İletişim Fakültesi
Permanent URI for this communityhttps://gcris.khas.edu.tr/handle/20.500.12469/52
Browse
Browsing İletişim Fakültesi by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 123
- Results Per Page
- Sort Options
Article Citation Count: 16Rap hiphop Kreuzberg: Scripts of/for migrant youth culture in the WorldCity Berlin(Telos Press Ltd, 2004) Soysal, Levent[Abstract Not Available]Other Citation Count: 0İnternet ve Demokrasinin Geleceği(Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2005) Karakulakoğlu, Selva Ersözİnternet sosyal, siyasal ve ekonomik yaşamı etkilemekte ve bu alanlarda varolan alışkanlıklarımızın değişmesine yol açmaktadır. Bu değişimlerden en önemlisi hiç şüphesiz siyaset alanında yaşanmaktadır. İnternet yeni iletişim araçlarıyla siyasal hayatı değiştirmeye başlamıştır. Aynı zamanda bu yeni teknolojiyi demokrasi karşısında tehdit olarak görenler de vardır. Bu çalışmada siyasal katılım aracı olarak internet incelenmiş; internetin neden olabileceği tehdit ve tehlikeler örneklerle açıklanmış, internet ve demokrasinin geleceği hakkında bazı varsayımlardan bahsedilmiş ve çözüm önerileri sunulmaya çalışılmıştır.Book Part Citation Count: 2TURKISH ACADEMICS IN EUROPE An Autumn Tale(Springer, 2006) Bayraktar, Gülümser Deniz[Abstract Not Available]Article Citation Count: 0Finansal Hizmet İşletmelerinde Kurumsal Reklamcılık(İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2007) Meral, Pınar SedenKurumsal reklamcılık, bütünleşik pazarlama iletişimi anlayışı dahilinde, halkla ilişkiler ve reklamın birlikte hareket ettiği bir alandır. Kurumsal reklam, kurum kültürü, kurum kimliği ve kurum imajı gibi halkla ilişkilerin uygulama alanı içerisinde bulunan kavramlara yönelik olarak gerçekleştirilmektedir. Sanayi üretime yönelik işletmelerde ürünün fiziksel varlığı, o işletmenin tanımını yapabilmek için güçlü bir baz sağlar. Bununla birlikte hizmet işletmeleri, hizmetlerin soyut olmaları sebebi ile böyle bir imkana sahip değildir. Hizmet işletmeleri, başkalarının ihtiyaçlarını karşılamak amacı ile öncelikle hizmet üreten ve satan iktisadi birimler olarak tanımlanabilir. Hizmet işletmesi reklamları, bankacılık, sağlık, sigorta gibi hizmet sunan firmaların yaptıkları reklamlardır. Finansal hizmetler, tüm banka hizmetleri ile kredi verilmesi, sigorta, bireylerin emekliliği, para yatırımı veya ödenmesi ile ilgili tüm hizmetleri kapsamaktadır. Finansal hizmet veren kurumların reklamları özellikle banka, sigorta ve bireysel emeklilik ile ilgili alanlarda yoğunlaşmaktadır. Farklı kurumlar tarafından verilen finansal hizmetlerin farkları, hizmetlerin birbirine benzemesi sebebiyle, çoğu zaman hedef kitle tarafından algılanmamaktadır. Bu amaçla, finansal kurumsal reklamlar, tüketicinin dikkatini çekebilmek, diğerlerinden farklı olduğunu ortaya koyabilmek için tüketici algılarını etkilemeye çalışmaktadırlar. Bu çalışmanın amacı, kavramsal olarak finansal hizmet üreten işletmelerde kurumsal reklamın kullanımını incelemektir. Bu amaçla, öncelikle kurumsal reklam ve hizmet kavramlarının teorik çerçevesi belirlenerek, finansal hizmet üreten işletmelerde hizmet pazarlamasının kullanımı ve kurumsal reklam faaliyetleri açıklanmaya çalışılmıştır.Article Citation Count: 1Bankacılık Hizmetlerinde İletişim Süreci: Bankalarda Reklam Faaliyetleri(Marmara Üniversitesi, Sos. Bil. Enst., 2008) Meral Seden, PınarÜlkelerin kalkınmasında önemli bir rol üstlenen bankalar, hedef kitlelerinde marka bağımlılığını yaratabilmek, piyasadaki paylarını arttırabilmek amacıyla pazarlama iletişiminden yararlanmaktadırlar. Bankalar bu amaçları gerçekleştirebilmek için iletişim sürecini kullanırken, halkla ilişkiler, kişisel satış ve reklam iletişiminden faydalanmaktadırlar. Özellikle reklam iletişimi, bankaların hedef kitleye kendilerini ve ürünlerini ifade etmede, müşterilerin o bankanın hizmetlerini tercih etmesinde önemli bir role sahiptir. İşletmeler, ürün reklamları ile ürettikleri mal ve hizmetlerinin satışını artırmak ve kar sağlamayı hedeflerken, satışlar üzerinde dolaylı yoldan etkisi olan kurumsal reklamlar ile de kurumun iletişim amacını gerçekleştirmektedirler. Kurumsal banka reklamlarında müşteriye ,bankanın faaliyetleri, çalışmalarının iktisadi sonuçları, gelecek dönemde uygulanması planlanan çalışma programı, yeni hizmetler, pazarın durumu, devletçe alınan kararlar, dış alım ve satım konusundaki görüş ve tahminler, bankanın ürünleri gibi bilgiler iletilmektedir. Diğer reklam kampanyalarında olduğu gibi, banka reklamlarının hazırlık süreci de, araştırma ve amaçların belirlenmesi, hedef kitlenin tespiti ve reklam mesajının oluşturulması, reklam bütçesi ve reklam ortamlarının tespiti gibi başlıca üç aşamadan meydana gelmektedir.Book Review Citation Count: 0Documentary Film: A Very Short Introduction(CINEASTE, 2008) Behlil, Melis; Spence, Louıse[Abstract Not Available]Book Review Citation Count: 0Book Part Citation Count: 1The migration story of Turks in Germany: from the beginning to the end(Cambrıdge Univ Press, 2008) Soysal, Levent[Abstract Not Available]Article Citation Count: 12Guiding metaphors of nationalism: the Cyprus issue and the construction of Turkish national identity in online discussions(Sage Publications Inc, 2008) Baruh, Lemi; Popescu, MihaelaThis article is a study of three major metaphors organizing nationalistic discourse about Cyprus in two online forums for Turkish university students. The analysis suggests that discussants symbolically warranted their constructions of the future of Cyprus and Turkish Cypriots with metaphors of blood and heroism that emphasized their personal and collective memory of sacrifice. Sports metaphors were used predominantly to convey a sense of the strategic importance of Cyprus. In addition discussants employed gender and sexual metaphors to structure the tension between nationalist feelings associated with motherland Turkey as a pure virgin female and the geopolitical demands of the nation-state portrayed as a father faced with uneasy choices.Article Citation Count: 0Reklam, toplumsal cinsiyet kalıp yargıları ve iktidar(Civilacademy Sosyal Bilimler Topluluğu Fatih Üniversitesi, 2008) Meral Seden, PınarAdvertising communication transmits a controlled message for making the target audience behave according to the sales target of the advertiser. The design of this controlled message to expand the acceptability of the product must refer to the target’s socio-cultural values and be based on real life. This is especially true in the advertisements directed at women. To increase acceptability, the real life gender roles and the competence areas belonging to these roles are reproduced and assured by different scenarios and repetitions. In this paper, two advertising films of Ace brand Berber and Devir Ace ile Ekonomi Devri are analyzed by the content analysis method. The constant brand face, Ayfle Teyze, emphasizes the competence area of the woman as an authority figure and the analysis reveals the competence and authority images with the estimated gender forms.Article Citation Count: 0Zihinsel koleksiyonlar: Yeşilçam'dan beyazcama(Mehtap Yüksel, 2009) Kotaman, AslıWalter Benjamin, eşya koleksiyonculuğu yapan kişiler hakkında yazmış ve hayatından mutlu olmayan insanların eski objeleri toplayarak kendilerine alternatif bir yaşam kurduklarını ve bu yolla adeta geçmişi çağırdıklarını söylemiştir. Bu insanlar geçmişten topladıkları eşyaları bugünkü hayatlarına iliştirirler. Zihnimizde geçmişe dair bir izleği sürersek anıların bize bazen bir koku, bazen Proust’un madleni gibi bir tat ve çoğu zamansa görsel imgeler halinde gelmekte olduğunu görürüz. Bir şeyi gördüğünüzden yıllar sonra onu tekrar gördüğünüzde aslında onun zihninizde bıraktığı parçaları bütünlemektesinizdir. Yerli dramaların Yeşilçam’ın “altın yılları”ndaki melodram filmlerini hatırlatmaları da bu yüzdendir. Yeşilçam filmleri ile bugünün yerli dramalarının metinleri arasında bir bağ bulunmaktadır. Bu nedenle de yerli dramalar bugüne ait oldukları kadar geçmişe de aittirler. Anlatı ve estetik birliğinin ötesinde bir kültürel deneyim olarak incelediğimizde yerli dramalar ile Yeşilçam filmleri arasındaki benzerlik ilgi çekicidir.Article Citation Count: 30Publicized Intimacies on Reality Television: An Analysis of Voyeuristic Content and Its Contribution to the Appeal of Reality Programming(Routledge Journals Taylor & Francis Ltd, 2009) Baruh, LemiGiven that reality television is not a cohesive genre a better understanding of the frequently noted voyeuristic appeal of reality programs would require an analysis of content features that may contribute to their voyeuristic appeal. A survey administered to television viewers and a content analysis of reality programs support hypotheses regarding the voyeuristic appeal of reality programs in general and suggest that scenes which adopt a fly on the wall perspective take place in private settings contain nudity and/or include gossip contribute to the voyeuristic appeal of reality programs.Article Citation Count: 0Halkla ilişkiler anlayışıyla bütünleşik pazarlama iletişimi(İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi, 2009) Tunçel, HakanPazarlama iletişimi etkinliklerinde halkla ilişkiler disiplininin önemi yıllar boyu genellikle ikincil dere‐ cede görüldü. Pazarlama karmasındaki tanıtım ayağı, ağırlıklı olarak reklamdan oluşuyordu. Halkla ilişkiler, ürünlerle ilgili basında haberlerin yayınlanması ihtiyacı olduğunda hatırlanan sadece ekstra bir tanıtım aracıydı. Halkla ilişkilerin ağırlıkla kurumsal iletişimden sorumlu olduğu kabul edilirdi. 1990’lı yıllarda dünyadaki siyasi, ekonomik ve teknolojik gelişmelerle birlikte pazarlamacılar sadece kitlesel reklamla pazarlama hedeflerine ulaşmalarının artık oldukça zor olduğunu kavradılar. Müşteri‐ lerle uzun vadeli ilişkiler kurulması ve sürdürülmesi için halkla ilişkilerin kendine özgü kolaylaştırıcı özellikleri daha çok kullanılmaya başlandı. Ürün markası iletişiminde, halkla ilişkilere duyulan ihtiya‐ cın artmasıyla Pazarlama Amaçlı Halkla İlişkiler (Marketing PR) alanı doğdu. Bu dönemde ortaya çıkan, tek bir mesaj ve ortak hedefler doğrultusunda, tüketicilerle bütün temas noktalarında buluşarak, bütün iletişim araçlarının uzun vadeli birbiriyle uyumlu yönetilmesi yaklaşımı olan bütünleşik pazar‐ lama iletişiminin şekillenmesinde halkla ilişkiler disiplininin önemli etkileri bulunmaktadır. Bu maka‐ lede, pazarlama iletişiminin kavramsal çerçevesi ve bütünleşik pazarlama iletişimi yaklaşımının geli‐ şimi özetlenerek, bütünleşik pazarlama iletişiminde halkla ilişkiler anlayışının etkileri tartışılmış ve ikincil verilere dayanılarak Alo deterjan markasının ‘Süper Anne’ isimli kampanyası yorumlanmıştır. Bu kampanyanın halkla ilişkiler anlayışındaki bütünleşik pazarlama iletişiminin karakteristik unsurla‐ rını taşıdığı sonucuna varılmıştır.Conference Object Citation Count: 2Visual culture in art teacher education: A Turkish case(Elsevier Science Bv, 2010) Kuru, Nur BalkırAs globalization impacts Turkish culture the training and preparation of art teachers is increasingly important because these individuals will play a key role in teaching children how to become visually literate in a quickly changing world. This paper explores the concept of visual culture in Turkey as perceived by eight art teacher instructors teaching at various public universities' educational faculties in Turkey. A phenomenological human science approach was employed in order to develop a description of the perception of visual culture and to predict the possibility of including visual culture studies in pre-service art education in Turkish universities. (C) 2010 Elsevier Ltd. All rights reserved.Editorial Citation Count: 52Introduction: Orienting Istanbul-cultural capital of Europe?(Routledge Journals Taylor & Francis Ltd, 2010) Soysal, Levent; Soysal, Levent; Türeli, Ipek[Abstract Not Available]Article Citation Count: 1Learning from art museums: Three course assignments for pre-service elementary teachers(2010) Balkır Kuru, NurThis paper presents a course assignment that required pre-service teacher education students to reflect on a museum in the Fort Worth and Dallas Metroplex in Texas. As part of their art education course at the College of Visual Arts and Design of the University of North Texas students experimented with a variety of media and concepts to develop the skills necessary to bring art to life for children. These art-making and related experiences correlated with and reinforced the concepts introduced in the lecture portion of the class. Both lecture and studio explored the universal themes of personal identity the natural and man-made environment and storytelling as they appear throughout the history of art and are relevant to children's art today. This paper presents how a museum assignment is designed to further help them to appreciate a variety of art forms while analyzing the content and form followed by their own interpretation and finally exploring ways to utilize the museum sources in their teaching. © Common Ground Nur Balkir-Kuru All Rights Reserved.Editorial Citation Count: 0In Focus: Non-Western Historiography? Introduction(Univ Texas Press, 2010) Spence, Louıse; Spence, Louise[Abstract Not Available]Article Citation Count: 2Working-Class Hero: Michael Moore's Authorial Voice and Persona(Wiley-Blackwell, 2010) Spence, Louıse; Navarro, Vinicius[Abstract Not Available]Book Part Citation Count: 0PERSPECTIVE SCHOLAR LOUISE SPENCE ON COMPARING THE SOAP OPERA TO OTHER FORMS(Univ Press Mississippi, 2011) Spence, Louıse; Spence, Louise[Abstract Not Available]Article Citation Count: 2Exploring the City: Perceiving Istanbul through its Cultural Productions(Wiley-Blackwell, 2011) Şenova, BaşakThis essay explores the role of Istanbul's 'cultural productions' as components of the city's structure and texture. Istanbul is a city of tensions generated by its countless conflicting and divergent flows which are constantly influenced by socio-economic political and cultural fusions and confusions. It is constantly expanding both horizontally and vertically as evidenced by its central and peripheral settlements illegal dwellings and squatted lands. With each and every new inhabitant further cumulative cultural input is added to the city which also blends social exclusion and transgression (together with axiomatic de facto regulations). The city 'operates' as a jumbled mode of excessive information