/openAccess"
Now showing 1 - 7 of 7
- Results Per Page
- Sort Options
Book Part Citation Count: 3Disappearing History: Challenges of Imagining Berlin After 1989(Berghahn Books, 2017) Erek, Ayşe Nur; Gantner, Eszter Brigitta[Abstract Not Available]Conference Object Citation Count: 5Experimental Experience in Design Education as a Resource for Innovative Thinking: the Case of Bruno Munari(Elsevier Science Bv, 2010) Orlandi Coşkun, AyşeDesign education in general includes various design fields such as product design graphic design communication design and design in engineering. Designing as an activity captures all these various fields. Design refers basically to a problem solving method a creative problem solving approach and relevant processes. Design as an activity has always been considered as a creative tool. Design education mainly focuses on enhancing creative approaches with various 2D and 3D project based basic design studies. As the tools of designing developed in parallel with technology the core structure of the education is based on a model with creative and analytical aspects: Designerly way of thinking aims at originality and uniqueness. Today the need for innovation has become more evident than ever. The main purpose of the paper is to explore and to identify the relationship between creativity innovation and design related to design education. Bruno Munari(Milano 1907-1998) as a designer and a design educator is one of the prominent names reflecting innovation and creativity in the history of Italian Design. His innovative contribution to Italian Design is reinforced by his experimental design educator background in research for creativity. The paper aims at exploring the educational structures through history of design and design education that leads to creative thinking and nurture sustainable innovation through the case study of Bruno Munari's works as a designer and as an educator. (C) 2010 Elsevier Ltd. All rights reserved.Article Citation Count: 0Facebook as a Boundary Object in Industrial Design Studio. a Sotl Study(Routledge Journals Taylor & Francis Ltd, 2017) Oygür, Işıl; Ülkebaş, Selen DevrimWe introduced Facebook groups as instructional tools in our industrial design studio courses. One of us experienced the effects of Facebook on freshmen while the other examined it with sophomores and juniors. Our analysis of the data focused on the content of students' posts on Facebook groups informal student interviews our experiences in studios and our reflective cross-evaluation. Our comparative analysis showed that Facebook better serves as a boundary object in the later years of design education. The freshmen and partly sophomore were not able to make effective use of this medium for exchanging knowledge. From the perspective of SoTL this study not only helped us to experiment ways of advancing our pedagogy but also served as a platform for us to discuss and exchange knowledge on teaching and learning that is taking place in studio.Article Citation Count: 0Lise Öğrencilerine Tasarım Eğitimi Üzerine Farkındalık Kazandırmak İçin Bir Öneri: Tasarım Kampı(MSGSÜ Mimarlık Fakültes, 2016) Bayraktaroğlu, Serkan; Üst, Selin; Narter, ÇınarBu çalışma, Türkiye’nin pek çok kentindeki liselerden gelen öğrencilerin tasarım eğitimini ilk kez deneyimledikleri üniversite birinci sınıf yarıyıl sonunda karşılaştıkları güçlüklere dikkat çekmektedir. Makale tasarım alanında eğitim görecek öğrencilerin yükseköğrenime adaptasyon sürecini incelemektedir. Kadir Has Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi 1. Sınıf öğrencilerinin desteği ile yapılan araştırma kapsamında; Endüstri Ürünleri Tasarımı, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı ve Mimarlık bölümlerine kayıtlı 56 öğrenciye uygulanan anketler değerlendirilerek ezbere dayalı, tek çözümlü, öğretmen merkezli lise eğitiminden, sıra dışı düşünme gerektiren, sonsuz çözüme dayalı, öğrenci merkezli tasarım eğitimine geçişte yaşanan süreç sorgulanmıştır. Ankete katılan öğrencilerin yaratıcı düşünme, sorun çözümleme, çözümü sürekli geliştirme, düşündüğünü çizim yoluyla aktarma aşamalarında güçlük çektiği göze çarpmaktadır. Bu becerilerin bir kısmı üniversite eğitimi sırasına aşılanabilse de tasarım farkındalığının yükseköğrenim öncesinde kazanılması, adaptasyon sürecinde kritik önem taşımaktadır. Bu noktada, üniversite öncesi eğitimin yaratıcılığı destekleme odağında yeniden ele alınması gibi köklü çözümlerin yanında, tasarım yüksek eğitimi veren kurumların özellikle lise öğrencilerinin tasarım pratiği ile ilgili farkındalıklarını arttırmak üzerine çalışmalar yapması olumlu sonuçlar verebilir. Bu farkındalık arttırma aktiviteleri; meslek tanıtım günleri, fakülte bilgilendirme dersleri, akademisyenler ile görüşmeler şeklinde gerçekleşirken, makale deneyimsel öğrenme kuramı doğrultusunda tasarlanmış bir atölye çalışması olan Tasarım Kampı’nı bir öneri olarak sunmaktadır. Lise öğrencilerine yönelik planlanmış olan kamp, öğrencilerin mesleki eğilim ve yönelimlerini belirlemelerine ışık tutmak, kariyerlerinde daha isabetli kararlar alarak kendilerine uygun meslekleri seçmelerine yardımcı olmak amacıyla planlamıştır. Makalede, tasarım kampının öğrencilerin tasarım ve tasarım eğitimi kavramlarını deneyimlemeleri açısından önemi tartışılmaktadır.Article Citation Count: 0"styling" Kavram Aracının Ürün ve Tasarımında Kullanımı: Ürün Anlambilimsel Yaklaşım(MSGSÜ Mimarlık Fakültesi, 2013) Narter, ÇınarEndüstri tasar›m› “Styling” kavramı, “Ürünler arasındaki algılanma biçimlerini de¤ifltiren temel yap›sal unsurlardır” fleklinde tanımlanmaktadır. Burada de¤inilen “algı”, farkında olmak ya da ürünün vermek istedi¤i mesaj› anlamaktır. Algıyı yaratan formlar bir dizi üründe tasarım yoluyla tekrarlanarak meydana gelirse bir tarz oluşmaya başlamaktadır. Bu noktada styling ve tasarımı birbirine kar›flt›rmamak gereklidir. Tasarım styling demek de¤ildir. Styling ürünün d›fl görünüşüne ve kabuğuna şekil vermek anlam›na da gelmemektedir. Styling uygulaması; biliflsel bilimlerin, karma teknolojilerin, insanın psikolojik ve fiziki ihtiyaçlarının göz ününde bulunduruldu¤u ve ifllevin nedenselliği üzerine biçim oluşlturulması durumunu içermektedir. “Styling” Türkçe‘de “biçimleme”, “üsluplaflt›rma” olarak da ifade edilmektedir. Bu makalede, Endüstri Tasarımı disiplini alt›nda “Anlambilimsel Kavram Araçları”ndan ve “Tasarlama” yöntemlerinden biri olan “Styling” kavramının ürün tasarım uygulamalarındaki yansımaları incelenmektedir. Bu araflt›rma ürün kimli¤i açısından tasarımda styling kavramını hangi bağlamda ürünlerine yansıt›ld›¤›n›, anlambilimsel yaklafl›mda ürünler üzerinden aktarılmak istenen mesajların hangi yollarla iletildiğine dair bir araflt›rmay› içermektedir. Bu çal›flma ile ürün anlambilim bilim alan› ve endüstri tasar›m› disiplini arasındaki iliflkiler de kurulmaktadır.Article Citation Count: 10Used and Rejected Decisions in Design Teamwork(Taylor & Francis Ltd, 2013) Ensici, Ayhan; Badke-Schaub, Petra; Bayazit, Nigan; Lauche, KristinaDecision making in design requires careful consideration as any inaccuracies or faults can have serious consequences for the producer the user and/or the competitiveness of the company. Research investigating decision making in design so far has mainly focused on the selection of decisions as part of technical choices and classical optimisation problems. In recent years further research has been started to discover the characteristics of successful decision making in industry. These later mostly single case studies shed light on some general influences on decision making but so far have not identified different relevant patterns of decision-making processes in design teams which are influential on the result and the process of decision making such as the constituents of rejected decisions. The research study reported here was initiated to further analyse the components of decision-making processes in teams with special emphasis on the question of how decisions develop during the design process. For example what happens to rejected decisions in the course of the design process? The observed processes should be analysed in detail by assessing all utterances in an interaction protocol which can be used as indicators of underlying cognitive processes in decision makingArticle Citation Count: 0Yenilikçi Bir Üretim Modeli Olarak İtalyan Endüstri Kümeleri ve Tasarıma Dayalı İnovasyona Etkileri(MSGSÜ Mimarlık Fakültesi, 2013) Orlandi Coşkun, Ayşe‹novasyon 21. yy. için en önemli rekabet stratejilerinden biridir. ‹novasyon kavram› klasik çerçevede teknolojiye özdefl tan›mlan›rken, ‘tasar›ma dayal› inovasyon’ ifadesi do¤rudan teknolojiye ba¤l› olmayan yenilik kavram›n› yeni ürün gelifltirme süreçleriyle kesifltirerek tasar›m ve inovasyon aras›ndaki net ba¤lant›y› vurgular. Tasar›m› bir kültür olarak benimseyen ve sunan ‹talya, II. Dünya Savafl› sonras› parlayan ‘Made in Italy’ etiketiyle ‹talyan endüstri ürünlerindeki tasar›ma ve inovasyona dayal› katma-de¤eri tescil etmektedir. Tasar›m›n hem ulusal bir katma-de¤er dinami¤i, hem de rekabet avantaj› faktörü olarak de¤erlendirilmesi, ‹talya’n›n kendine has, özgün, yarat›c› ve yenilikçi tasar›m modelinin referans model olarak kabul görmesini sa¤lam›flt›r. ‘Made in Italy’ vurgusunun en önemli kayna¤› özelleflmifl üretim sistemi olan endüstri kümeleridir. ‹talyan endüstri kümelerinin tasar›m ve inovasyonu tetikleyici yap›s› bu makalenin ana temas›n› oluflturur. Makale, genel çerçevede küme kavram›n› inceleyerek tasar›ma dayal› inovasyona kaynakl›k eden ve bu kapsamda örnek üretim modeli olarak karfl›m›za ç›kan ‹talyan endüstri kümelerinin yap›sal analizine odaklan›r. Literatür derlemesi olarak kurgulanan çal›flman›n bir di¤er amac› da kümelenme modelinin ‹talya’yla ayn› co¤rafi havzada yer alan Türkiye için model oluflturma potansiyelinin konumland›r›lmas›na kaynakl›k etmektir.